Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Moet Vlaanderen zich kandidaat stellen voor lidmaatschap EU ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=20741)

ICE-MAN 28 september 2004 15:33

Moet Vlaanderen zich kandidaat stellen voor lidmaatschap EU ?

Gezien het "land" Kroatië met slechts 4.4 milj inwoners zich kandidaat stelt om volwaardig lid te worden van de Europese Unie moet het mijns inziens kunnen dat een "land" als Vlaanderen met 6 miljoen inwoners zich eveneens kandidaat stelt om lid te worden en erkend te worden als "onafhankelijke staat"

overzicht van enkele landen die behoren tot de EU en waarvan hun bevolkingsaantal minder groot is als dat van Vlaanderen (bron website EU) :

Malta 0.4 milj inwoners
Luxemburg 0.42 milj inwoners
Cyprus 0.8 milj inwoners
Estland 1.4 milj inwoners
Slovenië 2 milj inwoners
Letland 2.4 milj inwoners
Lithouwen 3.5 milj inwoners
Ierland 3.7 milj inwoners
Finland 5.1 milj inwoners
Slowakije 5.4 milj inwoners

Laat ons Vlamingen alléén doorgaan, de walen mogen ook alléén verder, ze gaan met hun 4 miljoen inwoners als onafhankelijke staat in europa misschien nog beter af zijn als Letland of Lithouwen gezien hun gunstige centrale ligging !

Spolpoel 28 september 2004 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
Gezien het "land" Kroatië met slechts 4.4 milj inwoners zich kandidaat stelt om volwaardig lid te worden van de Europese Unie moet het mijns inziens kunnen dat een "land" als Vlaanderen met 6 miljoen inwoners zich eveneens kandidaat stelt om lid te worden en erkend te worden als "onafhankelijke staat"

overzicht van enkele landen die behoren tot de EU en hun bevolkingsaantal minder groot is als dat van Vlaanderen (bron website EU) :

Malta 0.4 milj inwoners
Cyprus 0.8 milj inwoners
Slovenië 2 milj inwoners

Laat ons Vlamingen alléén doorgaan, de walen mogen ook alléén verder, ze gaan met hun 4 miljoen inwoners als onafhankelijke staat in europa misschien nog beter af zijn als Letland of Lithouwen gezien hun gunstige centrale ligging !

Ze moet alvast beginnen met zich meer in de EU te gaan profileren.
Bovendien, en even belangrijk, is dat het Vlaams Gewest nu al meer inspanningen zou moeten doen om "Europese" randbewoners (EU-ambtenaren, lobbyisten etc) op te vangen ; hen de staatsstructuur duidelijk te maken, kortom hen te trakteren op een VLAAMS verwelkomingsbeleid zodat ze bij de gemeenteraadsverkiezingen eraan denken Vlaams stemmen.

Tegendradigaard 28 september 2004 15:46

Vlaanderen mag internationale verdragen afsluiten, dus waarom zou Vlaanderen niet een aanvraag mogen indienen. 't zou nogal ne steen in de kikkerpoel werpen.
Maar voor zo'n stenen te gooien zijn de Vlaamse paarsen wat te ...groen.

ICE-MAN 28 september 2004 15:55

wat zou t'makkelijkste zijn om aan een totaal onbekende uit te leggen, zodoende dat ge zeker zijt dat hij het begrijpt....

1° welkom in Republiek Vlaanderen.........

of

2 ° welkom in Vlaanderen, één van de drie deelstaten van het Koninkrijk België, met als Vlaamse hoofdstad Brussel, dat eigenlijk een gewest is dat een eigen autonomie heeft en waar ze u spijtiggenoeg niet gaan verstaan als ge vlaams spreekt, maar dat moet ge u niet aantrekken dat komt door de taal-faciliteiten die de franstalige minderheid krijgen, want minderheden moeten goed behandeld worden !

Everytime 28 september 2004 15:57

Citaat:

wat zou t'makkelijkste zijn om aan een totaal onbekende uit te leggen, zodoende dat ge zeker zijt dat hij het begrijpt....

of

2 ° welkom in Vlaanderen, één van de drie deelstaten van het Koninkrijk België, met als Vlaamse hoofdstad Brussel, dat eigenlijk een gewest is dat een eigen autonomie heeft en waar ze u spijtiggenoeg niet gaan verstaan als ge vlaams spreekt, maar dat moet ge u niet aantrekken dat komt door de taal-faciliteiten die de franstalige minderheid krijgen, want minderheden moeten goed behandeld worden !

