Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Charles Michel I - obesitasregering met weinig vrouwen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=207736)

ViveLaBelgique 8 oktober 2014 23:10

Charles Michel I - obesitasregering met weinig vrouwen

18 regeringsleden bestaande uit 13 ministers en 4 staatssecretarissen en één premier.

Dat Maggie De Block vicepremier wordt lijkt een certitude. Het ziet er naar uit dat zij de enige vrouwelijke vicepremier zal worden in deze coalitie. N-VA/CD&V en MR vaardigen enkel mannelijke vicepremiers af. De premier zelf is ook een man.

Op het lager niveau van de ministers lijken er ook meer mannen dan vrouwen vertegenwoordigd te zijn.

Op het laagste niveau is de verhouding mannen/vrouwen voorlopig nog niet gekend.

Ik had toch verwacht dat Bart De Wever zou gaan voor een uitgeklede federale regering na zijn verwijt dat Elio Di Rupo I een obesitasregering was. Chareles Michel I telt weliswaar 2 staatssecretarissen minder maar 1 volle ministerpost meer.

Jantje 9 oktober 2014 02:57

Je kan niet alle bevoegdheden onder 1 minister brengen.

Daarnaast is het misschien maar goed dat er slechts 1 vrouw in de regering zit, de laatste vrouwelijke ministers hebben ons immers met de meest absurde wetten opgezadeld.
Je mag tegenwoordig zelfs niet meer fluiten achter een knappe dame zonder een boete te krijgen dankzij de vrouwelijke ministers.

Boduo 9 oktober 2014 07:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7353338)
18 regeringsleden bestaande uit 13 ministers en 4 staatssecretarissen en één premier.

Dat Maggie De Block vicepremier wordt lijkt een certitude. Het ziet er naar uit dat zij de enige vrouwelijke vicepremier zal worden in deze coalitie. N-VA/CD&V en MR vaardigen enkel mannelijke vicepremiers af. De premier zelf is ook een man.

Op het lager niveau van de ministers lijken er ook meer mannen dan vrouwen vertegenwoordigd te zijn.

Op het laagste niveau is de verhouding mannen/vrouwen voorlopig nog niet gekend.

Ik had toch verwacht dat Bart De Wever zou gaan voor een uitgeklede federale regering na zijn verwijt dat Elio Di Rupo I een obesitasregering was. Chareles Michel I telt weliswaar 2 staatssecretarissen minder maar 1 volle ministerpost meer.

Er is nog géén Michel I...

cato 9 oktober 2014 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7353406)
Er is nog géén Michel I...

De regering Michel krijgt waarschijnlijk veel vrouwen van de MR.

De schoofzak 9 oktober 2014 08:11

Politiekers zijn voor mij aseksuele wezens.
Ik bedoel: het raakt mijn kouwe kleren van welk geslacht zij zijn.

.

plǝɹǝʍ ǝp 9 oktober 2014 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7353441)

.

Idem, maar dat komt omdat er geen lekkere wijven tussen zitten.

ViveLaBelgique 10 oktober 2014 15:27

4 vrouwen in een regering van 19 ministers & staartsecretarissen.

brother paul 10 oktober 2014 16:30

geeneen om van te dromen, maar kom misschien is dat beter met minder babegehalte

Allesstroomt 10 oktober 2014 16:35

Een obesitasregering (1 van de vele die dit stadje van 11miljoen inwoners rijk is) en drie kwart van de bevolking krijgt een anorexiadieet voor geschoteld. Hemeltergend.

Demper 10 oktober 2014 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7353441)

.

Zolang ze de ambtenaren maar bedienen maakt het niet uit of ze een vagina of een penis hebben.

subocaj 10 oktober 2014 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 7355454)
geeneen om van te dromen, maar kom misschien is dat beter met minder babegehalte

Dat komt omdat je er van wakker ligt.

Another Jack 10 oktober 2014 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7355467)
Zolang ze de ambtenaren maar bedienen maakt het niet uit of ze een vagina of een penis hebben.

Zo is dat.

