Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   De grens tussen Nederland en België (https://forum.politics.be/showthread.php?t=207680)

Derk de Tweede 7 oktober 2014 11:58

De grens tussen Nederland en België
 
2 Bijlage(n)
Citaat:

Als asfalt er uitziet alsof het ebola heeft, ligt het waarschijnlijk in België. Weginspecteur Jeroen nam even een alleszeggend fotootje over de Staat van het Europese Asfalt. Kijk dat glorieuze strook gladgeschoren Hollandse asfalt liggen. Vlakker dan een babybilletje. En vergelijk dat eens met het Belgisch asfalt. Er zijn rotsstranden die minder aanslag plegen op je schokdempers. Dat Belgisch asfalt brengt honderd euro per strekkende meter in mindering op de dagwaarde van je auto. Dit asfalt ziet er uit alsof het vier jaar lang Duitse beschietingen heeft meegemaakt in de Eerste Wereldoorlog. Vergelijk maar met streetview december 2009. Belachelijk. Modern asfaltbeton voor het wegdek IS GOEDVERPIELEKES EEN BELGISCHE UITVINDING! Leuk hoor, dat één Europa, maar het ziet er weer naar uit dat alleen Nederland zich braaf aan alle voorschriften houdt. Want u gaat ons niet vertellen dat er geen Europese regelgeving is die zich bemoeit met de staat van het asfalt. Die lui bepalen tenslotte zelfs hoeveel kilowatt je stofzuigertje mag blazen. Hey België, willen jullie dodelijke ongelukken? Want dit is hoe je dodelijke ongelukken krijgt.

Micele 7 oktober 2014 13:12

Zie mijn onderschrift, 2e zin. ;-)

Derk de Tweede 7 oktober 2014 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 7350856)
Zie mijn onderschrift, 2e zin. ;-)

Die hou ik erin!8-)

Johnny Blaze 7 oktober 2014 15:24

Geen paniek. Crevits heeft beloofd dat tegen 2015 de snelwegen in goede staat zullen zijn. Binnen een goei 3 maanden is alles dus dik oké.

Micele 7 oktober 2014 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 7351065)
Geen paniek. Crevits heeft beloofd dat tegen 2015 de snelwegen in goede staat zullen zijn. Binnen een goei 3 maanden is alles dus dik oké.

idd zoiets... : http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.1758383 en dan knelpunten aanpakken (spitsstroken) en dan wegen uitbreiden en dan ...

ex-M... nu Vlaams Minister van Onderwijs...

en dan nog dat spreekwoord van veel beloven en weinig geven doet de gekken in vreugde leven...

koe de poing 7 oktober 2014 16:44

Zo'n hobbelasfalt verhoogt de verkeersveiligheid, omdat mensen automatisch trager gaan rijden. Om het aantal verkeersdoden verder ta laten dalen, moeten we de putten nog wat groter laten worden.

Derk de Tweede 7 oktober 2014 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 7351065)
Geen paniek. Crevits heeft beloofd dat tegen 2015 de snelwegen in goede staat zullen zijn. Binnen een goei 3 maanden is alles dus dik oké.

Op het stukje van de foto misschien ?

Micele 7 oktober 2014 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 7351242)
Zo'n hobbelasfalt verhoogt de verkeersveiligheid, omdat mensen automatisch trager gaan rijden. Om het aantal verkeersdoden verder ta laten dalen, moeten we de putten nog wat groter laten worden.

Moest je het niet weten op de wegen waar het snelst gereden wordt (kan worden) vallen steeds de minste verkeersdoden (buiten de bebouwde kom).

Waar haal je nu die onzin van "dat trager rijden" vandaan ? ;-)

Geldt ´die onzin´ ook voor fietspaden, tram- en treinsporen ofzo ?

koe de poing 7 oktober 2014 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 7351286)
Moest je het niet weten op de wegen waar het snelst gereden wordt (kan worden) vallen steeds de minste verkeersdoden (buiten de bebouwde kom).

Waar haal je nu die onzin van "dat trager rijden" vandaan ? ;-)

je verwart wegdimensionering en snelheid

Micele 7 oktober 2014 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 7351289)
je verwart wegdimensionering en snelheid

Hoezo ?
Is er iets mis met mijn stelling dat de snelste wegen buiten de bebouwde kom de veiligste zijn ?

Je hoeft gewoon de internationale cijfers te nemen hoor:
http://internationaltransportforum.o...c/pdf/risk.pdf (laatste 2 kolommen)
Op de snelwegen (motorways) vallen gemiddeld ~ 4 �* 5 maal minder doden per voertuigkilometer als op de overige wegen.

Jij verwart traagheid met veiligheid.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140523_01116423
nalatige wegbeheerder verantwoordelijk voor dodelijk ongeval door slechte weg.

Citaat:

7.3. Het is verboden het verkeer te hinderen of onveilig te maken door voorwerpen, zwerfvuil of stoffen op de openbare weg te werpen, te plaatsen, achter te laten of te laten vallen, hetzij door er rook of stoom te verspreiden, hetzij door er enige belemmering aan te brengen.