Zeg maar, "Welkom in Absurdistan".

gm10 28 september 2004 16:31

Citaat:

overzicht van enkele landen die behoren tot de EU en waarvan hun bevolkingsaantal minder groot is als dat van Vlaanderen (bron website EU) :

Malta 0.4 milj inwoners
Cyprus 0.8 milj inwoners
Slovenië 2 milj inwoners

:rofl: :rofl: :rofl:

en dan de basken, en dan de corsicanen, en dan de schotten, en dan de noord-ieren, en dan de sud-tirolers, en dan de catalanen, en dan de echte Vlamingen (West en Oost Vlaanderen)

REALITY CHECK: de grote EU-lidstaten zullen alles doen om dit tegen te houden

gm10 28 september 2004 16:32

Citaat:

of

3. "Gij moogt hier niet binnnen" lijkt mij nog het meest geschikt.

ICE-MAN 28 september 2004 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gm10
:rofl: :rofl: :rofl:

en dan de basken, en dan de corsicanen, en dan de schotten, en dan de noord-ieren, en dan de sud-tirolers, en dan de catalanen, en dan de echte Vlamingen (West en Oost Vlaanderen)

REALITY CHECK: de grote EU-lidstaten zullen alles doen om dit tegen te houden

de GROTE EU-lidstaten......

Oostenrijk 8.1 milj inwoners
Zweden 8.9 milj inwoners
Tsjechië 10.3 milj inwoners
Griekenland 10.5 milj inwoners
Portugal 10.8 milj inwoners

gm10 28 september 2004 16:46

Citaat:

de GROTE EU-lidstaten......

Oostenrijk 8.1 milj inwoners
Zweden 8.9 milj inwoners
Tsjechië 10.3 milj inwoners
Griekenland 10.5 milj inwoners
Portugal 10.8 milj inwoners

Groot-Britannie -> Schotten, Welsh, Noord-Ieren
Frankrijk -> Basken, Corsicanen
Italie -> Sud-tirolers
Spanje -> Basken, Catalanen

en jij denkt dat ze het startschot gaan geven voor een multi-level EU
ik wens je veel succes hiermee :thumbsup:

ICE-MAN 28 september 2004 16:51

Citaat:

Italie -> Sud-tirolers

een multi-level hoeft niet maar als "deelstaat" wil ik gerust mijn europees steentje bijdragen om de minderbedeelden te "helpen" in onze europese unie, ma dan gaan de walen wél bij de europeese "grote landen" moeten gaan bedelen en of ze dan nog evenvéél poen gaan mogen versmossen als nu is een groot vraagteken volgens mij, ik wens hun in ieder geval ook véél succes ! ;-)

gm10 28 september 2004 17:08

Citaat:

een multi-level hoeft niet maar als "deelstaat" wil ik gerust mijn europees steentje bijdragen om de minderbedeelden te "helpen" in onze europese unie, ma dan gaan de walen wél bij de europeese "grote landen" moeten gaan bedelen en of ze dan nog evenvéél poen gaan mogen versmossen als nu is een groot vraagteken volgens mij, ik wens hun in ieder geval ook véél succes ! ;-)

:-D

jij leeft in je eigen wereldje he

soit, dit lijkt me een overbodige discussie, de EU is juist een centralisatie-project
deelstaten als lidstaat aanvaarden lijkt mij dan ook niet "in the spirit" van de EU-gedachte

vrijevlaming 28 september 2004 17:14

Citaat:

:-D

jij leeft in je eigen wereldje he

au contraire, het zijn eerder de belgiscisten die in hun eigen wereldje leven.

gm10 28 september 2004 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
au contraire, het zijn eerder de belgiscisten die in hun eigen wereldje leven.

de realiteit welteverstaan ;-)

snoodaard 28 september 2004 18:43

Citaat:

Italie -> Sud-tirolers

Frankrijk:Vlamingen(in 1854 verbood Parijs onderwijs in het vlaams),catalanen,elzassers,bretoenen(de tong werd uitgesneden om de taal te laten sterven)
Spanje:galiciers(spreken Portugees dialekt)

solidarnosc 28 september 2004 18:54

Dan kan Vlaanderen misschien direct proberen om een permanent lid te worden van de Verenigde naties. Nu we toch bezig zijn. ;)

gm10 28 september 2004 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
Frankrijk:Vlamingen(in 1854 verbood Parijs onderwijs in het vlaams),catalanen,elzassers,bretoenen(de tong werd uitgesneden om de taal te laten sterven)
Spanje:galiciers(spreken Portugees dialekt)

wonen de catalanen nu ook al in frankrijk ;-)

wat wil je hiermee eigenlijk zeggen?

solidarnosc 28 september 2004 19:23

In het diepe zuiden van Frankrijk sprak men voor zover ik weet inderdaad Catalaans.

C uit W 28 september 2004 19:25

:lol: :lol: :lol: :lol:

Bruno232 28 september 2004 19:28

Vlaanderen mag zich uiteraard kandidaat stellen voor het EU-lidmaatschap. Klein detail: het moet dan ook nog onafhankelijk worden. Succes.;-) [size=1](tzal nodig zijn )[/size]

TomB 28 september 2004 21:28

Aantal inwoners als criterium tot toetreding in de EU. Turkije heeft meer als 60 miljoen inwoners, die mogen twintig keer toetreden!

Moronic post.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be