Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Wie koopt er mee een dashcam? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=208336)

Blue Sky 22 oktober 2014 09:04

Wie koopt er mee een dashcam?

Misschien kunnen we een groepsaankoop doen zoals dat met stookolie gebeurt. Dan kunnen we allemaal leuke filmpjes maken ...

http://www.youtube.com/watch?v=zqYJZpX-mmk#t=128

PORSCHE 22 oktober 2014 10:41

IK werk niet mee aan een verklikkersmaatschappij.
Of edit : voor extra bewijs als er weer ne pippo tegen uw wagen rijdt = OK
Maar schaf dan ineens iets deftig aan zoals een blackvue DR550 ;)

PORSCHE 22 oktober 2014 10:49

Wie? Ikke? Neen :D Natuurlijk omdat ik niet tegen de vangrails wil rijden omdat Mijnheer Harley of Ducati er langs wil en dan tegen mijn wagen rijdt? Dan heeft de voor- en achter dashcam alles mooi geregistreerd ;) Geen film voor op youtube te zetten. Zal ik nooit doen. Wat er ook gefilmd is. Maar enkel als bewijskracht gebruiken dat Mijnheer Harley dan in fout was. Bij mijn weten bestaat er nog steeds geen wetgeving dat een wagen helemaal links van zijn baanvak moet gaan rijden -met gevaar om de vangrail te raken- om Mijnheer Harley vrije doorgang te geven.

Micele 22 oktober 2014 11:21

Een gefrustreerde verklikkersmaatschappij wegens een falend repressief verkeersbeleid ? Proficiat. :roll:

Anna List 22 oktober 2014 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 7372522)
Wie? Ikke? Neen :D Natuurlijk omdat ik niet tegen de vangrails wil rijden omdat Mijnheer Harley of Ducati er langs wil en dan tegen mijn wagen rijdt? Dan heeft de voor- en achter dashcam alles mooi geregistreerd ;) Geen film voor op youtube te zetten. Zal ik nooit doen. Wat er ook gefilmd is. Maar enkel als bewijskracht gebruiken dat Mijnheer Harley dan in fout was. Bij mijn weten bestaat er nog steeds geen wetgeving dat een wagen helemaal links van zijn baanvak moet gaan rijden -met gevaar om de vangrail te raken- om Mijnheer Harley vrije doorgang te geven.

dan moet je eens bijscholen hé

file inhalen door moto's is inmiddels helemaal gereglementeerd.

dacht eerder aan een wifi cam voor thuisbeveiliging, zo eentje dat discreet in de boekenkast staat.

... en ineens de kuisvrouw eens confronteren met haar ondermaatse prestaties :-)

DewareJakob 22 oktober 2014 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 7372562)
Een gefrustreerde verklikkersmaatschappij wegens een falend repressief verkeersbeleid ? Proficiat. :roll:

Dat is inderdaad een zin om eens goed over na te denken.

ViveLaBelgique 22 oktober 2014 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 7372562)

Ik denk dat er andere redenen aan de oorzaak van de frustratie liggen. Het gaat niet over na-ijver van politieagenten maar over mensen die thuis of op het werk geen voldoening vinden en zich door hun klikgedrag laten gelden.

Distel 22 oktober 2014 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7372658)
Ik denk dat er andere redenen aan de oorzaak van de frustratie liggen.

Frustratie kent verschillende oorzaken. De gevolgen van het falend verkeersbeleid spelen daar een grote rol in.

Citaat:

Het gaat niet over na-ijver van politieagenten
Het verkeersbeleid is wel ietsje meer dan wat politieagenten.

Citaat:

maar over mensen die thuis of op het werk geen voldoening vinden en zich door hun klikgedrag laten gelden.
Blijven negeren, die olifant...

ViveLaBelgique 22 oktober 2014 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 7372684)
Frustratie kent verschillende oorzaken. De gevolgen van het falend verkeersbeleid spelen daar een grote rol in.

Helemaal niet. Het is des mensens om je frustratie op zwakkeren te manifesteren. Als de samenleving racisme zou tolereren kan je jouw frustratie botvieren op zwakkere rassen.

ViveLaBelgique 22 oktober 2014 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeRidder (Bericht 7372700)
zwakkere rassen?

Zonder zwakkere rassen is geen racisme mogelijk.

Distel 22 oktober 2014 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7372693)
Helemaal niet. Het is des mensens om je frustratie op zwakkeren te manifesteren. Als de samenleving racisme zou tolereren kan je jouw frustratie botvieren op zwakkere rassen.

Het manifesteren van frustratie is verkeersagressie, maar hier hebben we het over de oorzaak van die frustratie. Uw "zwakkeren" en zeker uw grijsgedraaid racisme komen daarin niet voor. In de file staan is simpelweg frustrerend. Nodeloos aan rode lichten staan wachten ook. Om 2 uur 's nachts aan een schoolpoort 30 moeten rijden eveneens. Dat is heus geen rocket science hoor.

ViveLaBelgique 22 oktober 2014 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 7372749)
Het manifesteren van frustratie is verkeersagressie, maar hier hebben we het over de oorzaak van die frustratie. Uw "zwakkeren" en zeker uw grijsgedraaid racisme komen daarin niet voor. In de file staan is simpelweg frustrerend. Nodeloos aan rode lichten staan wachten ook. Om 2 uur 's nachts aan een schoolpoort 30 moeten rijden eveneens. Dat is heus geen rocket science hoor.

qed.

Distel 22 oktober 2014 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7372758)
qed.

