![]() |
De prijs van gratis elektriciteit
Gratis is niet goedkoop.
300 euro per Belg voor subsidies energieproductie Alleen Duitsland doet beter als het gaat over het vergooien van subsidies aan een manklopend energiebeleid. Hier valt dus probleemloos nog 3 Miljard te snoeien in de overheidsuitgaven. |
Hèhè, als straks ecopower failliet gaat krijg ik dan 40% terug coöperant zijnde ?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik wist niet dat we 300 euro aan gratis stroom krijgen. amai.
Het grote rekenwonder fonne aan het werk. Dat is pertang 3 MWh aan elentrik per persoon. Zoveel stroom verbruik ik niet. |
Citaat:
|
Ik ga lachen wanneer er zo'n fuel cell powercentrale of een goede zware batterij op de markt komt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
WIJ subsidieren de bedrijven hun winstgevende groene energieprojecten. Ik kan het weten, ik heb zo een aantal turbines gezet en een zonnepanelenpark van pakweg een miljoen euro. Zonder subsidies weggegooid geld, met groene stroomcertificaten opeens een goudmijn. |
Het worden in ieder geval gouden tijden voor fabrikanten van stroomgenerators. Dat wordt een serieuze lucht en lawaaivervuiling.
Dank u groene jongens en opportunistische politiekers om de kerncentrales af te schaffen. Dit wordt een merde die niet te overzien is. Elk gezinnetje zijn stroom generator tegen de stroom uitvalt. Het gaat plezant worden. |
Citaat:
Dat mogen ze per direct, hier en nu stop zetten. Voor bedrijven én voor de privé-personen (je gaat ze horen komen). Dat hele systeem van certificaten is immers compleet van de pot gerukt. |
Citaat:
Maar mij niet gelaten, die dievenbende mag er aan. |
Citaat:
Maar dievenbende? Zoals ik zei: had de politiek geen kuiken als Freya VDB losgelaten op die problematiek en hadden ze geen idiote dingen opgezet als die certificaten, dan had de markt daar ook geen gebruik van gemaakt. Die bedrijven zijn op dat vlak even grote dieven als elk individueel gezin die om dezelfde redenen dezelfde panelen hebben gezet. Dat het in hun geval over enkele m² gaat, doet weinig af aan dat principe. |
Citaat:
Je betaalt 300 Euro "stroom", maar niet om stroom te krijgen, maar wel om mensen dure stroom laten te maken die daar dan nog veel meer voor terug krijgen. Dat is wat "gratis" wil zeggen in staatsmond. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Bij Ford in genk stonden ze op de stoep met zakken publiek geld om ze maar hier te houden....en toch gaan ze weg.
|
Die subsidies zijn best een goede zaak. Het zorgt ervoor dat bepaalde systemen versneld kunnen worden ingevoerd en dat de innovatie sneller gaat. Het probleem hier met de zonnepanelen is dat men de subsidies slecht gedimensioneerd heeft en men het succes ervan onderschat heeft, vandaar de hoge kost. Met het systeem op zich is hoegenaamd niets mis mee. De subsidies dalen ook in de tijd naarmate de technologie meer concurrentieel wordt en doven dus uit. Momenteel zou de technologie ook effectief concurrentieel zijn waardoor er ook geen subsidies meer nodig zijn. Het is kortom maar een tijdelijke periode.
http://www.knack.be/nieuws/planet-ea...on-112684.html |
Citaat:
Die massa's subsidies, dat dient om ondernemers die verlieslatende dingen doen (die dus waarde vernietigen: ze doen meer op dan ze maken), toch op kosten van de belastingbetaler rijk te laten worden, en mensen die wel rendabel zijn hierdoor uit de markt weg te concurreren. Het bestaan van subsidies en het kunnen vetmesten van onrendabele copains is een van de hoofdbestaansredenen van de moderne staat. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be