![]() |
Jambon 1 dag minister, het is al prijs
"Mensen die collaboreerden hadden hun redenen". Dat zei Jan Diamant in La Dernière Heure, wanneer zijn passage bij het Sint-Maartensfonds nog eens werd opgerakeld. http://www.dhnet.be/actu/belgique/ja...7030e610464099
Is die man een masochist, gewoon dom, of een onverbeterlijke provocateur. Als minister van binnenlandse zaken moet je toch weten dat je zo'n uitspraken beter niet doet? |
Citaat:
Wanneer eens je gekanker over de PVDA en hun voorliefde voor Stalin? |
Citaat:
Zeggen dat mensen geen reden hadden om te collaboreren, klinkt nogal belachelijk niet? je hebt toch altijd een reden waarom je iets doet? |
Citaat:
|
Citaat:
En ja, ik heb de volledige passage gelezen. Hij lijkt te laten uitschijnen dat de collaboratie enkel een fout was omdat de Vlaamse beweging daarmee na de oorlog geïsoleerd werd Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien eerder uw probleem dan het probleem van de uitspraak... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik daag je uit om het tegenbewijs te vinden dat de PVDA niet pro Stalin en Mao was/is. Een halfzuchtende "ontkenning" van Monarchist Mertens telt niet.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En in principe hebben ze nog gelijk ook. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb zo stillekes aan de indruk dat de kugels van links van rubber zijn... |
Mensen hadden redenen om naar het oostfront te trekken net zoals mensen redenen hebben of hadden om naar Korea of IS of de Balkan te trekken.
|
Citaat:
|
Citaat:
1. Dit is duidelijk een verdoken apologie 2. De enige reden die hij aanvoert om collaboratie als een fout te bestempelen is het feit dat de Vlaamse Beweging daarna geïsoleerd kwam te staan. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be