![]() |
Hoogbegaafdheid
Hi!
Wat vinden jullie van hoogbegaafdheid, meningen erover? moet er meer aandacht aan besteed worden op de werkvloer en op school? Hierbij denk ik vooral aan het tegengaan van onderpresteren. Zijn er hier mensen die hoogbegaafd zijn? En in hoeverre zijn IQ met de 5 niveaus van Dabrowski met elkaar verbonden? |
Ik vind dat er zeker meer aandacht op school aan moet besteed worden. Zoveel talent dat schoolmoe en lui wordt is gewoon een reuzeverspilling. Ik heb het zelf meegemaakt tijdens mijn schooljaren en behoorde zelf nog niet eens tot de officiële groep 'hoogbegaafde kinderen'.
|
Hoogebgaafdheid is een beetje zoals zielig liggen rukken op een pot en denken dat je de liefde bedrijft.
Uitgevonden door autisten, voor autisten. Er bestaat niks zoals hoogbegaafdheid. |
|
Citaat:
Hoeveel ervaring heb jij met hoogbegaafdheid? En het lijkt me in een bepaald opzicht wel logisch dat er zo veel ja wordt aangeklikt in de poll, tests worden meestal uitgevoerd nadat er een vermoeden is van hoogbegaafdheid. |
In K&K verwachten dat je een serieus antwoord krijgt op zo'n vraag ? Ik vrees dat er hier ene niet zo hoogbegaafd is als hij/zij denkt... ;-) :lol:
P.s. hoogbegaafd waarin ? |
Hoogegaafd waarin? Wat voor vraag is dat. Ik ben zowel verbaal als performaal hoogbegaafd.
Is er hier dan een gedeelte voor discussies die niet per se over politiek of actuele zaken gaan? Zouden de mods dit topic dan kunnen verplaatsen? |
Citaat:
Nee (absoluut waar !!) |
Citaat:
Meer aandacht op de werkvloer vind ik dan weer onnodig. Volwassenen die hoogbegaafd zijn zouden perfect zelf een situatie kunnen zoeken waarin ze zich kunnen uitleven. Daarom zijn het volwassenen. |
Hier zit een typische underachiever.
Product van jarenlange verveling in het onderwijs. Maar wat is hoogbegaafdheid? Stel je voor dat je een genie met een hoog diploma bent, maar de coördinatie en fysieke capaciteiten mist om een simpele taak als een schilderij ophangen uit te voeren. De klassieke homo universalis komt voor mij misschien nog dichtst in de buurt. Ik denk hierbij bv aan top kunstenaars en dergelijke. |
Citaat:
|
Citaat:
Eentje om te bewaren. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
We zijn lekker allemaal even debiel. Iedereen mongool! |
Citaat:
|
Ik geloof niet in beschaafde hoogbegaving. Kinderen moeten eten, studeren, tv kijken of wat tijd aan hobby's spenderen en op tijd gaan slapen.
|
Citaat:
Citaat:
En kopvlees. En zo rap mogelijk naar 't fabriek. En de pree afgeven. :evil: |
Citaat:
|
Ik mis trouwens de optie 'Laurent for president', en zeker bij dit thema.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be