Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Arabische lente (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=220)
-   -   Olie-inkomst IS: 2 miljoen euro per dag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=207502)

BrusselsMussels 28 september 2014 18:30

Olie-inkomst IS: 2 miljoen euro per dag

Media schat de inkomsten uit de verkoop van olie door de IS op 2 miljoen euro per dag.

Mooi inkomen, zo te zien. Maar WIE is hun klant? Het zou toch niet kunnen dat pakweg Turkije die olie afkoopt?

Waarom wordt er geen word gerept over de kopers van die olie die dus de sleutel zijn tot het snoeien in de inkomsten van de IS?

Scorpio 28 september 2014 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BrusselsMussels (Bericht 7341132)
Media schat de inkomsten uit de verkoop van olie door de IS op 2 miljoen euro per dag.

Mooi inkomen, zo te zien. Maar WIE is hun klant? Het zou toch niet kunnen dat pakweg Turkije die olie afkoopt?

Waarom wordt er geen word gerept over de kopers van die olie die dus de sleutel zijn tot het snoeien in de inkomsten van de IS?

Ik meen me te herinneren gelezen te hebben dat dat, vreemd genoeg, het Syrië van Assad is.

DucDEnghien 28 september 2014 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 7341152)
Ik meen me te herinneren gelezen te hebben dat dat, vreemd genoeg, het Syrië van Assad is.

Oa ook het Syrië van Assad. Daarnaast de lokale bevolking die in hun gebied wonen en via middlemen leveren ze aan zowat de meeste buurlanden voor verkoop op de lokale zwarte markt.

Snerror 28 september 2014 22:42

Het zal nu wel wat minder zijn dan 2 miljoen.

Piero 28 september 2014 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BrusselsMussels (Bericht 7341132)

Een van de vele raadselen rond IS. Intussen worden de banktegoeden van sympathisanten van IS elders in de wereld bevroren. Een Marokkaanse werkloze jongen kan dus geen geld meer overboeken naar de terroristen. Lekker efficiënt allemaal. Onze politici zijn goed bezig. Ze houden de touwtjes van de wereld stevig in hun handjes. :lol:

Sukkelaar 29 september 2014 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 7341152)

Ik meen mij te herinneren dat dit tussenpersonen zouden zijn maar dat de grootste afnemer Turkije zou zijn.

Sukkelaar 29 september 2014 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 7341356)
Het zal nu wel wat minder zijn dan 2 miljoen.

Inderdaad maar naast die 2 miljoen per dag waren er ook inkomsten uit aardgas winningen. Deze werden nu in Syrië ook gebombardeerd zodat ook daar de bron afgesloten werd. Dus het bombarderen heeft wel gevolgen al zijn het maar financiële.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be