Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   11 Oktober e.k. Offerfeest op 't Laar (https://forum.politics.be/showthread.php?t=207466)

Guinevere 27 september 2014 15:53

11 Oktober e.k. Offerfeest op 't Laar

http://boho2140.be/evenement/id-al-a...%93-offerfeest

Op zaterdag 11 oktober 2014 organiseert BoHo2140 als handelaarvereniging voor de 2de maal het Id Al-Adha (offerfeest), samen met vzw Al Ikram, team IMS en onze Marokkaanse handelaars. Dit feest gaat door op het Laar (Borgerhout, Antwerpen), van 14 tot 20u. Bedoeling is om alle gemeenschappen te laten kennismaken met dit feest!

Het belangrijkste:

Al Ikram Restaurant
Om 17:00 opent het restaurant zijn deuren om meer dan 1000 maaltijden met soep, dessert en drank GRATIS uit te delen.*
Het Id Al-Adha (offerfeest) is trouwens ook een geef-feest… daarom wordt iedereen uitgenodigd om aan deze maaltijd deel te nemen.
Deze maaltijden worden bereid door vzw Al Ikram ism BoHo2140.
*zolang de voorraad strekt.

vlaams realist 27 september 2014 16:51

1000 gratis maaltijden in een buurt met 20 000 arme achtergestelde mensen .
Dat is hetzelfde als een been tussen 20 honden gooien .

circe 27 september 2014 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7339981)

zouden niet-moslims ook mogen aanschuiven?

jaja, ik zie het al, met de steun van :
De stad Antwerpen
De Europese Gemeenschap
Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO)
vlaams agentschapondernemen.be/ - 2 keer zelfs.

Raar dat er wel geen steun door de islamitische organizaties wordt gegeven. Subsidies uitdelen is niet hun ding zo te zien.

Dan zullen wij ook wel mogen komen denk ik.

alberto 27 september 2014 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7340016)

De stad Antwerpen
De Europese Gemeenschap

Raar dat er wel geen steun door de islamitische organizaties wordt gegeven. Subsidies uitdelen is niet hun ding zo te zien.

En dan alalalal moeten eten, nee dank u dat is tegen mijn geloof.

Lukkas 27 september 2014 18:52

Ik verwacht dat zij voor de ongelovigen toch een stukje varkensvlees zullen hebben klaarliggen.

Althans bij soortgelijke 'buurtfeesten' is er ook altijd halal voorzien voor 'onze' moslims.

Peche 27 september 2014 20:33

Citaat:

De stad Antwerpen
De Europese Gemeenschap

Allez, voorwa gaat ge nu niet gewoon eens kijken? Schuif 2 keer aan en die subsidie bracht op. Forummeeting naar het offerfeest? Ik zou U dan wel eens willen bezig horen haa

Guinevere 27 september 2014 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7339981)

Die mensen eten thuis ook nog wel het vlees van hun eigen geslacht schaap, hé.

SDX 27 september 2014 22:23

Onaanvaardbaar dierenleed

Bij het onverdoofd slachten, lijden de dieren verschrikkelijk en daarom wordt deze slachtmethode als onaanvaardbaar verworpen door de Federation of Veterinarians of Europe (FVE), de European Food Safety Authority (EFSA) en in België door de Union Professionnelle Vétérinaire (UPV), de Société générale des Etudiants en Médecine Vétérinaire (SGEMV) en door de Raad voor Dierenwelzijn. Al deze verenigingen en officiële instanties stellen het lijden van dieren, die bij volle bewustzijn geslacht worden, aan de kaak en pleiten net als GAIA voor verdoving, zodat de dieren ogenblikkelijk het bewustzijn verliezen en op die manier gevoelloos zijn voor de pijn van de halssnede.

Ook hier is iedereen van harte welkom!

Edina 27 september 2014 22:28

Citaat:

De stad Antwerpen
De Europese Gemeenschap

Beter lezen, circe... of is dit weer een staaltje van je desinformatie.

De stad Antwerpen, het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling, de Europese Unie en het Agentschap Ondernemen steunen Boho2140, de winkeliersvereniging van de Turnhoutsebaan. En het is die winkeliersvereniging die dit offerfeest organiseert SAMEN MET de vzw Al Ikram, team IMS en de Marokkaanse handelaars. Dus hoezo geen steun van islamitische organisaties?

Spreek er ander eens over met je partijgenoot Alain Herremans, bestuurslid van de winkeliersvereniging. En vertel hem dat het een schande is dat zijn vereniging subsidies ontvangt en evenementen ondersteunt van een deel van zijn handelaars.

giserke 27 september 2014 22:50

:cheer: oktoberfest :cheer:

Guinevere 27 september 2014 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7340219)

Ook hier is iedereen van harte welkom!

Verkeerde draad.

SDX 27 september 2014 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7340290)
Verkeerde draad.

Jij --- verkeerde land.

