![]() |
Waalse regering geeft toe: index-sprong ontvet de staat !!
Kijk zie, dat we daar niet zelf op gekomen zijn !
En dat we tussen de lijnen lezen dat ze beter af zijn met meer bevoegdheden in eigen huis. Confederalisme dus. Of helemaal bevoegd om index-sprongen te voorkomen: onafhankelijkheid. titel: Waalse regering ontevreden met federale begrotingsbeleid link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141020_01331739 Citaat:
|
Spijtig dat niet iedereen die link zal leggen (en amper iemand zal het artikel lezen)
|
En welke berekeningen heeft Vlaanderen gemaakt wat de kostprijs van de indexsprong betreft ? Blijkbaar wordt dat in het Waalse gewest uitgerekend terwijl Vlaanderen haar cijfers verborgen houdt.
|
De index-sprong ontvet ons allemaal.
Iemand met een bruto-maandloon van 2.000 € verliest 556 € op jaarbasis. Als die mens een loopbaan van 37 jaar voor de boeg heeft, betekent dat een inlevering van 27.836 € in het totaal (=1.122.904 oude B. Fr) Met dat bedrag kan je al een & ander consumeren... |
Citaat:
|
En welke berekeningen heeft Vlaanderen gemaakt wat de kostprijs van de indexsprong betreft ?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(mij persoonlijk om het even: ik ben aan het consu-minderen). |
Citaat:
Ander probleem: als de overheid de lasten op energie doe stijgen en de schoolfaktuur doet stijgen, hoe voorkom je dat die stijging zich vertaalt in een indexering die ons uit de markt prijst ? |
Citaat:
|
Toch wel. Zoek het eens op
Grappig hoe de Niveanen hier zo gebrainwashed zijn dat ze denken dat hun verlies aan effectieve koopkracht niets zal uitmaken. Minder inkomen = ontvetten blijkbaar |
Citaat:
|
In tijden van crisis, als er jobs moeten gered worden of bij gecreëerd, dan is een index-sprong een goede zaak.
In tijden van economische vooruitgang en bloei, dan moet er boven op de index bij betaald worden. Geld moet rollen. Maar eerst moet er voor gewerkt geweest zijn. . |
Citaat:
Gewoon onzin . |
En als de index daalt ( zoals nu) dan zouden dus de lonen moeten dalen! Daar heb ik nog geen enkele oppositiepartij iets horen over zeggen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be