Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Niet discriminerende paspop met niet discriminerende kleding (https://forum.politics.be/showthread.php?t=207490)

circe 28 september 2014 13:16

Niet discriminerende paspop met niet discriminerende kleding

Ongelooflijk. Daarvoor betalen wij dus belastingen:

Citaat:

Een initiatief van: Meldpunt Discriminatie, het Stedelijk Onderwijs Antwerpen, Katholiek onderwijs bisdom Antwerpen en Expertisenetwerk Lerarenopleidingen Antwerpen (ELAnt). Met medewerking van Ella vzw en het ModeMuseum Provincie Antwerpen.

Schrijf je in en ga met je klas aan de slag rond het thema mode & discriminatie. Kleed met de klas een paspop aan met je eigen 'antidiscriminatie-creaties' en toon jullie proces aan de vliegende reporters die jouw school bezoeken op 16, 17 of 18 maart 2015.

De deelnemende klassen ontwerpen niet-discriminerende kledij, gedrapeerd op een niet-discriminerende paspop. Het proces van ontwerpen, draperen en vooral, het leren over discriminatie, vooroordelen en stereotypen, leggen de leerlingen vast met foto’s, woorden, gedichten,… Dit proces tonen en vertellen ze op creatieve en ludieke wijze aan de vliegende reporters.
Citaat:

Je staat er niet alleen voor!

Om je als leerkracht te ondersteunen in dit proces plannen we 3 samenkomsten. Daarnaast staan ook enkel enthousiaste aspirant-leraren van CVO Crescendo en AP Beeldende Kunsten klaar om jullie tijdens de lesmomenten op school bij te staan.

1. Introductie

Woensdag 22/10/2014 - 09:00 - 12:00 - Permeke – zaal Consul – De Coninckplein 25, Antwerpen (Ingang: Muizenstraat).

Tijdens de introductie wordt het concept van de actie toegelicht. Aan de hand van educatieve tips en verwijzingen naar educatief materiaal omtrent vooroordelen, stereotypen, discriminatie en mode dompelen we je helemaal onder in dit thema. Je krijgt een stoomcursus poppen maken, draperen en gesprekken voeren over stereotypen, vooroordelen en discriminatie door medewerkers van Ella vzw en het ModeMuseum Provincie Antwerpen.

2. Aan de slag met het concept.

Donderdag 20/11/2014 - 13u.30-15u.30 – Permeke – zaal Sierra - De Coninckplein 25, Antwerpen (Ingang: Muizenstraat)

In deze sessie ontdek je de plannen van de andere leerkrachten en je bekijkt samen met hen de uitdagingen waarvoor je staat. We reiken bruikbare handvaten aan en laten je kennis maken met goede praktijkvoorbeelden van het voorbije jaar.

3. Delen van ervaringen:

Woensdag 04/02/2014 - 9u.-12u.30 – Permeke – zaal Sierra - De Coninckplein 25, Antwerpen (Ingang: Muizenstraat)

Tijdens dit moment deel je je ervaringen van het klasgebeuren. Hoe hebben je leerlingen de actie opgevat? Welke creaties zijn er uit voortgekomen? Wat werkte goed en wat minder goed? We maken ook de laatste praktische afspraken met betrekking tot het bezoek van de ‘vliegende reporter’ en gaan na hoe dit thema een blijvende verankering in jouw school zal kennen.

Tot slot brengen de vliegende reporters een bezoek aan jouw school op 16, 17 of 18 maart 2015. Tijdens dit bezoek brengen jouw leerlingen hun creaties en het leerproces in beeld.

Ook helemaal warm gelopen voor dit initiatief? Schrijf je dan snel in via deze link. Er is maar plaats voor 20 klassen. Na inschrijving word je zo spoedig mogelijk gecontacteerd om te verwittigen of je al dan niet tot de eerste 20 inschrijvingen behoort.

Mochten er nog vragen zijn, contacteer ons dan via: [email protected].