DeProf_eet 28 september 2014 05:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7339930)
Het belangrijkste:
Al Ikram Restaurant
Om 17:00 opent het restaurant zijn deuren om meer dan 1000 maaltijden met soep, dessert en drank GRATIS uit te delen.*
Het Id Al-Adha (offerfeest) is trouwens ook een geef-feest… daarom wordt iedereen uitgenodigd om aan deze maaltijd deel te nemen.
Deze maaltijden worden bereid door vzw Al Ikram ism BoHo2140.
*zolang de voorraad strekt.

De luis in de autochtonen pels. Zou jij niet beter een islamnaam kiezen hier op het forum. Ge kunt hier in elk geval als de pest gemist worden door het overgrote deel van de forumgangers hier. Ga wat publiciteit maken tussen uw geitenwollensokkenvriendjes, of beter: verhuis ineens naar zo'n moslimland.

Peche 28 september 2014 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 7340330)
De luis in de autochtonen pels. Zou jij niet beter een islamnaam kiezen hier op het forum. Ge kunt hier in elk geval als de pest gemist worden door het overgrote deel van de forumgangers hier. Ga wat publiciteit maken tussen uw geitenwollensokkenvriendjes, of beter: verhuis ineens naar zo'n moslimland.

Wat een geluk dat het overgrote deel van dit forum geen consensus vormt in de maatschappij.

Bobke 28 september 2014 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7340098)
Allez, voorwa gaat ge nu niet gewoon eens kijken? Schuif 2 keer aan en die subsidie bracht op. Forummeeting naar het offerfeest? Ik zou U dan wel eens willen bezig horen haa

Al wie tegen onverdoofd slachten is kan daar beter wegblijven, dennkt ge niet ?

Peche 28 september 2014 08:23

Ik vind het zeer erg dat ze meer inzitten met een schaap dan met een baby, kind, vader, moeder dat ieder uur het gezin permanent achterlaat in het leven.

In een goed politiek beleid hadden deze problemen nooit gemanifesteerd. Toen staat en Kerk gescheiden werden is er toch iets mis gegaan. Gelovigen hebben overal vrij spel in gehad en de normale gang van zaken is lang tegengewerkt door geloven en bijgeloven.
Is een secularisme nu niet simpelweg gemakkelijker in te voeren dan wetgevingen te (her)uitvinden en in alle bochten draaien en keren om iedereen content te stellen?

Verplicht omkeerbare verdovingen bij rituele slachten en 't probleem is opgelost. Enfin, je zal zien dat de weerstand niet van één groep zal komen. En diegene die zo'n wetgeving tegenhouden dan geen moslim zal zijn.

Laten we even hard om een secularisme roepen dan we riepen tegen onverdoofd slachten/casteren/kleine ruimtes voor de fok/....
Maar we beperken onszelf tot één cultuur, niet waar? Abnormaal dat ik dan niet meelopen wil?

De Europeaan 28 september 2014 08:37

Het is degoutant om te weten dat zo iets georganiseerd wordt. Nee aan het zinloze offerfeest!

Skobelev 28 september 2014 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7340159)
Die mensen eten thuis ook nog wel het vlees van hun eigen geslacht schaap, hé.

ik hoop van harte dat ze er in stikken.

Skobelev 28 september 2014 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7340419)
Ik vind het zeer erg dat ze meer inzitten met een schaap dan met een baby, kind, vader, moeder dat ieder uur het gezin permanent achterlaat in het leven.

?

Islamieten zijn dan ook minderwaardig vergeleken met een schaap, die halen met moeite het niveau aan sympathie als een rattennest.

circe 28 september 2014 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 7340229)
Beter lezen, circe... of is dit weer een staaltje van je desinformatie.

De stad Antwerpen, het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling, de Europese Unie en het Agentschap Ondernemen steunen Boho2140, de winkeliersvereniging van de Turnhoutsebaan. En het is die winkeliersvereniging die dit offerfeest organiseert SAMEN MET de vzw Al Ikram, team IMS en de Marokkaanse handelaars. Dus hoezo geen steun van islamitische organisaties?

Spreek er ander eens over met je partijgenoot Alain Herremans, bestuurslid van de winkeliersvereniging. En vertel hem dat het een schande is dat zijn vereniging subsidies ontvangt en evenementen ondersteunt van een deel van zijn handelaars.

laten we even ernstig blijven Edina.

Als WIJ (lees: niet-moslims) een straatfeest of gelijkwelk feest organizeren zijn we a) VERPLICHT om moslims mee uit te nodigen en b) VERPLICHT om voor hen apartheidseten te voorzien (zoals aparte toog voor niet alcoholische dranken en aparte roosters voor niet-varkensvlees).

Als MOSLIMS iets organizeren, dan mogen we a) blij zijn dat we mogen komen, b) onze eigen organizaties subsidieren het gegeven maar..... WIJ KRIJGEN GEEN VARKENSVLEES EN GEEN ALCOHOLISCHE DRANKEN !

En d�*t mijn beste Edina, is discriminatie!

Volgende keer dus gewoon een straatfeest met een geheel varken aan het spit en een vat bier! Iedereen is welkom hoor, en Europa gaat ons ook subsidieren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be