Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vakbonden: De kanker van onze maatschappij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=208178)

Amon_Re 18 oktober 2014 11:50

Vakbonden: De kanker van onze maatschappij

Citaat:

Advies van vakbond aan 55-plussers: 'Laat u zo snel mogelijk ontslaan'
Vakbonden leven van doppers, tussen de 12 & 21 € per maand per dopper, kassa kassa!

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ad...al-444173.html

Vette Pois(s)on 18 oktober 2014 11:53

die Rudy toch he

Zeus 18 oktober 2014 12:00

Dit is gewoon 'sociale optimalisatie', zoals de patroons aan 'fiscale optimalisatie' doen.

non-conformist 18 oktober 2014 12:04

Tiens, ik ben geen dopper, heb nog nooit gedopt en mijn baas is content. En toch ben ik gesyndiceerd?

Alsof alle bazen heilige boontjes zijn.

Tavek 18 oktober 2014 12:07

Idem.

De bazen hebben boekhouders, de werknemers vakbonden. Beiden zorgen er voor dat hun leden zo veel mogelijk uit de pot (staatsinkomsten) kunnen graaien.

non-conformist 18 oktober 2014 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7366543)
Idem.

De bazen hebben boekhouders, de werknemers vakbonden. Beiden zorgen er voor dat hun leden zo veel mogelijk uit de pot (staatsinkomsten) kunnen graaien.

Het is vooral beschermen tegen...ik zou niet weten wanneer ik uit de pot mocht graaien.

Tavek 18 oktober 2014 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7366548)
Het is vooral beschermen tegen...ik zou niet weten wanneer ik uit de pot mocht graaien.

Vooral er in stoppen.

Vrijheideerst 18 oktober 2014 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7366533)
Dit is gewoon 'sociale optimalisatie', zoals de patroons aan 'fiscale optimalisatie' doen.

Dus, staken zonder verantwoording, mensen afkloppen die willen werken en zich continu met de politiek moeien is perfect normaal voor u?

Zeus 18 oktober 2014 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7366612)
Dus, staken zonder verantwoording, mensen afkloppen die willen werken en zich continu met de politiek moeien is perfect normaal voor u?

Hervorming van het sociaal stelsel zonder overleg met de sociale partners is perfect normaal voor u?

Citaat:

zich continu met de politiek moeien is perfect normaal voor u?
8O Dat mensen kritiek hebben op politieke beslissingen die hen raken is abnormaal en zelfs verfoeilijk volgens u?! Misschien toch eens immigratie naar Noord-Korea overwegen?

Carmagnole 18 oktober 2014 13:30

Hopelijk kunnen de vakbonden deze extreemrechtse dictatuur van Wardje de Bever onttronen.

Zeus 18 oktober 2014 13:53

.

mettewie 18 oktober 2014 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 7366517)
Vakbonden leven van doppers, tussen de 12 & 21 € per maand per dopper, kassa kassa!

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ad...al-444173.html

Dom gezwets van het ABVV, als je je als 55 jarige laat uit rangeren door de oproep van een stel onwetende markeert er wat in je bovenkamer.

De schoofzak 18 oktober 2014 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7366631)
Hervorming van het sociaal stelsel zonder overleg met de sociale partners is perfect normaal voor u?

8O Dat mensen kritiek hebben op politieke beslissingen die hen raken is abnormaal en zelfs verfoeilijk volgens u?! Misschien toch eens immigratie naar Noord-Korea overwegen?

Snuggere mensen hebben vooral kritiek op de diepe staatsschuld, die het aspect zekerheid onderuit haalt in het monument dat 'sociale zekerheid' heet.

En inderdaad, in Noord Korea moet ge er niet aan denken om te suggereren dat er iets mis is met het daar gehanteerde sociaal model.
In die zin, is jouw voorbeeld onmogelijk slechter te kiezen.

.

Allesstroomt 18 oktober 2014 15:56

Alsof de Rudy babyboomers zo iets moet aanraden. Die hebben zulks rapper door dan hij. Veel rapper.

De schoofzak 18 oktober 2014 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carmagnole (Bericht 7366652)
Hopelijk kunnen de vakbonden deze extreemrechtse dictatuur van Wardje de Bever onttronen.

Uw vakbonden kunnen altijd de mitraillette van Laurette gaan lenen.

Om ons de volgende keer manu militari te dwingen "democratische" keuzes te maken in het kieskotteke.

.

Vrijheideerst 18 oktober 2014 16:35

Dus, als ik wil werken en een vakbondsboy toekt me in elkaar, is dat mijn schuld.

Drosamadaris 18 oktober 2014 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7366806)
Dus, als ik wil werken en een vakbondsboy toekt me in elkaar, is dat mijn schuld.

Die vervolg je gewoon ten persoonlijke hoofde tot ze geen nagel meer hebben om aan hun gat te krabben. Vakbonden hebben dan wel geen rechtsaansprakelijkheid, individuele personen hebben dat wel.

dalibor 18 oktober 2014 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7366612)

Er komt bij dat voorstel toch geen enkele vorm van geweld of dwang kijken? De vakbond zegt gewoon wat een bouwvakker kan doen om zijn situatie te optimaliseren. Net wat al die acoountants met hun zijstreep doen voor bedrijfsleiders in hun krijtstreep. Niets meer.

Hysterische vent ...

demonen 18 oktober 2014 17:09

Dit is een STATEMENT naar de ambtenarenregering nl mensen die ook een zwaar en gevaarlijk beroep hebben werden door de regering gerold. Hun cao werd éénzijdig opgezegd waardoor die mensen (veel) langer moeten werken terwijl de meesten reeds meer dan 40 jaar op hun teller hebben staan en op zijn!
Aan de andere kant gaat de regering politiemensen en militairen waarschijnlijk toch op 54 jaar op prépensioen laten gaan.
2 maten en 2 gewichten.
Beiden werden kort voor hun prépensioen gerold, de privé mag weeral het gelach betalen!!
Dit is een ambtenarenregering.
ps Het ontslag moet voor dinsdag betekend worden, die tijd is tekort en dat zal dus niet gebeuren aangezien de werkgever niet voor vervanging kan instaan!

Tavek 18 oktober 2014 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris (Bericht 7366808)
Die vervolg je gewoon ten persoonlijke hoofde tot ze geen nagel meer hebben om aan hun gat te krabben. Vakbonden hebben dan wel geen rechtsaansprakelijkheid, individuele personen hebben dat wel.

Er gaat niemand iemand in in elkaar slaan als we het stakingsrecht respecteren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be