![]() |
Kijk naar buitenlandse TV!!
Zoals de Vlaams-Nationalisten, ben ik het ook beu van België. En er is een zeer goeie manier om nooit meer van België te horen spreken : kijk naar het nieuws op een buitenlandse zender. Ik kijk meer en meer naar het nieuws op France 2. Geen DHL, geen communautaire spanningen tussen Vlamingen en Franstaligen. België bestaat gewoon niet, als we naar het nieuws op een buitenlandse zender kijken. Dat geldt trouwens niet alleen voor de Franstalige TV-zenders.
Kleine anecdote : ik herinner me nog het nieuws van France 2 op 13 juni. Niet alleen in België waren er verkiezingen maar ook in andere landen. Vreemd, ze spraken van de resultaten in sommige landen maar niet van de resultaten in België. Hoe komt het? België is misschien niet interessant genoeg om daarover te spreken. We kunnen ons zich afvragen hoe het komt dat het buitenland helemaal geen interesse voor wat er hier gebeurt. Er zijn wel soms artikelen in sommige kranten, zoals "Le Monde" bijvoorbeeld maar behalve dat, niets. |
In Frankrijk, d�*�*r zijn geen problemen.:roll:
|
ik vind het vrij onlogisch dat je de belgische politiek niet meer wenst te volgen op tv, maar je dan wel op internetfora ophoudt.:p
|
Wat is dat nu voor zever. Op de Vlaamse TV-zenders worden er toch ook zelden Franse thema's besproken.
|
Citaat:
|
Ben je dan nog altijd niet verhuisd naar het land dat zoveel belangrijker is dan Belgique?
|
Voor het geval jij tot het slotsom bent gekomen dat Belgique de Vlaams-nationalisten minder dan ooit zal uitgeroeid krijgen...
ik begrijp maar al te goed dat jij en jouw soortgenootjes dat niet echt leuk vinden. |
Citaat:
|
Knuppel schreef :
(ook ter attentie van Everytime) Citaat:
Beste Groeten. |
Citaat:
|
Citaat:
Men kan een dergelijke redenering altijd op andere landen toepassen: hoe komt het dat wij in België zo weinig vernemen over Noorwegen? Over Zweden? Over Finland? Over Litouwen? Over Estland? Over Ierland? Over IJsland? Over Zwitserland? Enzovoort. Over de vele landen die maar nauwelijks in de Belgische pers aan bod komen. |
Tja, het staatsbestel van België is zo complex dat het al amper te volgen is voor de eigen bevolking, laat staan voor buitenstaanders. Ik heb wel het idee dat er in Nederland tegenwoordig meer aandacht voor België is dan vroeger, maar het is nog altijd een stuk minder dan de aandacht in Vlaanderen voor Nederland.
Het zou goed zijn om op school al meer aandacht te besteden aan elkaars landen. Misschien kan er een gezamenlijk Benelux-onderwijspakket gemaakt worden waarin de drie landen uitgebreid beschreven worden. Dat zou dan op alle basisscholen in Nederland, België en Luxemburg behandeld moeten worden. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be