Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Motards , wat bezielt hen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=207676)

The Syndrome 7 oktober 2014 10:46

Motards , wat bezielt hen

Als je weet dat je 11 keer kans hebt op een dodelijk ongeval per afgelegde kilometer met een moto dan met een auto moet je wel gek zijn om met zoiets te rijden .
En dan hun liefjes , anorexia ja , een ruiken aan de dood , doodhongeren .
En ze zien er steeds oud uit voor hun leeftijd , de motards en hun liefjes .

quercus 7 oktober 2014 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 7350663)
Als je weet dat je 11 keer kans hebt op een dodelijk ongeval per afgelegde kilometer met een moto dan met een auto moet je wel gek zijn om met zoiets te rijden .

Waar ik vooral de pest aan heb is het beestachtig agressief lawaai dat die kerels met hun machines veroorzaken. Ze kunnen die moto's perfect produceren dat ze even goed draaien op een véél lager geluidsvolume. Mij bevalt het volstrekt niet dat ik gedwongen geconfronteerd wordt met het afschuwelijk gehuil en gebrul van hun machines. Als zij menen "recht" te hebben op het maken van een onmenselijk lawaai dan stel ik daar tegenover dat de mens recht heeft op stilte.

Nog iets: die kerels maken er blijkbaar een gewoonte van om te rijden met hun verblindende koplichten alhoewel zij, net zoals auto's ook uitgerust zijn met kruislichten. Onlangs nog zat er zo een bastaard vlak achter mij met dergelijk ver-straler op. Het was mij onmogelijk om in mijn achteruitkijkspiegel nog iets waar te nemen.

quercus 7 oktober 2014 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tempala (Bericht 7350688)
moderne motoren maken geen lawaai

Slechte afstelling misschien maar lichten zijn verplicht, dag én nacht op motor

Niks van! Als moderne motoren "geen lawaai" maken dan is het de motard die opzettelijk met die moto een hels lawaai maakt. En ik heb toch de indruk dat er heel veel motards zijn die het pesten van mensen met dergelijk gebrul uitermate "leuk" vinden. Wat die lichten betreft, sta mij toe dat verhaaltje over die slechte afstelling ten zeerste te betwijfelen. Het komt al te frequent voor om zo maar over een "slechte afstelling" te kunnen spreken. Mij lijkt het veeleer een zoveelste vorm van snoeven en geldingsdrang.

Klojo eerste klas 7 oktober 2014 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tempala (Bericht 7350688)
moderne motoren maken geen lawaai

Slechte afstelling misschien maar lichten zijn verplicht, dag én nacht op motor

Ben vandaag (ikke op de fiets) door enkele van die gasten voorbijgestoken ('t zou er nog aan mankeren dat ik hen voorbijstak)...ene met een ongelooflijk stille motor, ik schrok me halfdood toen die passeerde, ik had niks gemerkt, en ene waarvan de walm die uit zijn uitlaat kwam niet zou misstaan hebben in Auschwitz..... Dus 't hangt inderdaad af van de 'ingesteldheid' van die gasten.....

Rudy 7 oktober 2014 11:50

Citaat:

Is dit wel zo.
Wat is uiteindelijk uw probleem ?

maddox 7 oktober 2014 12:03

Veralgemening dat het niet mooi meer is.

Bof, weet U wat syndroom, ik blijf lekker met de motorscooter rondsnorren.
En uw onverbetelijke jaloezie, die kan U lekker antiperistaltisch naar binnen schuiven, met tabasco als glijmiddel.

maddox 7 oktober 2014 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tempala (Bericht 7350780)
nepmoto :P

Wel een comfortabele nepmoto.

maddox 7 oktober 2014 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tempala (Bericht 7350822)
Idd, wat heb je ? 250 of 400 ?
Ik heb dat als 2de , een Honda Lead ;-)

125 CC Sym GTS EFI.
Ideaal om wachtende auto's mee uit te lachen.
Autosnelweg is wel niet de ideale habitat van dat dingetje.
Langs de andere kant, Blegische snelwegen, dan moet je al denken aan machines zoals een Varadero.

Anna List 7 oktober 2014 13:08

heb mijne moto weggedaan voor ne fiets ...

welnu heb 15 jaar mijn woon werk met de moto gereden ... ik kan u verzekeren dat dit met de fiets gevaarlijker is.

cohiba 7 oktober 2014 13:15

Citaat:

Zwijgen en aan de kant,of ik stamp u spiegel eraf verzuurde koekeblikrijder!

maddox 7 oktober 2014 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cohiba (Bericht 7350862)
Zwijgen en aan de kant,of ik stamp u spiegel eraf verzuurde koekeblikrijder!