Ik weerleg je commentaar en jij besluit: qed?

Soms vraag ik mij af op welke planeet jij leeft.

Carmagnole 22 oktober 2014 15:13

Heeft iemand een foto van hoe zo'n ding eruit ziet? Altijd leuk om extra auto's te bekrassen.

ViveLaBelgique 22 oktober 2014 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 7372784)
Ik weerleg je commentaar en jij besluit: qed?

Soms vraag ik mij af op welke planeet jij leeft.

Je weerlegt juist niets. Jij treedt mijn redenering bij dat het falend verkeersbeleid niet leidt tot gefrustreerde klikspanen. Frustratie over het verkeer leidt tot agressie en niet tot klikspanen.

Micele 22 oktober 2014 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7372880)
Je weerlegt juist niets. Jij treedt mijn redenering bij dat het falend verkeersbeleid niet leidt tot gefrustreerde klikspanen. Frustratie over het verkeer leidt tot agressie en niet tot klikspanen.

Nochtans betaan er Nimbys met radarogen langs hun straat.

Doet de politie dan eens een plotse onverwachte snelhedscontrole worden dkwijls deze Nimbys zelf geflitst... "Jama meneer de agent ik ken deze weg zo goed ik weet waar de gevaren zijn..." :mrgreen:

Met drempels enzo hetzelfde verhaal, eerst vragen de Nimbys drastische maatregelen tegen het te snel verkeer later moeten de brempels weer verdwijnen omdat ze er zelf steeds over moeten...
Citaat:

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-m...wijk-a1972980/
29/07/2014
BEWONERS DIE KLAGEN OVER BARSTEN IN WONINGEN HALEN SLAG THUIS

Drempels weg uit woonwijk
idem:
Citaat:

http://www.ringtv.be/nieuws/wijk-eve...rsdrempels-weg

De gemeente Meise is van plan om een hele reeks verkeersdrempels in het gehucht Eversem te verwijderen. En dat tot grote vreugde van enkele omwonenden.

PORSCHE 22 oktober 2014 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7372625)
dan moet je eens bijscholen hé. file inhalen door moto's is inmiddels helemaal gereglementeerd.

Ja maar staat er dan ook in de wetgeving dat je als wagenbestuurder je wagen rakelings langs de vangrails moet zetten? Ik sta of rij op het baanvak waar ik mij op bevindt in het midden. En staat het Mijnheer Harley niet aan dan is dat zijn probleem. Dat hij nu zijn vier richtingaanwijzers op heeft staan of niet het interesseert me geen bal. Ik moet niet tegen de vangrails gaan aan rijden omdat Mijnheer Harley dan door kan. Achter blijven of er tussen wringen. En dan zijn dashcams handig als bewijslast. Verder is het een leasingwagen met full omnium zonder vrijstelling. Na vier jaar vliegt die wagen toch buiten en komt er een nieuwe in de plaats.

Distel 22 oktober 2014 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7372880)

Ik had het over frustratie, niet over gefrustreerde klikspanen. Maar ook die klikspanenmentaliteit hebben we op zijn minst deels te danken aan het falend beleid. Dat beleid is een ziekte, waarvan het gerdrag van weggebruikers de symptomen zijn, en de klikspanen de symptoombestrijders.

Blue Sky 22 oktober 2014 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 7373056)
Ik had het over frustratie, niet over gefrustreerde klikspanen. Maar ook die klikspanenmentaliteit hebben we op zijn minst deels te danken aan het falend beleid. Dat beleid is een ziekte, waarvan het gerdrag van weggebruikers de symptomen zijn, en de klikspanen de symptoombestrijders.

Is dat beleid dan overal ter wereld een ziekte? Verkeerschaos en verkeersagressie zijn namelijk een fenomenen die in alle hoeken van de wereld voorkomen.

Of zou het misschien eerder liggen aan de mentaliteit van de bestuurders die met oogkleppen op enkel naar zichzelf kijken zonder rekening te houden met al de rest en de realiteit?

Mensen vervullen hun burgerplicht door wegpiraten aan te geven, net zoals ze dan doen wanneer ze de politie bellen wanneer ze inbrekers aan het werk zouden zin.
Denk bijvoorbeeld maar aan dat filmpje van Curd Vermeulen met de M3 van zijn vriendin. Enkel dankzij de webcam heeft men daar gevolg aan kunnen geven.

Blue Sky 22 oktober 2014 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 7372944)
Ja maar staat er dan ook in de wetgeving dat je als wagenbestuurder je wagen rakelings langs de vangrails moet zetten? Ik sta of rij op het baanvak waar ik mij op bevindt in het midden. En staat het Mijnheer Harley niet aan dan is dat zijn probleem. Dat hij nu zijn vier richtingaanwijzers op heeft staan of niet het interesseert me geen bal. Ik moet niet tegen de vangrails gaan aan rijden omdat Mijnheer Harley dan door kan. Achter blijven of er tussen wringen. En dan zijn dashcams handig als bewijslast. Verder is het een leasingwagen met full omnium zonder vrijstelling. Na vier jaar vliegt die wagen toch buiten en komt er een nieuwe in de plaats.

Ik ga dan gewoon op zijn en maak wat plaats zodat de motorrijder kan passeren.
U lijkt me dan ook het type automobilist dat niet ritst, niet stopt voor voetgangers of fietsers enz. Door dergelijk ego-trippend gedrag krijg je dan al die frustratie en bijhorende verkeersagressie in het verkeer.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be