![]() |
belastingskampioen Belgie is automatisch subsidiekampioen bedrijfswagens...
Ja,hoe logische kan die titel zijn
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141001_01299094 Uiteraard blokt de krant iets anders: Nergens zoveel subsidies voor bedrijfsauto’s als bij ons En mijne heren: vergeten we eventjes handig de subsidies voor alle dienstwagens te vermelden. Het is tijd dat we een eenheidsstelsel uitwerken voor de auto's, waarin we beginnen met de ambtenaren ook het voordeel in natura te belasten voor alle dienstwagens. En dat we tegelijkertijd het privégebruik van lichte vracht wagens mee in het bad nemen. Laten we de afschrijfbare massa van die wagens dan maar gebruiken om een algeheel verlaging in het belastingstarief te bekomen, inclusief de complete context zoals hierboven vermeld. Aangezien de subsidie voor wagens wegvalt, kun in éénruk ook gedacht worden aan het afschaffen van alle subsidies voor het openbaar vervoer, zodat daar terug geen concurrentievervalsing optreedt. Bovendien vraag ik mij af waarom er geen 25% BTW moet betaald worden op het etiket van de spoorwegen. Laten we vaneerstkeer ook het openbaar vervoer op een normale manier belasten. dan worden we misschien niet meer de belastingskampioen en tegelijkertijd zijn we dan niet meer de kampioen lasten op arbeid, en moet de oeso zich geen zorgen meer maken over de subisidie van bedrijfswagens. |
Citaat:
|
Er zijn er hier een hoop die wat dit betreft oorzaak en gevolg niet kunnen scheiden.
De groei van de bedrijfswagen is een gevolg van het belastingsklimaat in België, niet andersom. Als het belastingsklimaat inzake loon niet zo ontmoedigend was, zouden er geen uitvluchten gezocht zijn. En neen, daarom moeten niet bedrijfswagens nog meer belast worden. Daarom moet men zorgen dat het algemene belastingsniveau daalt. Zoniet riskeert men de economie te fnuiken. Maar dat zal de groene terroristen een zorg wezen. Het begint met de fouten van de overheid en het eindigt met de fouten van de overheid. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er zal dus een complete ommezwaai moeten komen, iets wat voor de meeste enggeestige burgers die vastgeroest zitten in hun beperkte wereldje onbegrijpelijk is. De volgende revolutie is dus de weg naar een duurzame economie. |
Citaat:
Bedrijfswagens moeten aangepakt worden. We zitten al met een enorm verkeersdruk en dan gaan ze nog eens zorgen dat er een hoop mensen met bedrijfswagens "gratis" mogen rondcrossen. Toppunt van idiotie in een land met zoveel verkeersdrukte. Ik ken zelf ook zo mensen die speciaal naar het buitenland rijden om daar hun inkopen te doen, alles wordt toch betaald door de firma. Lagere loonkosten, hogere belastingen op bedrijfswagens. |
Citaat:
|
Citaat:
Waarom zou een autoconstructeur miljarden in onderzoek steken naar variabele compressiemotoren, elektronisch geregelde kleppen, kleploze motoren, etc etc, als ze binnen een paar jaar bijvoorbeeld als regel stellen dat alleen nog electrische wagens toegelaten zijn. Waar dan al die elektriciteit vandaan moet komen om die voertuigen te laten rijden blijft dan nog maar de vraag. Wss van de fantasie. |
Citaat:
|
Citaat:
Denk ook eens 10 jaar vooruit: wat doe je als spoorweg tegen een taxibedrijf die met een netwerk googlecars personen gecaboteerd vervoert ? In se is dit een vorm van openbaar vervoer met dat verschil dat dit bedrijf zwaar belast wordt en het openbaar vervoer verder de subsidiekaart krijgt, nochthans is ook dat bedrijf een vorm van openbaar vervoer die efficienter te noemen is dan het individueel vervoer. Dus nee hoor, er moet niets gesubsideerd worden, de burger moet de onvervalste keuze kunnen maken. Daarover gaat het. Hoe laat je de burger kiezen tussen twee transportkeuzes op een onvervalste wijze. |
Citaat:
Daar mogen ze voor mijn part best wel wat meer voor vragen, mits correcties in te bouwen voor de financieel zwakkeren, dan. Maar dan bedoel ik wel de ECHT financieel zwakkeren. Niet de serieondernemer met zijn familie, die zich onvermogend laat verklaren om te ontsnappen aan schadeclaims na zijn zoveelste frauduleus faillissement. Noch de bakker om de hoek, die zodanig veel privékosten in zijn vennootschap boekt, zodat het geen winst maakt, en hij zodoende ook in de financieel zwakke klasse kan terechtkomen (en zo zijn kinderen aan studiebeurzen kan helpen, enz...) |
Het 'probleem' bedrijfswagens is een vals probleem.
De echte oorzaak is de te hoge kost die op arbeid gelegd wordt door de sociale zekerheid. Om die te hoge kost dan te milderen - wat de vakbonden niet willen - staat men dan maar sommige uitzonderingen toe. Zoals bedrijfswagens en maaltijdcheques. Maar zelfs met de toestand die we nu dan kennen, is het nog zo dat enkel de hardwerkende werknemer zo'n bedrijfswagen krijgt van zijn werkgever. (tenzij het een bedrijfswagen is die het bedrijf echt nodig heeft, zoals vb. een camionette om goederen te vervoeren ... bla bla ...). Verder wat betreft openbaar vervoer: als je met ooglappen op leeft, en vb. woont en werkt in de grote stad, dan kan je dromen dat het openbaar vervoer alle noden aan mobiliteit kan opvangen. Openbaar vervoer moet enkel en alleen georganiseerd worden waar dit nuttig en rendabel/betaalbaar kan zijn: in grote steden met metro/tram/bus ... tussen grote steden met fatsoenlijke treinverbindingen ... Enige inventiviteit kan nog nuttig zijn, genre belbussen, autodelen ... maar het privé vervoer kan nooit weggedacht worden. . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be