Van harte,

Zouhra Naeme| verantwoordelijke diversiteit

AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen | Onderwijskwaliteit, organisatieontwikkeling en onderwijsvernieuwing
Kan iemand me even verduidelijken?

Wat is een niet-discriminerende paspop? Ik neem aan een paspop die niet discrimineert? zijn er ook wel discriminerende paspoppen?
Of zouden ze bedoelen: een NIET_BLANKE paspop? alle kleurtjes zijn goed (niet-discriminerend) behalve BLANK?

Wat is niet-discriminerende kledij? Een adams of Eva's kostuum? waarom moet niet discriminerende kledij gedrapeerd worden?

Waarom denk ik nu vooral dat er eerder naar inpaknormen dan naar vrije niet-inpaknormen zal worden toegewerkt? anti-discriminatie weetjewel, geen haren, geen contouren, geen gezicht...... gewoon:

NIET DISCRIMINERENDE KLEDIJ OP EEN NIET DISCRIMINERENDE PASPOP !

Voil�*!

circe 28 september 2014 13:20

Is dit niet-discriminerende kledij? (hij heeft speciaal het kartonneke erin laten zitten denk ik).

Ik vraag me in feite af hoe een "verrijkte" school die niet-discriminerende paspop gaat beschouwen? Want poppen mogen toch niet? en zou niet-discriminerend in zo'n school dan juist wèl blank mogen zijn? Waarschijnlijk niet natuurlijk. Want enkel blanken zijn racist en discrimineren.

bembem 28 september 2014 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7340717)
Ongelooflijk. Daarvoor betalen wij dus belastingen:

Kan iemand me even verduidelijken?

Wat is een niet-discriminerende paspop? Ik neem aan een paspop die niet discrimineert? zijn er ook wel discriminerende paspoppen?
Of zouden ze bedoelen: een NIET_BLANKE paspop? alle kleurtjes zijn goed (niet-discriminerend) behalve BLANK?

Wat is niet-discriminerende kledij? Een adams of Eva's kostuum? waarom moet niet discriminerende kledij gedrapeerd worden?

Waarom denk ik nu vooral dat er eerder naar inpaknormen dan naar vrije niet-inpaknormen zal worden toegewerkt? anti-discriminatie weetjewel, geen haren, geen contouren, geen gezicht...... gewoon:

NIET DISCRIMINERENDE KLEDIJ OP EEN NIET DISCRIMINERENDE PASPOP !

Voil�*!

ik snap er geen sikkepit van, een niet-discriminerende paspop/kledij zou voor mij een soort van kledij zijn zonder hakenkruis of whatever erop .. zoiets, hmm of bedoelen ze met niet-discriminerend dat een burka of sjaleke juist wel zou mogen? bizar bizar :?

bembem 28 september 2014 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7340723)
Is dit niet-discriminerende kledij? (hij heeft speciaal het kartonneke erin laten zitten denk ik).

Ik vraag me in feite af hoe een "verrijkte" school die niet-discriminerende paspop gaat beschouwen? Want poppen mogen toch niet? en zou niet-discriminerend in zo'n school dan juist wèl blank mogen zijn? Waarschijnlijk niet natuurlijk. Want enkel blanken zijn racist en discrimineren.

ja, voor niet-lelijke mannen :rofl:

circe 28 september 2014 15:34

Raar dat niemand dus goed weet wat ze bedoelen. Voel ik me niet zo alleen. Hopelijk kan juf Edina ons verlichting brengen.

F.B. 28 september 2014 18:20

Snap het niet zo goed wat de bedoeling is.

Vind het ook verdacht dat iemand zich voorstelt als iemand van SO, en dan een Gmail-adres gebruikt.

SDX 28 september 2014 19:11

Wat gaat er nog allemaal verzonnen worden. :roll:

Geen mens die weet wat 't betekent en de verzinners nog 't allerminst.

cookie monster 28 september 2014 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7341167)
Wat gaat er nog allemaal verzonnen worden. :roll:

Geen mens die weet wat 't betekent en de verzinners nog 't allerminst.

