![]() |
Zou het leger (den ABL) durven De Wever saboteren?
Zo'n pontonneke leggen, dat is toch redelijk simpel.
Enkel mechanisch. en toch .... titel: Oversteek Antwerpse pontonbrug draait uit op chaos link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141004_01303205 Citaat:
|
Ze doen dan eens iets "leuks" voor de menschen, en zelfs d�*t gaat de mist in.
|
Citaat:
|
Uit datzelfde artikel :roll:
Citaat:
Maar ja, het is natuurlijk gemakkelijker om te kankeren en dit met zo'n mooi weer |
Citaat:
Gezien zijn goede relaties met de marine niet heel onwaarschijnlijk. |
Citaat:
Ik hoorde gisteren op radio I een verslag over die fameuze, tijdelijke brug. Een aantal kinderen dat er al over liep mocht zeggen hoe leuk het was, en waarom. De brug zou op dat ogenblik worden afgebroken omdat er schepen moesten passeren maar daarna opnieuw worden gelegd. Het evenement, dat ook door Kris Peeters werd bejubeld, moest herinneren aan de 100.000 Antwerpenaars die het oorlogsgeweld destijds over een gelijkaardige brug konden ontvluchten. Volgens de trotse Antwerpse burgemeester waren 100.000 kaarten verkocht. Er zou eenzelfde aantal Antwerpenaars over de brug lopen als tijdens de oorlog. Er werd alleen geen rekening gehouden met het feit dat mensen in oorlogstijd vluchten, dat vluchtende mensen sneller lopen dan in vredestijd, maar dat de tijd tussen de getijden hetzelfde is gebleven. Het is dus begrijpelijk dat niet eens 46.000 liefhebbers de oversteek konden maken. Dat er excuses worden gebruikt zoals "het sterke getij dat op de Schelde opkwam" vind ik maar lullig gezien dat altijd het geval is met de Schelde. Dat de duwboten zonder benzine gingen vallen doet de deur dicht. |
De duwboten moeten met sterkte getijden harder werken.
Dat zonder benzine vallen is een lapsus vermits deze per definitie ter plekke worden bijgevuld middels bunkerboten http://www.dewit-bunkering.com/de-wit-bunkering.html Het zal hem vooral gaan omwille van de verkeerde berekening om de oversteek te doen. Ik hoop dat ik er vanavond om 22.00 uur wel over kan. Heel griezelig in het pikkedonker met de lichtjes van de Schelde op de achtergrond. Ik verheug me er alleszins al op. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar we kunnen wel proberen hé, mijn kinderen kunnen goed zingen, ik zing vals. Maar ik ga al wat oefenen! |
Hoeveel zou dit grapje gekost hebben?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ge vals zingt, den dan maar dat ge madam Edith bent van Aloalo |
Citaat:
Van de week op TV ging het erom dat ze meer en meer strafzaken niet meer laten voorkomen wegens gebrek aan tijd. Zelfs kleine diefstallen en dergelijke. Ja, dat zal minder belangrijk zijn dan het niet betaalt hebben van een parkeer ticketje zeker, want daar hebben ze wel tijd voor hoor, de heren van de rechtbank. |
Citaat:
Dan komt het op een dode meer of minder niet zo aan. |
Citaat:
|
Het is de schuld van de Hollanders die het hebben aangelegd. Als die een Vlaming een kloot kunnen aftrekken zullen ze het niet laten. Nu hadden ze de kans om er 100.000 bij hun pietje te hebben.;-)
|
Citaat:
|
Citaat:
;-) |
Citaat:
Daarenboven: er is veel publiek dat genoten heeft. Dat mag. Dat moet zelfs. . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be