![]() |
Belastingverminderingen in De Weverpropaganda
In Terzake vielen mij vandaag bij De Wever twee zaken op:
1) De schaduw van zijn neus bezorgde hem een duidelijke Hitlersnor... en belangrijker... 2) Een indexsprong wordt voortaan blijkbaar als een belastingvermindering gerekend. Concreet betekent dat laatste dat de reële lonen 2 % zullen verkleinen, maar blijkbaar moeten we met zijn allen blij zijn dat de werknemers 2 % inleveren en dan in het bijzonder de werknemers zelf, want op het 2 % reëel loon dat ze moeten inleveren moeten ze ook geen belasting betalen. Netto minder krijgen, maar, kop op, je betaalt minder belastingen; is dat niet bijzonder? :lol: Iets dat ik mij nu afvraag. Stel, hypothetisch uiteraard, dat er een gunstig economisch klimaat ontstaat, iedereen wordt rijker en betaalt dan uiteraard ook meer belastingen. Is er dan een belastingverhoging uitgevoerd? Zo nee, waarom geldt de redenering in de andere richting wel? |
What's in a name.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Hoe noemen we een maatregel doorgaans die de staat meer geld oplevert? Hoe noemen we dit in het tegengestelde geval? Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Iemand met €2000 bruto (€2680 incl patronale bijdragen) krijgt dan €2040 (€2733 incl patronale kost). Netto mag je blij zijn dat je €20 mag opstrijken terwijl de werkgever het wel 2,5 keer zoveel kost. Ik zie de oneerlijkheid niet als de andere poster loonlastvermindering in de mond neemt. |
Citaat:
Citaat:
Indien niet, welke partij draait er voor op voor die 'verhoging'? Het concurrentienadeel bedraagt voor sommige sectoren tot 20% tav de buurlanden. Hoe wil je dat wegwerken? Eén mogelijkheid is een indexsprong, een andere een bevriezing van de lonen. Of wil je het gewoon zijn beloop laten gaan? Citaat:
|
Dewever had de patroons 7 miljard Euro loonlastverlaging belooft (de helft minder dan voka vroeg en slechts 1/3 van onze reële handicap). Het worden er slechts 3,5 miljard waarvan de meeste nog genomen door Di Rupo.
Dit is niet de regering van het patronaat of de privé, dit is de regering voor ambtenaren. Het overheidsbeslag wordt met 600 miljoen Euro teruggedrongen ... om te lachen! |
Citaat:
Verder zou u beter uw eigen raad opvolgen, die ik voor het gemak even in het vet heb gezet. Niemand die dit een belastingsvermindering noemt. Citaat:
|
Ik hoorde DeWever zeggen dat de prijzen niet stijgen. Die is de laatste vijf jaren duidelijk niet in een supermarkt geweest.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be