Zucht 7 oktober 2014 17:54

Tussen België en Frankrijk is het niet anders.

job 7 oktober 2014 18:05

De foto's gaan over de toegangsweg (een parallelweg) die leidt naar een douaneparking op de snelweg tussen Bergen op Zoom en Antwerpen.
Sinds de grenzen open zijn werd deze toegangsweg nooit meer gebruikt, op één uitzondering na : toen verleden jaar deze snelweg op Belgisch grond-gebied een nieuwe asfaltlaag kreeg, werd het doorgaand verkeer via deze weg omgeleid. Na de hernieuwing van de asfaltlaag op Belgisch grondgebied kreeg de toegangsweg op Nederlands grondgebied een nieuwe asfaltlaag omdat die volledig stuk gereden was door het omgeleid verkeer.
De Belgische kant was niet méér beschadigd dan voorheen, en omdat deze toegangsweg geen (gewoon) verkeer te slikken heeft, werd er blijkbaar aan Belse zijde voor geopteerd om de situatie te laten voor wat ze is...

koe de poing 7 oktober 2014 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 7351300)
Op de snelwegen (motorways) vallen gemiddeld ~ 4 �* 5 maal minder doden per voertuigkilometer als op de overige wegen.

maar daar is de wegdimensionering verantwoordelijk voor.

non-conformist 7 oktober 2014 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 7351242)
Zo'n hobbelasfalt verhoogt de verkeersveiligheid, omdat mensen automatisch trager gaan rijden. Om het aantal verkeersdoden verder ta laten dalen, moeten we de putten nog wat groter laten worden.

Misschien eens boetes uitdelen aan de ambtenaren en ministers, i.p.v. flitspalen te zetten.

Micele 7 oktober 2014 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 7351412)
maar daar is de wegdimensionering verantwoordelijk voor.

En volgens jou gaan op slechtere* snelwegen (*lees gebrekkige wegbedekking = foto) minder doden vallen omdat mensen dan trager gaan rijden ? Hoezo ?

Kun je daar eens een link van geven of ergens aantonen?
Dit is toch van jou ?
Citaat:

Zo'n hobbelasfalt verhoogt de verkeersveiligheid, omdat mensen automatisch trager gaan rijden. Om het aantal verkeersdoden verder ta laten dalen, moeten we de putten nog wat groter laten worden.
(of kijk nog eens naar mijn eerste vraag).

Of heb je dat cynisch bedoeld ?
Waarom heeft Belgie dan relatief veel verkeersdoden# op hun snelwegen ?
~ dubbel # zoveel als menig gemiddeld W-Europees land waar in de regel hogere gemiddelde snelheden gereden worden (zie kolommen Irtad).

fred vanhove 7 oktober 2014 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 7351242)
Zo'n hobbelasfalt verhoogt de verkeersveiligheid, omdat mensen automatisch trager gaan rijden. Om het aantal verkeersdoden verder ta laten dalen, moeten we de putten nog wat groter laten worden.

Dit kan niet anders komen als van een heel slechte autobestuurder.Zal daarom zijn dat de landen met de beste wegen sowieso de landen zijn waar het minst verkeersdoden vallen.Hoe slechter het wegdek hoe moeilijker het is om met je aandacht bij het verkeer te blijven.

Micele 7 oktober 2014 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7351435)
Dit kan niet anders komen als van een heel slechte autobestuurder.Zal daarom zijn dat de landen met de beste wegen sowieso de landen zijn waar het minst verkeersdoden vallen.Hoe slechter het wegdek hoe moeilijker het is om met je aandacht bij het verkeer te blijven.

Idd, remweg... controle over het voertuig in noodsituaties ... enz... denk aan situaties met minder zicht (regen - ´s nachts - ...)
... en daarenboven waarom zou men nog langzamer rijden als de al relatief trage limiet ?

Volgens de gekende Irtad cijfers liggen 7 Europese landen tussen 1 en 2 verkeersdoden per miljard voertuigkilometer, BE ligt daar met 2,9 quasi 100 % boven.

koe de poing 7 oktober 2014 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7351435)
Dit kan niet anders komen als van een heel slechte autobestuurder.Zal daarom zijn dat de landen met de beste wegen sowieso de landen zijn waar het minst verkeersdoden vallen.Hoe slechter het wegdek hoe moeilijker het is om met je aandacht bij het verkeer te blijven.

neen hoor: op een te goed wegdek is rijden een automatisme waarbij bestuurders hun concentratie verliezen. Putten ontwijken zorgt ervoor dat je aandacht bij de weg blijft.

Bijkomend voordeel: Als je achter het stuur in slaap valt wordt je vanzelf terug wakkergeklutst.

koe de poing 7 oktober 2014 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 7351424)
Waarom heeft Belgie dan relatief veel verkeersdoden# op hun snelwegen ?

teveel auto's, teveel op- en afritten.

een camion die tegen 100 op een file inrijdt maakt meer doden dan een camion die tegen 50 op een file inrijdt.

Micele 7 oktober 2014 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 7351457)
neen hoor: op een te goed wegdek is rijden een automatisme waarbij bestuurders hun concentratie verliezen. Putten ontwijken zorgt ervoor dat je aandacht bij de weg blijft.

Bijkomend voordeel: Als je achter het stuur in slaap valt wordt je vanzelf terug wakkergeklutst.

Tja men ziet het aan de fantastische cijfers van Belgische snelwegen, uw klutsen zorgt voor 100 % meer doden. LOL.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be