Kalm, kalm. Die spiegel eraf stampen is geen goed plan. Er moet niet te veel mis gaan of ge gaat als aggressieve motard ook op je bek.
En dan komt die verzuurde aarsgarnaal nog wat moeilijk doen en in je helm pissen.

Laat die gewoon gaarstoven in zijn eigen sappen in zijn geairco'd koekblik. U bent al lang en breed thuis vooraleer de koekblikker eindelijk uit de file geraakt.

fred vanhove 7 oktober 2014 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7350683)
Waar ik vooral de pest aan heb is het beestachtig agressief lawaai dat die kerels met hun machines veroorzaken. Ze kunnen die moto's perfect produceren dat ze even goed draaien op een véél lager geluidsvolume. Mij bevalt het volstrekt niet dat ik gedwongen geconfronteerd wordt met het afschuwelijk gehuil en gebrul van hun machines. Als zij menen "recht" te hebben op het maken van een onmenselijk lawaai dan stel ik daar tegenover dat de mens recht heeft op stilte.

Nog iets: die kerels maken er blijkbaar een gewoonte van om te rijden met hun verblindende koplichten alhoewel zij, net zoals auto's ook uitgerust zijn met kruislichten. Onlangs nog zat er zo een bastaard vlak achter mij met dergelijk ver-straler op. Het was mij onmogelijk om in mijn achteruitkijkspiegel nog iets waar te nemen.

Je kan je achteruitkijkspiegel altijd op nachtstand zetten dan heb je daar geen last van.

Anna List 7 oktober 2014 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tempala (Bericht 7350860)
Ik veronderstel wel dat je nu iets dichter bij je werk woont?

nee toch niet.

kleine 20km enkel.

Anna List 7 oktober 2014 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tempala (Bericht 7350903)
Laat me raden : fietsvergoeding? :twisted:

nope, full triathlon.

Anna List 7 oktober 2014 13:51

zou dat mss wel eens moeten laten veranderen van moto naar fiets die vergoeding ...

The Syndrome 7 oktober 2014 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tempala (Bericht 7350684)
en , en , en jouw probleem is dat je geen moto bezit en daarom stikjaloers bent.

Ik heb een ligfiets en een elektrische fiets en een gewone , voor mij volstaat dat om op te vallen .

Rudy 7 oktober 2014 17:34

Citaat:

Je klinkt nogal vooringenomen.

The Syndrome 7 oktober 2014 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7350696)
Niks van! Als moderne motoren "geen lawaai" maken dan is het de motard die opzettelijk met die moto een hels lawaai maakt. En ik heb toch de indruk dat er heel veel motards zijn die het pesten van mensen met dergelijk gebrul uitermate "leuk" vinden. Wat die lichten betreft, sta mij toe dat verhaaltje over die slechte afstelling ten zeerste te betwijfelen. Het komt al te frequent voor om zo maar over een "slechte afstelling" te kunnen spreken. Mij lijkt het veeleer een zoveelste vorm van snoeven en geldingsdrang.

Dit klopt , ze maken opzettelijk lawaai , waarom ze dat doen is mij onduidelijk , het zijn meestal veertigers en vijftigers , van pubers zou je zoiets verwachten , maar van volwassenen ...
Er scheelt toch iets aan die jongens .

The Syndrome 7 oktober 2014 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7350762)
Is dit wel zo.
Wat is uiteindelijk uw probleem ?

Dit is zo , motards hebben 11 keer meer kans op een dodelijk ongeval , hun liefjes zijn meestal graatmager , dat ruikt naar de dood .
En mijn probleem , willen ze zich doodrijden tant pis , tot een kind op een fiets wordt meegesleurd , dat is een probleem voor mij .

The Syndrome 7 oktober 2014 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7350847)
125 CC Sym GTS EFI.
Ideaal om wachtende auto's mee uit te lachen.
Autosnelweg is wel niet de ideale habitat van dat dingetje.
Langs de andere kant, Blegische snelwegen, dan moet je al denken aan machines zoals een Varadero.

En je weet dat je 11 keer meer kans op een dodelijk ongeval hebt per afgelegde kilometer met een moto .
Niet dat ik u ervan verdenk gevaarlijk te rijden , maar er is een verschil tussen slippen met een auto en een moto .
Zet dat spel op internet en neem de auto of de fiets .
Nu het nog kan ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be