Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Arabische lente (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=220)
-   -   "Met zaklamp, slaapzak en 2.000 euro vertrok ik naar Syrië" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=207452)

Universalia 27 september 2014 05:47

"Met zaklamp, slaapzak en 2.000 euro vertrok ik naar Syrië"

Bron

Detail tekst:

Citaat:

Maandag start in Antwerpen het proces tegen Sharia4Belgium. 46 mensen staan terecht: zij worden ervan verdacht lid te zijn van de terroristische organisatie. Onder hen Jejoen Bontinck (19), de Antwerpenaar die tegen wil en dank uitgroeide tot de bekendste Vlaamse Syriëstrijder. Zijn verhaal, zoals hij dat in zijn ondervragingen aan de terreurspeurders opbiechtte.
Zo zie je maar, straks gaat men daar nog 'helden' van maken ... :roll: (iets voor Marvel Comics misschien?)

Duidelijke taal :?

Citaat:

Jejoen: "Ik ben niet teruggekomen om in de gevangenis te zitten. In Nederland en Frankrijk wordt niemand aangehouden en worden de jongeren geholpen om aan werk te geraken. Ik wil niet meer terug naar Syrië of andere plaatsen waar er oorlog is. Ik wil hier mijn leven opbouwen en normaal functioneren en niet meer zo extreem denken als daarvoor. Misschien wil ik wel een bvba oprichten of zo om iets creatiefs te doen met eten, bijvoorbeeld een halal fastfoodrestaurant. Ik wil verder oprecht zijn in mijn aanbidding van Allah."

Peche 27 september 2014 06:08

Dat hij zijn handjes niet van vrouwen kon houden en daarom uit s4b is gebonjoured is nieuw voor me.
Leuk artikel, wanneer krijgt jejoen de kogel in de bus? Heeft de pers stilgestaan bij de impact van dit artikel? Ff namen vernoemen alsof ze uit Jejoens mond kwamen.

Universalia 27 september 2014 06:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7339481)
Dat hij zijn handjes niet van vrouwen kon houden en daarom uit s4b is gebonjoured is nieuw voor me.
Leuk artikel, wanneer krijgt jejoen de kogel in de bus? Heeft de pers stilgestaan bij de impact van dit artikel? Ff namen vernoemen alsof ze uit Jejoens mond kwamen.

Citaat:

Heeft de pers stilgestaan bij de impact van dit artikel?
Doen ze dat, stilstaan bij de impact van een artikel, I doubt it! 8O

Peche 27 september 2014 06:36

Mag de politie het verhoor met Jejoen aan de pers meedelen en namrn delen? Of deed Jejoen dat hier zelf?

Hoomer 27 september 2014 06:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7339495)
Mag de politie het verhoor met Jejoen aan de pers meedelen en namrn delen? Of deed Jejoen dat hier zelf?

Wat denk je?

Peche 27 september 2014 06:59

De media kennende zal Jejoen van die 100 zinnen maar 5 woorden uitgesproken hebben zoals het gepubliceerd is. En de rest van bronnen zoals politie.

Jantje 27 september 2014 07:13

Citaat:

Dit is het verhoor niet.
Dit is een verhaal dat men ons wil ophangen en ik vermoed dat het van zijn vader komt.

Wie het verhaal deftig leest, ziet dat het met haken en ogen aan elkaar hangt en niet kan kloppen.

Jejoen zou als spion bestempeld zijn door IS en daarna wacht zijn gaan lopen aan de controle posten die spionnen en vijanden zou moeten tegenhouden.
Men laat niemand de controle uitvoeren waar men niet 100% op vertrouwd.
Daarnaast heeft IS de vaste gewoonte vermoedelijke spionnen te onthoofden.

Hoomer 27 september 2014 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7339499)
De media kennende zal Jejoen van die 100 zinnen maar 5 woorden uitgesproken hebben zoals het gepubliceerd is. En de rest van bronnen zoals politie.

Dan kent u wel heel weinig van de media, het is meestal juist andersom.

Karel Martel B 27 september 2014 08:26

Citaat:

Laat ik het zo zeggen, moest iemand die Bontinck ervan beschuldigen een aandachtshoer te zijn, ik zou hem geen ongelijk geven.

Universalia 27 september 2014 10:59

Citaat:

Het verhaal zelf lijkt me wel geloofwaardig te zijn, hij is geen moslim uit geboorte dus hij denkt wel anders dan zij, om mensen te onthoofden moet je al veel geoefend hebben op schapen.
Ritueel slachten ... oefening baart kunst :?

circe 27 september 2014 11:32

Het is pas nadat Foley werd onthoofd dat hij ermee naar buiten kwam dat hij hem gekend heeft. Ik denk eerder dat hij de bewaker van Foley was ipv mede-gevangene.

alice 27 september 2014 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7339472)
Bron

Detail tekst:

Zo zie je maar, straks gaat men daar nog 'helden' van maken ... :roll: (iets voor Marvel Comics misschien?)

Duidelijke taal :?

