![]() |
De grens tussen Nederland en België
2 Bijlage(n)
Citaat:
|
Zie mijn onderschrift, 2e zin. ;-)
|
Citaat:
|
Geen paniek. Crevits heeft beloofd dat tegen 2015 de snelwegen in goede staat zullen zijn. Binnen een goei 3 maanden is alles dus dik oké.
|
Citaat:
ex-M... nu Vlaams Minister van Onderwijs... en dan nog dat spreekwoord van veel beloven en weinig geven doet de gekken in vreugde leven... |
Zo'n hobbelasfalt verhoogt de verkeersveiligheid, omdat mensen automatisch trager gaan rijden. Om het aantal verkeersdoden verder ta laten dalen, moeten we de putten nog wat groter laten worden.
|
Citaat:
|
Citaat:
Waar haal je nu die onzin van "dat trager rijden" vandaan ? ;-) Geldt ´die onzin´ ook voor fietspaden, tram- en treinsporen ofzo ? |
Citaat:
|
Citaat:
Is er iets mis met mijn stelling dat de snelste wegen buiten de bebouwde kom de veiligste zijn ? Je hoeft gewoon de internationale cijfers te nemen hoor: http://internationaltransportforum.o...c/pdf/risk.pdf (laatste 2 kolommen) Op de snelwegen (motorways) vallen gemiddeld ~ 4 �* 5 maal minder doden per voertuigkilometer als op de overige wegen. Jij verwart traagheid met veiligheid. http://www.standaard.be/cnt/dmf20140523_01116423 nalatige wegbeheerder verantwoordelijk voor dodelijk ongeval door slechte weg. Citaat:
|
Tussen België en Frankrijk is het niet anders.
|
De foto's gaan over de toegangsweg (een parallelweg) die leidt naar een douaneparking op de snelweg tussen Bergen op Zoom en Antwerpen.
Sinds de grenzen open zijn werd deze toegangsweg nooit meer gebruikt, op één uitzondering na : toen verleden jaar deze snelweg op Belgisch grond-gebied een nieuwe asfaltlaag kreeg, werd het doorgaand verkeer via deze weg omgeleid. Na de hernieuwing van de asfaltlaag op Belgisch grondgebied kreeg de toegangsweg op Nederlands grondgebied een nieuwe asfaltlaag omdat die volledig stuk gereden was door het omgeleid verkeer. De Belgische kant was niet méér beschadigd dan voorheen, en omdat deze toegangsweg geen (gewoon) verkeer te slikken heeft, werd er blijkbaar aan Belse zijde voor geopteerd om de situatie te laten voor wat ze is... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kun je daar eens een link van geven of ergens aantonen? Dit is toch van jou ? Citaat:
Of heb je dat cynisch bedoeld ? Waarom heeft Belgie dan relatief veel verkeersdoden# op hun snelwegen ? ~ dubbel # zoveel als menig gemiddeld W-Europees land waar in de regel hogere gemiddelde snelheden gereden worden (zie kolommen Irtad). |
Citaat:
|
Citaat:
... en daarenboven waarom zou men nog langzamer rijden als de al relatief trage limiet ? Volgens de gekende Irtad cijfers liggen 7 Europese landen tussen 1 en 2 verkeersdoden per miljard voertuigkilometer, BE ligt daar met 2,9 quasi 100 % boven. |
Citaat:
Bijkomend voordeel: Als je achter het stuur in slaap valt wordt je vanzelf terug wakkergeklutst. |
Citaat:
een camion die tegen 100 op een file inrijdt maakt meer doden dan een camion die tegen 50 op een file inrijdt. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be