Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Snowden zegt: "stoppen met dropbox" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=207989)

Nr.10 14 oktober 2014 20:58

Snowden zegt: "stoppen met dropbox"

1 Bijlage(n)
Gebruik SpiderOak zegt Snowden.
Snowden Says Drop Dropbox, Use SpiderOak
17 jul 2014
Dropbox is “hostile to privacy” because it controls the encryption keys, making it capable of handing over user data stored on its servers to the government. He also fixated on the startup’s hiring of former Secretary of State Condoleezza Rice as a board member ...
Condoleezza Rice heeft een zitje in de RvB van Dropbox, meldt Snowden.
Snowden said users should instead use SpiderOak, a storage startup which takes extra security measures such as not storing users’ passwords. That makes it difficult for the government to access any user data, even with a court order.
(fig.: logo SpiderOak)

Nr.10 14 oktober 2014 21:05

Hoe het werkt:
Here’s how it works: SpiderOak has users encrypt data on their machines – before they send it to the company’s servers. The company maintains it keeps no readable version of users’ passwords or data. The plus side: If a government asks SpiderOak for your data, all it can give them is a scramble of numbers and letters. The down side: If you forget your password, SpiderOak has no way of resetting it for you. (Users are allowed to leave hints with the company.)

Guinevere 14 oktober 2014 21:07

I got nothing to hide

Nr.10 14 oktober 2014 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7361462)
I got nothing to hide

En dan? Betekent dat dan automatisch dat het OK is om je hele leven zomaar te grabbel te gooien, op straat te gooien?

Nr.10 14 oktober 2014 21:12

Snowdens privacytips: "Gooi Dropbox weg, mijd Facebook en Google"
12 okt 2014
HLN

Guinevere 14 oktober 2014 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 7361467)
En dan? Betekent dat dan automatisch dat het OK is om je hele leven zomaar te grabbel te gooien, op straat te gooien?

Nee, wie zegt dat?

Supe®Staaf 14 oktober 2014 21:16

Citaat:

I got nothing to hide

Gooi het dan maar verder in de groep, Guinevere (of dient die naam om jouw echte te verbergen?)

The Paulus Experience 14 oktober 2014 21:21

internet moeheid dient zich aan.

non-conformist 14 oktober 2014 21:25

Zet het even in dropbox zodat we het allemaal kunnen zien :lol:

Guinevere 14 oktober 2014 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7361487)
Gooi het dan maar verder in de groep, Guinevere (of dient die naam om jouw echte te verbergen?)

Oproepen om veelgebruikte en banale zaken als google, facebook en dropbox te bannen zijn een tikkeltje overdreven, nee?

En dat hoeft ook niet als je ze enkel professioneel of weinig gebruikt, zoals in mijn geval.

Wapper 14 oktober 2014 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 7361454)
The company maintains it keeps no readable version of users’ passwords or data.

Dat is al beter dan Dropbox zonder twijfel, maar als de overheid de gescrambelde versie van een gebruikerpaswoord opvraagt, dan zal de NSA dat wel even kraken.

Zelfs Microsoft :lol: slaat geen paswoorden op, maar een "hash" van het paswoord (256 of 512 karakters). Ik heb zo ooit n.a.v. een weddenschap het paswoord van mijn baas gekraakt met L0fhtcrack. Met een packet sniffer werd eerst de hash van zijn paswoord van het netwerk geplukt toen hij 'smorgens aanlogde. LophtCrack gebruikt dan een "brute force" methode: gewoon paswoorden genereren (honderdduizenden/sec), daar het publieke MS algoritme op toepassen om de hash te berekenen tot de berekende hash = de gecapteerde hash. Duur: ~30 minuten.

L0phtcrack is speelgoed i.v.m. wat de NSA in zijn toolbox heeft zitten.

Supe®Staaf 14 oktober 2014 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7361527)
Oproepen om veelgebruikte en banale zaken als google, facebook en dropbox te bannen zijn een tikkeltje overdreven, nee?