Verdraagzaam moet van 2 kanten komen , en dat ....
Niet discriminerende paspop met niet discriminerende kleding

Er zal altijd iemand worden gediscrimineerd !!

Ulrik 29 september 2014 07:41

Voor dit soort mensen hebben we nochtans voorzieningen, namelijk de psychiatrie.

circe 29 september 2014 08:11

Ik heb gekeken wat die ella vzw dan wel zou zijn die erbij betrokken is. (Met medewerking van Ella vzw )
http://www.ellavzw.be/
Citaat:

Ella is een vereniging zonder winstoogmerk die zich inzet voor de bevordering van het emancipatie- en participatieproces van meisjes en vrouwen uit etnisch-culturele minderheids (ECM) groepen in Brussel en heel Vlaanderen. De vereniging werd in 1999 opgericht onder de noemer Steunpunt Allochtone Meisjes en Vrouwen (SAMV).[...]
ella ondersteunt de emancipatie op intern als extern niveau. Intern wordt de emancipatie van meisjes en vrouwen binnen de eigen gemeenschap nagestreefd. Extern wordt de participatie en opname van een rol binnen verschillende domeinen in de samenleving gestimuleerd.
dus toch anti-discriminerend draperen en inpakken.
zouden jongens dan ook die vrouwelijke paspoppen mogen bepotelen? of is dat ook weer discriminerend?

Ik zou graag weten wat er uit de bus is gekomen in feite.

Lof der Zotheid 29 september 2014 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7341602)
Ik heb gekeken wat die ella vzw dan wel zou zijn die erbij betrokken is. (Met medewerking van Ella vzw )
http://www.ellavzw.be/

dus toch anti-discriminerend draperen en inpakken.
zouden jongens dan ook die vrouwelijke paspoppen mogen bepotelen? of is dat ook weer discriminerend?

Ik zou graag weten wat er uit de bus is gekomen in feite.

En wat is er met een grote, zwarte vuilzak? Dat is vormloos, het is niet wit, en het discrimineert niet omdat het allerhande afval bevat. Dat zou toch ideaal moeten zijn?

Ratatosk 29 september 2014 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 7342237)
En wat is er met een grote, zwarte vuilzak? Dat is vormloos, het is niet wit, en het discrimineert niet omdat het allerhande afval bevat. Dat zou toch ideaal moeten zijn?

En goedkoop. (iedereen moet besparen)

circe 29 september 2014 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 7342237)

zoiets als dit dus hé

knip 29 september 2014 18:54

Is niet moeiljk hoor. Een vuilzak met wat gaten erin en klaar is kees.

Lof der Zotheid 30 september 2014 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7342286)
zoiets als dit dus hé

Ja, niet slecht. Hoewel, ik zie daar nog wat doorschemeren. In een hermetisch gesloten zwarte vuilzak kunt ge de inhoud erin niet zien...

Lof der Zotheid 30 september 2014 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knip (Bericht 7342517)
Is niet moeiljk hoor. Een vuilzak met wat gaten erin en klaar is kees.

Niks gaten!:twisted: Hermetisch toe moet dat zijn!:twisted:

Kodo Kodo 4 oktober 2014 03:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7340838)
Raar dat niemand dus goed weet wat ze bedoelen. Voel ik me niet zo alleen. Hopelijk kan juf Edina ons verlichting brengen.

De enige discriminerende kledij die ik ken is het mohammedaanse vrouwen-outfit, van kopvod tot wandellaken.

Ik juich weliswaar toe dat we daar eindelijk officieel iets tegen ondernemen, maar vind niet dat belastinggeld mag worden verkwist aan al deze vormen van leukdoenerij voor beoefenaren van overbodige beroepen, bedoeld om de opvoeding van de jeugd een bepaalde kant op te sturen.

Waarbij de overheid dus bepaalt welke kant dat dient te zijn.

Ik walg ervan, zelfs al is het deze keer mijn kant.

Of wacht eens, nee, tenzij ze liegen dat ze zwart zien natuurlijk. Pardon, dat ze een niet nader bepaalde discriminatieneutrale kleur zien.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be