Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Onze ziekenkas is er een van de hele wereld (https://forum.politics.be/showthread.php?t=207269)

De schoofzak 20 september 2014 07:11

Onze ziekenkas is er een van de hele wereld

Hierna 2 stukjes uit de krant DS van vandaag.

We zijn begod al niet alleen het ocmw van heel de wereld, maar ook nog eens de ziekenkas van alle legers van de hele wereld.

Citaat:

De vrouw vluchtte na de afzetting van Taylor weg uit Liberia. Ze blijkt al meer dan tien jaar in ons land te wonen. In een volkse buitenwijk van Gent. Discreet over haar oorlogsverleden en getrouwd met een Belg van Liberiaanse afkomst. Volgens onze informatie werkte ze een tijdje bij Volvo Cars, maar zat ze al een poos thuis na twee levertransplantaties.
Citaat:

De bekentenis is een opsteker voor de Antwerpse speurders. Maar de advocaat van Elouassaki spreekt schande van het verhoor. Abderrahim Lahlali vindt dat zijn cliënt nooit langer dan een uur had verhoord mogen worden. ‘Hij is zwaargewond teruggekeerd uit Syrië en de speurders hebben na uren een belastende verklaring afgedwongen van iemand met zware gezondheidsproblemen.’
Dit is te ver gegaan.

.

Allesstroomt 20 september 2014 07:17

Haha, ik dacht dat het over al die babyboomersossendieven die in het buitenland vertoeven ging gaan maar die hier nog een adres hebben voor de ziekenkas. Maar ja, dat van hierboven is nog erger. Sommige van die babyboomersossendieven hebben misschien ooit nog iets bijgedragen, rechtstreeks of onrechtstreeks, dat kan van al die nieuwe Belgen bezwaarlijk gesteld worden.

Rahowa 20 september 2014 12:05

http://www.youtube.com/watch?v=VLicQQ1twrA
Dit reclame spotje komt van de overheid.Wat zou jij denken over dit land in je Afrikaanse hut van buffelmest?

Drukazz 20 september 2014 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7331914)
Dit reclame spotje komt van de overheid.Wat zou jij denken over dit land in je Afrikaanse hut van buffelmest?

Ikzelf (als Vlaams Belanger) ben heel blij met die sociale zekerheid

Drukazz 20 september 2014 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7331914)

lombas 20 september 2014 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7331538)
We zijn begod al niet alleen het ocmw van heel de wereld, maar ook nog eens de ziekenkas van alle legers van de hele wereld.

Ik ga niet akkoord. Het is niet "OCMW", het is "Sociaal Huis".

demonen 20 september 2014 15:38

Citaat:

Dit is te ver gegaan.

.

Wij mensen uit de privé betalen al uw ziekterekeningen. U als ambtenaar draagt niets bij (vestzak-broekzak) want U bent netto-ontvanger aangezien uw inkomsten uit de schatkist komen.

Tavek 20 september 2014 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7332130)
Wij mensen uit de privé betalen al uw ziekterekeningen. U als ambtenaar draagt niets bij (mvestzak-broekzak) want U bent netto-ontvanger aangezien uw inkomsten uit de schatkist komen.

demonen, ge zaagt.

De mens die u heeft leren schrijven (hij had het beter niet gedaan), heeft die niks gedaan ?

demonen 20 september 2014 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7332134)
demonen, ge zaagt.

De mens die u heeft leren schrijven (hij had het beter niet gedaan), heeft die niks gedaan ?

Ik was uitmuntend in wiskunde.

Tavek 20 september 2014 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7332135)
Ik was uitmuntend in wiskunde.

En dat hebt ge vanzelf geleerd zonder enige input van de ambtenarij ?

demonen 20 september 2014 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7332136)
En dat hebt ge vanzelf geleerd zonder enige input van de ambtenarij ?

Niemand zegt dat wij zonder ambtenaren kunnen.
Wij staan nu voor een vraagstuk bijv kunnen wij onderwijzers 20u/week laten werken en hen 40u uitbetalen, hen 4 maanden betaald verlof geven en ook een dubbel pensioen. Iemand zal dit vraagstuk moeten oplossen!

Tavek 20 september 2014 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7332139)
Niemand zegt dat wij zonder ambtenaren kunnen.
Wij staan nu voor een vraagstuk bijv kunnen wij onderwijzers 20u/week laten werken en hen 40u uitbetalen, hen 4 maanden betaald verlof geven en ook een dubbel pensioen. Iemand zal dit vraagstuk moeten oplossen!

Ik denk dat die 20 h/week wel een noodzakelijkheid is. Er komt meer bij lesgeven kijken dan uren kloppen. Ikzelf heb les gegeven aan de de universiteit, en een uur lesgeven kost een pak voorbereidingswerk + niemand houdt het vol om bvb 8 h op een dag voor een klas te staan non stop.

Wat wel decadent is, zijn de lange vakanties. Men mag die gerust ook voor een deel invullen met opleidingen/etc....

Xenophon 20 september 2014 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7332142)
Ik denk dat die 20 h/week wel een noodzakelijkheid is. Er komt meer bij lesgeven kijken dan uren kloppen. Ikzelf heb les gegeven aan de de universiteit, en een uur lesgeven kost een pak voorbereidingswerk + niemand houdt het vol om bvb 8 h op een dag voor een klas te staan non stop.

Wat wel decadent is, zijn de lange vakanties. Men mag die gerust ook voor een deel invullen met opleidingen/etc....

Amai, eigelijk moeten ambtenaren dan nog veel meer pensioen trekken als ik dat zo hoor.

Thuleander 20 september 2014 16:11

Citaat:

Gij werkt en betaalt belastingen neem ik aan?
Dan organiseert ge dat toch gewoon mee?

reservespeler 20 september 2014 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7331994)

Voor de hele wereld?

Rahowa 22 september 2014 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7331994)

Heb ook een lidkaart van het VB,ik ben ook zeer blij met de sociale zekerheid,maar ik vind niet dar vreemdelingen hier dezelfde rechten moeten hebben.We zijn het OCMW van de wereld niet hee.

Drukazz 22 september 2014 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7332157)
Voor de hele wereld?

Uiteraard niet

Drukazz 22 september 2014 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7334715)
Heb ook een lidkaart van het VB,ik ben ook zeer blij met de sociale zekerheid,maar ik vind niet dar vreemdelingen hier dezelfde rechten moeten hebben.We zijn het OCMW van de wereld niet hee.

100% eens !!

Bob 22 september 2014 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7331995)

Bent ge toch blij met een dode mus. Denk er ook eens over na, dat we als Belg zowat de hoogste belastingen/rsz ter wereld betalen, en daar maar magertjes voor beloond worden. Zo zijn onze pensioenen een stuk lager dan deze in de ons omliggende landen, en is onze alomgeprezen gezondheidszorg, in vergelijking met onze buurlanden, ook maar middelmatig.

Bob 22 september 2014 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7332153)
Gij werkt en betaalt belastingen neem ik aan?
Dan organiseert ge dat toch gewoon mee?

Om te stemmen met ge niet werken, en evenmin belastingen betalen.
Maar dat democratie een lachertje is, zal dan wel een feit zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be