Ik heb medelijden met die jongen. Hij heeft ouders die nergens de hand in eigen boezem steken, integendeel, zijn vader misbruikt de situatie van zijn zoon om aandacht, en mogelijk zelfs geld te krijgen, en verkoopt regelrechte toogpraat als grote waarheden.
Zijn moeder is in geen velden of wegen te bekennen.

Ondertussen verwacht hij een voorkeursbehandeling, deze samenleving moet hem werk geven of helpen een restaurant te beginnen, niet dat hij enig diploma heeft, welnee, maar waar de weg voor andere jongeren in dezelfde situatie moeilijk zou zijn, moet voor Jejoen de rode loper uit, hij is immers Syriestrijder...man toch, je kunt je afvragen of het ooit goed komt met die jongen.

Skobelev 27 september 2014 13:01

had hij ginder maar gebleven, en zijn vader ook.

circe 27 september 2014 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 7339765)

Ondertussen verwacht hij een voorkeursbehandeling, deze samenleving moet hem werk geven of helpen een restaurant te beginnen, niet dat hij enig diploma heeft, welnee, maar waar de weg voor andere jongeren in dezelfde situatie moeilijk zou zijn, moet voor Jejoen de rode loper uit, hij is immers Syriestrijder...man toch, je kunt je afvragen of het ooit goed komt met die jongen.

Dat heet "go with the flow".... van alle kanten hoor ik tegenwoordig dat het ONZE (de mijne dus) schuld is dat die sukkelaartjes ( die hier blijkbaar geen gratis onderwijs kregen) geradicaliseerd zijn. Zelfs gisteren nog op TV drie hoofddoeken (of nee, twee die de ongehoofddoekte omsloten) ook nog eens gingen beweren dat het door "racisme" was dat ze gingen strijden in islamland.

Jij zal het wel weten, maar ik las die eerste tekenen al sinds 2002 toen ik op die marokkaanse forums een kijkje ging nemen. toen reeds waren ze er al bezig over het kalifaat dat moest worden opgericht. Maar toen mocht men daar dus niks over zeggen.

Flippend Rund 27 september 2014 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Der Oye (Bericht 7339675)
Lol, hij is te dom om z'n school af te werken

Die jongens hebben tenminste door dat school bezigheidstherapie is.

Flippend Rund 27 september 2014 15:19

Het is jammer dat niet meer autochtone jongeren de school laten vallen en gewoon gaan doen wat hen aantrekt. Maar ja, de druk die op hun schouders wordt gelegd door ouders en maatschappij is verschrikkelijk, trek je daar maar eens vanonder.

Nr.10 27 september 2014 19:57

De F16's vertrekken niet met een zaklamp, een slaapzak en 2.000 euro op zak. Ze gaan zich nestelen in Jordanië om van daaruit op bombardeermissie te vertrekken. Het Belgische volk heeft mijns inziens het recht te weten waar ieder van die bommen terecht komt. Stuk voor stuk, van de eerste tot de laatste.

zonbron 27 september 2014 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 7340082)
De F16's vertrekken niet met een zaklamp, een slaapzak en 2.000 euro op zak. Ze gaan zich nestelen in Jordanië om van daaruit op bombardeermissie te vertrekken. Het Belgische volk heeft mijns inziens het recht te weten waar ieder van die bommen terecht komt. Stuk voor stuk, van de eerste tot de laatste.

Gezien de illegaliteit van deze 'actie' gaan ze dat zeker niet aan onze neusjes hangen, zoals velen hier van de noodzaak van geheime operaties overtuigd zijn en dat allemaal uiterst logisch vinden.

De Amerikaanse en zionistische 'we against them'-logica beleeft weer zijn hoogdagen. If you're not with us, you're against us... Het westen valt er weer voor. Wat men met een paar Hollywoodfilmpjes zonder onthoofdingen niet bereiken kan. Als ze dat eerder geweten hadden, dan hadden ze de valse vlag in Syrië niet moeten organiseren. of toch... Misschien moest eerst het chemische spul uit de weg zodat ze nu rustig kunnen bombarderen.

Universalia 28 september 2014 08:17

De Nieuwe Gazet (misschien andere kranten ook, geen idee van) d.d. 27/09/2014 slaagde er zelfs in om twee bladzijden vol te schrijven over de met zaklamp en slaapzak ronddolende verloren ziel ...

Iemand die daar een boodschap aan heeft hoe die zijn levenswandel is, nee toch :?

Of weten ze echt niet meer wat te schrijven tegenwoordig, dat kan ook best 8O

zonbron 28 september 2014 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7340414)
De Nieuwe Gazet d.d. 27/09/2014 slaagde er zelfs in om twee bladzijden vol te schrijven over de met zaklamp en slaapzak ronddolende ...

Iemand die daar een boodschap aan heeft hoe die zijn levenswandel is, nee toch :?

Of weten ze echt niet meer wat te schrijven tegenwoordig, dat kan ook best 8O

Was het een zaklamp op zonne-energie, een manueel generatortje of met wegwerpbatterijen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be