![]() |
Is het andere racisme een taboe onderwerp?
Aan het begrip racisme hangt nog steeds het beeld van de eerder rechtse blanke man en vrouw.
Zowel in de politiek als in de media zal men dit begrip zo goed als nooit aanwenden in linkse, religieuze of andere context. Ook het CGKR speelt dit spel door enerzijds te beweren dat het begrip racisme moeilijk kan omschreven worden maar anderzijds wel met de vinger naar extreem-rechts te verwijzen. Waarom eigenlijk? Het kan toch niet zijn dat benoemen van racisme louter afhankelijk is van het profiel van de eventuele dader (s), dergelijke praktijk is toch racistisch en discriminerend op zich. |
Citaat:
Mocht men mij uitschelden voor bleekscheet , ik klaag de persoon aan die dit deed , da's mijn recht , en wettig !! Of een een geloof aanvallen heeft niks met racisme te maken , Mensen met eenderwelke huidskleur kunnen hetzelfde (anti-)geloofsgeloof aanhangen !! |
Citaat:
|
Citaat:
Maar 'k heb het ook maar van horen zeggen, 't zullen wel weer leugens zijn ;-) |
In Nederland:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...reen_stra.html |
Citaat:
Ik vind het verder behoorlijk onkies dat het CGKR in haar beschrijving expliciet naar extreem-rechts verwijst terwijl men bepaalde gedragingen ook kan terugvinden bij extreem-links en extreem-religieus. |
Ja, dat is taboe.
De SP.A moet in Gent stemmen kunnen krijgen hoor. En de PS in heel Wallonië. Dus, racisme is een éénrichtigingsstraat van blank naar "anders". Zo spreekt politiek correct België. |
|
Er is maar een racisme, en dat is een onderdeel van de rechtse/religieuze ideologie.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Met andere woorden, wanneer er discriminatie is, wordt er voor sommigen uitzonderingen gemaakt, het is "cultureel gebonden" krijg je dan te horen of" ja maar zijn of haar geloofsovertuiging schrijft dat voor" en" je moet dat respecteren want ..." maar wanneer daders slachtoffers zouden zijn, dan schiet de wereld wakker! Het beleid is dus inconsequent , en juist dit houdt gelijkheid tegen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be