Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   eurosceptische fractie in het EP ontbonden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=208092)

Pandareus 16 oktober 2014 15:42

eurosceptische fractie in het EP ontbonden

:-D De fractie rond het zootje ongeregeld van Nigel Farage is ontbonden nadat een lets europarlementslid het afbolde.
Een mooie besparing alvast.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141016_01324832

cato 16 oktober 2014 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7364089)
:-D De fractie rond het zootje ongeregeld van Nigel Farage is ontbonden nadat een lets europarlementslid het afbolde.
Een mooie besparing alvast.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141016_01324832

Dit opent weer nieuwe kansen voor Vlaams belang en PVV.

Er zijn nog genoeg Eurosceptische partijen om een nieuwe fractie te vormen.
Ik weet niet of tussentijdse fractievorming in het EU parlement mogelijk is.

Sjaax 16 oktober 2014 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 7364126)
Dit opent weer nieuwe kansen voor Vlaams belang en PVV.

Er zijn nog genoeg Eurosceptische partijen om een nieuwe fractie te vormen.
Ik weet niet of tussentijdse fractievorming in het EU parlement mogelijk is.

In theorie zijn er nieuwe kansen. Maar het blijft moeilijk voor haatpartijen. Haat voor de ander en narcisme voor de eigen groep zijn geen bouwstenen voor gemakkelijke samenwerking.

non-conformist 16 oktober 2014 21:35

Misschien werd die ene omgekocht.

cato 17 oktober 2014 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7364532)
Misschien werd die ene omgekocht.

Vlaams Belang zoekt versterking voor haar fractie met Marine Le Pen.
Dat mag wel een paar centen kosten om de concurrent te ontregelen.

Jan van den Berghe 17 oktober 2014 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 7364501)
In theorie zijn er nieuwe kansen. Maar het blijft moeilijk voor haatpartijen. Haat voor de ander en narcisme voor de eigen groep zijn geen bouwstenen voor gemakkelijke samenwerking.

Haat? Waar ontwaart u dan wel "haat"?

Antoon 17 oktober 2014 14:14

Ik vergeet nooit de fantastische tussenkomst van euro parlementariër Godfrey Bloom (UKIP), hij had maar één minuutje nodig om het allemaal samen te vatten. Nu reeds meer dan 3.880.000 keer bekeken!:

Godfrey Bloom - The State is an Institution of Theft ( 21/11/2013)

.

Sjaax 18 oktober 2014 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7365264)
Haat? Waar ontwaart u dan wel "haat"?

Bij UKIP en fractiegenoten speelt groepsnarcisme een hoofdrol. Daar is geen sprake van haat in uitspraken, integendeel.

Maar bij partijen die nu niet in een fractie waren vertegenwoordigd, zoals Vlaams Belang, PVV en FN, speelt haat voor moslims of joden zeker.

Carmagnole 18 oktober 2014 13:31

Goed nieuws!

cato 18 oktober 2014 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carmagnole (Bericht 7366654)
Goed nieuws!

Voor Vlaams belang of voor Europa?

Carmagnole 18 oktober 2014 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 7366728)
Voor Vlaams belang of voor Europa?

Voor de mensheid. Het is dringend tijd dat de Europese Unie één superstaat wordt.

Jan van den Berghe 18 oktober 2014 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 7366496)
Maar bij partijen die nu niet in een fractie waren vertegenwoordigd, zoals Vlaams Belang, PVV en FN, speelt haat voor moslims of joden zeker.

Ik merk daar hoegenaamd niets van. Ik haat geen moslims. Ik loop wel niet hoog op met de islam, maar of godsdienstkritiek gelijk staat met haat, zult u toch moeten aantonen.

patrickve 19 oktober 2014 05:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 7365432)
Ik vergeet nooit de fantastische tussenkomst van euro parlementariër Godfrey Bloom (UKIP), hij had maar één minuutje nodig om het allemaal samen te vatten. Nu reeds meer dan 3.880.000 keer bekeken!:

Eigenaardig dat die evidente basiskennis zo ongelofelijk weinig begrepen wordt he. Hoe grover de zaak is, hoe gemakkelijker ze erdoor komt.

Sjaax 20 oktober 2014 20:44

De EVDD is weer terug.
Citaat:

De eurosceptische fractie Europa van Vrijheid en Directe Democratie (EVDD) die vorige week uiteenviel is weer compleet. Robert Jarosław Iwaszkiewicz heeft zich bij EVDD aangesloten. De Pool is lid van Congres van Nieuw Rechts (KNP), de Poolse partij wil vrijwel alle belastingen afschaffen: de overheid moet zich alleen met defensie en openbare orde bezighouden. Ook wil de partij vrouwen het kiesrecht ontnemen.
Bron: http://politiek.thepostonline.nl/201...ie-weer-terug/

Eigenlijk is het wel goed zo. Idioten hebben recht op hun idiotie.

Sukkelaar 27 oktober 2014 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 7364903)
Vlaams Belang zoekt versterking voor haar fractie met Marine Le Pen.
Dat mag wel een paar centen kosten om de concurrent te ontregelen.

Dat is oud nieuws hoor.

D'ARTOIS 31 oktober 2014 13:03

Allons mes enfants de la patrie ...... Europa een superstaat als voedingsbodem voor toekomstige onafhankelijkheidsoorlogen. Na Karel V mag het allemaal opnieuw beginnen!
Politici zijn blijkbaar niet in staat tot lezen ........

kelt 31 oktober 2014 14:09

Die "eurosceptische fractie" was al een soort "contradictio in terminis" aan het worden...

Niettemin mag hun boodschap nooit weggelachen of vergeten worden.

Het dapperste wat de EU ooit zou kunnen doen,(en alweer een demonstratie aan de ganse wereld dat iets zonder wapens kan geregeld worden), zou kunnen zijn een "easy way out" ontwerpen uit de EU....
DAT zou pas een bewijs van sterkte zijn!

Dapperder en duidelijker dan aan de rest van de wereld eventjes gaan uitleggen waarom ze idioten zijn....

dalibor 31 oktober 2014 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 7365432)

.

Recht van de toog van een Engelse pub. In dit geval één met zeer versleten vlekkerig tapijt.

Beschamend plat eigenlijk.

Dezelfde briljante geest vindt global warming alleen maar een hypothese en is een vrouwhatend fossiel.

Lof der Zotheid 31 oktober 2014 14:51

't Is allemaal de schuld van de NVA.

dalibor 31 oktober 2014 14:57

Godfrey Bloom is eerder deze maand uit de UKIP gestapt, nadat de partij hem een aantal beperkingen had opgelegd en de functie van 'whip' had ontnomen.

Je moet al van ver komen om wegens te straffe uitspraken door UKIP op de vingers te worden getikt :lol:. Die partij lijkt me eerder een reservaat voor tourettepatiënten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be