Antoon 10 oktober 2014 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7355333)

Bij Di Rupo waren het 5 vrouwen. Nu zijn het er 4, plus de voorzitster van de Senaat, Christine Defraigne.

Beter zoeken Vive, misschien vind je nog wat ;-)

ViveLaBelgique 10 oktober 2014 17:05

Er zit geen enkele vrouw in de kern. De certitude die ik in mijn openingspost aanhaalde dat Maggie De Block vicepremier zou worden bleek dus niet zo zeker te zijn. Er is geen enkele vrouwelijke vicepremier. Maggie De Block is slechts minister en geen vicepremier.

hamac 10 oktober 2014 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 7355471)
Bij Di Rupo waren het 5 vrouwen. Nu zijn het er 4, plus de voorzitster van de Senaat, Christine Defraigne.

Beter zoeken Vive, misschien vind je nog wat ;-)

Hoe heb je DR geteld? ;-)

reservespeler 10 oktober 2014 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7355333)

En wie is dan de 15e minister?

Mr 7, inclusief de premier
N-VA 3
OVLD 2
CD&V 2

Sraatssecretarissen
MR 0
N-VA 2
OVLD 1
CD&V 1

Volgens mij is dat 1 regeringslid minder dan Di Rupo I

ViveLaBelgique 10 oktober 2014 18:32

Elio Di Rupo I telde 13 ministers inclusief premier. Charles Michel I telt 14 ministers inclusief premier.

Elio Di Rupo I telde 6 staatssecretarissen en Charles Michel I slechts 4.

Jantje 11 oktober 2014 07:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7355542)
Er zit geen enkele vrouw in de kern. De certitude die ik in mijn openingspost aanhaalde dat Maggie De Block vicepremier zou worden bleek dus niet zo zeker te zijn. Er is geen enkele vrouwelijke vicepremier. Maggie De Block is slechts minister en geen vicepremier.

Er moeten harde pijnlijke maatregelen genomen worden.
Je kan daar dus geen vrouwen gebruiken, want die hebben een andere ingesteldheid dan mannen en zouden de nodige maatregelen blokkeren.

Het is zelfs wetenschappelijk bewezen dat mannen en vrouwen niet hetzelfde denken en niet hetzelfde handelen.
Vrouwen zijn volgens wetenschappelijke onderzoeken, waarvan verschillende uitgevoerd door vrouwen, te sociaal om in een herstelregering deftig werk te kunnen leveren.

En nee, De Block heeft om asiel geen antisociaal beleid gevoerd, ze heeft enkel een paar sociale misbruiken aangepakt, die dan door de media zijn uitvergroot.
De Block voerde zelfs een zeer sociaal beleid op asiel en maakte geen einde aan de toevloed van asielzoekers.
Nu staan er zelfs groeperingen van asielzoekers te roepen dat alle illegalen papieren moeten krijgen, want dat ze hier lang genoeg rondlopen zonder papieren.
Bij een goed asielbeleid hadden die illegalen actief opgespoord geweest en in groepen verzameld geweest voor repatriëring.

brother paul 11 oktober 2014 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7355469)
Dat komt omdat je er van wakker ligt.

nee ik vind maggie op volksgezondheid een droom, super. ALs die haar bezem gaat uithalen met haar inzichten dan ga jij eventjes verschieten welke 'verborgen begrotingen' zij zal uitkuisen en opkuisen.

Ik wil wedden dat binnen 5 jaar de SZ begroting een overschot vertoont. Dat ze niet eens de groeinormbudgetten nodig zal hebben. Dat ze de financiering van de klinieken in deftige protocols zal gieten die niet meer cashcows zijn.

Pandareus 11 oktober 2014 07:56

Ja, omdat er weer van die nutteloze staatssecretarissen bij lopen. De portefeuille van Sleurs en Tommelein had men beter samengevoegd. En die van pieter de crem is te onnozel voor woorden. Zet dat bij economie waar het thuishoort. Twee dikke weddes minder.

Neen, omdat men uiteindelijk niet de 7 + 7 + PM heeft weerhouden

MR heeft meer gewicht gegeven in het binnenhalen van departementen dan om nog een extra ministerpost te kunnen binnenhalen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be