Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Jihadaanslagen in België verijdeld (https://forum.politics.be/showthread.php?t=207268)

De schoofzak 20 september 2014 05:59

Jihadaanslagen in België verijdeld

De titel is:
Jihadaanslag in België verijdeld
Dat gaat over één aanslag.

Maar in de tekst staat: verschillende aanslagen in ons land

En waarom mochten we dat niet weten? Zouden we in paniek geschoten hebben ? 't Zal toch niet voor de verkiezingen geweest zijn zeker ?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140920_01278237

Citaat:

Het federaal parket heeft de voorbije maanden verschillende aanslagen in ons land verijdeld. Die werden beraamd door ex-Syriëstrijders of sympathisanten van de terreurorganisatie ISIS. Dat vernam De Tijd in gerechtelijke kringen. Ook L’Echo brengt het nieuws.

Het gerecht en de veiligheidsdiensten hebben de informatie bewust verzwegen om de bevolking niet ongerust te maken. Maar nu bevestigen verschillende bronnen dat het gaat om aanslagen ‘vergelijkbaar met de aanslag die de Franse Syriëstrijder Mehdi Nemmouche pleegde tegen het Joods Museum in Brussel’. De verdachten zijn aangehouden en zitten nog altijd in de gevangenis.

Over de concrete doelwitten van de verijdelde aanslagen wil niemand details geven, ‘om veiligheidsredenen en om de lopende onderzoeken niet te dwarsbomen’, aldus de krant. In één geval had het federaal parket lucht gekregen van een concreet project voor een aanslag en is meteen ingegrepen.

Het is de eerste keer dat bekend raakt dat Belgische Syriëstrijders of sympathisanten van Islamitische Staat (IS) concrete plannen hebben voor aanslagen.

plakker 20 september 2014 06:01

Eigenlijk jammer dat elk land en elke bevolkingsgroep een aanslag tegen zichzelf gericht moet hebben om wakker te schieten.
Jammer, maar dan moet het maar gebeuren.

demonen 20 september 2014 06:35

Die gasten gaan niet voor onze pensioenen werken maar ze gaan het pensioenprobleem wel oplossen.

rookie 20 september 2014 07:28

nog wat meer OCMW steun geven, met dank aan de rode rakkers,
Neem de belgische nationaliteit onmiddellijk af en stuur ze terug naar hun molshopen; NU!!!

Another Jack 20 september 2014 08:24

Er wordt achter de schermen zeer goed werk verricht.

Pandareus 20 september 2014 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7331600)

Toch jammer dat ze dat niet op voorhand in de gazet hadden gezet hee...

Another Jack 20 september 2014 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7331603)
Toch jammer dat ze dat niet op voorhand in de gazet hadden gezet hee...

;-)
Ja, het moet precies ook altijd stiekem gebeuren hè?

DucDEnghien 20 september 2014 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7331525)
De titel is:
Jihadaanslag in België verijdeld
Dat gaat over één aanslag.

Maar in de tekst staat: verschillende aanslagen in ons land

En waarom mochten we dat niet weten? Zouden we in paniek geschoten hebben ? 't Zal toch niet voor de verkiezingen geweest zijn zeker ?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140920_01278237

De Belgische veiligheidsdiensten doen goed werk.

Dixie 20 september 2014 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 7331526)
Eigenlijk jammer dat elk land en elke bevolkingsgroep een aanslag tegen zichzelf gericht moet hebben om wakker te schieten.
Jammer, maar dan moet het maar gebeuren.

de mo de pedofeetaanhangers durven momenteel enkel tegen de Joden aanslagen plegen maar dat zal snel veranderen

De schoofzak 20 september 2014 09:09

Citaat:

Je zou dat kunnen zeggen.

Je zou het ook zo kunnen formuleren:
het beleid, allez, het wanbeleid zorgt er voor dat er veel vuil in de achterstraten ligt,
maar kom, de vuilkar doet redelijk goed haar werk.

Mijn visie op een goed werkende overheid, ligt iets breder en is iets veeleisender.

.

De schoofzak 20 september 2014 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7331622)
De Belgische veiligheidsdiensten doen goed werk.

Zijn er momenteel veiligheidsdiensten die men, juridisch gesproken, anders, bijvoorbeeld Vlaams kan noemen ?

Zo neen, dan is jouw opmerking maar even ter zake als een scheet in een fles.

.

Rahowa 20 september 2014 09:20

Ik heb nogal mijn bedenkingen bij dit bericht,wie is er gearresteerd?Hoeveel zijn er aangehouden?Wat voor soort aanslagen?Het enige wat ik zeker weet is dat in Brussel 4 joden zijn vermoordt door een haatbaard.

alberto 20 september 2014 09:22

Zou de veiligheidsdiensten bij hun aanwerving ook aan positieve discriminatie doen?

Flippend Rund 20 september 2014 09:25

De overheid zegt het, dus het is waar :roll:

giserke 20 september 2014 09:26

Citaat:

Zoals ik,
Ik verijdel elke dag het bezoek van olifanten in mijn tuin. Ik heb daarvoor speciaal poeder.
Ik heb er nog nooit een gezien. Zo goed werkt dat poeder.

alberto 20 september 2014 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7331666)
Ik heb nogal mijn bedenkingen bij dit bericht,wie is er gearresteerd?Hoeveel zijn er aangehouden?Wat voor soort aanslagen?Het enige wat ik zeker weet is dat in Brussel 4 joden zijn vermoordt door een haatbaard.

Mss is dit maar een nep bericht om zogezegd aan de bevolking te tonen dat ze goed bezig zijn.
Toen die mensen in Brussel vermoord zijn waren ze toch niet goed bezig.

Another Jack 20 september 2014 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 7331674)
Zoals ik,
Ik verijdel elke dag het bezoek van olifanten in mijn tuin. Ik heb daarvoor speciaal poeder.
Ik heb er nog nooit een gezien. Zo goed werkt dat poeder.

Het stoort je gewoon dat je niks weet.

Lukkas 20 september 2014 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7331528)
Die gasten gaan niet voor onze pensioenen werken maar ze gaan het pensioenprobleem wel oplossen.

Misschien de davidster aan de voordeur van ambtenaren hangen. Om uw ambtenarenprobleem op te lossen.

Flippend Rund 20 september 2014 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7331666)
Ik heb nogal mijn bedenkingen bij dit bericht,wie is er gearresteerd?Hoeveel zijn er aangehouden?Wat voor soort aanslagen?

Er zijn blijkbaar mensen in de cel gestopt maar niemand kent hun namen en we moeten er ons allemaal niet te veel vragen over stellen.

giserke 20 september 2014 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 7331671)
De overheid zegt het, dus het is waar :roll:

2

Dit bericht ruikt naar propaganda om de domme burger schrik aan te jagen.
De overheid vraagt het mandaat aan de kiezer om de burgerlijke vrijheden en rechten van burgers in te perken.
Dat lees ik in dat bericht.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be