Snowden vraagt geen ban, hij suggereert een alternatief te gebruiken om reden van privacy.
Citaat:

En dat hoeft ook niet als je ze enkel professioneel of weinig gebruikt, zoals in mijn geval.
Andere gebruikers houden misschien wél aan hun privacy.
Net als jij want ik wil er veel op verwedden dat je hier zelf niet eens onder je echte naam post.

cookie monster 15 oktober 2014 01:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 7361467)

Een maat van me , bwa , als die bv spammails aankrijgt ,
die geeft gewoon z'n paswoord & login , vreemd dat daarna ....
z'n e-mail wordt gekraakt , of geld van z'n rekening !!
Of ook , websites waar je moet inloggen , bv:
z'n GSM-maatschappij , overal dezelfde naam & paswoord !!
Zelfs mails , zogezegd , van z'n e-mail & e-mailprovider !!
Ik heb die al meermaals gewaarschuwd , maar ik ben TE argwanend !!
Ik moet meer vertrouwen hebben in mensen !! Euh ....

Guinevere 16 oktober 2014 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7361635)
Snowden vraagt geen ban, hij suggereert een alternatief te gebruiken om reden van privacy.

Andere gebruikers houden misschien wél aan hun privacy.
Net als jij want ik wil er veel op verwedden dat je hier zelf niet eens onder je echte naam post.

Hier is niet facebook, google en dropbox.

Eduard Khil 16 oktober 2014 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7361487)

The Paulus Experience 16 oktober 2014 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7364573)

is dat een voorstelling van dropbox en zijn gebruikers?

Universalia 17 oktober 2014 05:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeRidder (Bericht 7364588)
Speelt geen rol. Een fatsoenlijk , lees lang genoeg paswoord, valt niet te kraken ook niet met NSA of NASA hardware

Wat een onzin. Alles valt te kraken, hangt er juist maar vanaf hoe interessant u bent voor diegenen die zich daar met bezig houden.

Korte wachtwoorden zijn natuurlijk minder veilig maar toch.

Paswoorden kraken

Er is tal van software te vinden op het net om paswoorden te kraken, zou men beter eens beginnen opruimen, die sites waar dat allemaal opstaat.

Maar ja, van wie is dat Internet:?

In veel gevallen ligt het aan de mensen zelf die niet voorzichtig genoeg omspringen met hun eigen gegevens. (direct telefoon geven, direct @-mail adres overal achterlaten, adres achterlaten, zomaar inschrijven op alles wat er om vraagt op het net ... ellenlange lijst ... )

Snowden heeft gelijk, DropBox, FaceBook, Twitter en nog andere rommel, hou u daar niet mee bezig.

Politici loggen ook in en hebben ook wel hun blogje of wat anders op het net maar in sommige gevallen is dat best gevaarlijk daar er mensen zijn die dat tot op de draad gaan uitspitten wat zij daar geschreven hebben (zie bvb Francken en er daarna 'misbruik' van gaan maken ... )

Ik geef mijn @-mail bijna nooit aan iemand.

Misschien leuk als zoekrobot: Start Page

Bij de instellingen van Windows Live Mail blokkeer ge gewoon alle andere landen en laat alleen BE toe om mails te ontvangen.

In 95% van de gevallen ligt het aan de gebruiker zelf of hij/zij wat voorheeft via de PC wegens niet voorzichtig genoeg omspringen met hun eigen gegevens.

Citaat:

Zelfs Microsoft :-D slaat geen paswoorden op
Er is veel software dat Phone Home doet en niet ET.

('Verbindingen van Hulp op afstand met deze Computer toestaan' even uitvinken misschien ... )

Zo kan ik nog wel even doorgaan ... :cheer:

Wapper 18 oktober 2014 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeRidder (Bericht 7364588)
Speelt geen rol. Een fatsoenlijk , lees lang genoeg paswoord, valt niet te kraken ook niet met NSA of NASA hardware

Denkt u dat cybersecurity alleen van lange paswoorden afhangt?
Hoe komt het dan dat virussen en andere malware kunnen inbreken in een (Microsoft) systeem zonder kennis van paswoorden, en alle data kunnen lezen/wijzigen/wissen?

Gelooft u echt dat de NSA en GCHQ ingebroken hebben bij Belgacom met kennis van paswoorden? Vergeet dat maar hoor...

Universalia 19 oktober 2014 08:36

Microsoft verwijdert Windows 7-update wegens problemen

Lees ook

Precies niet goed bezig daar bij MicroSoft de laatste tijd, die nieuwe garde personeel misschien?

Citaat:

Microsoft Security Advisory: Availability of SHA-2 hashing algorithm for Windows 7 and Windows Server 2008 R2: October 14, 2014
Leesgenot

:cheer:

DeProf_eet 19 oktober 2014 21:06

Citaat:

I got nothing to hide

UIteraard, gij moet het woord van Allah verspreiden, sorry ge zijt dat verplicht.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be