Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   En staken maar! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=208358)

Distel 22 oktober 2014 21:34

En staken maar!

Citaat:

Meer nog, in eenzelfde beweging pleit Goossens ervoor om de aanstokers van de wilde staking vooral niet te bestraffen. "Het is beter als die mensen respijt krijgen. Een beetje psycholoog verstaat van waar die woede komt. Het is als met een gezinsdrama. Vanuit onmacht doe je soms dingen die je eigenlijk niet wil doen."
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2126689

M.a.w.: het is niet echt de schuld van de stakers dat ze staken, en je mag ze niet straffen zodat ze het nog kunnen doen?

Charlie don't Surf 22 oktober 2014 21:39

Een wilde staking is als een gezinsdrama 8O

IanVD 22 oktober 2014 22:11

Een beetje psycholoog verstaat waar die woede vandaan komt. Een volwaardig psycholoog beseft dat zulk gedrag ongezond is en niet getolereerd mag worden.

non-conformist 22 oktober 2014 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IanVD (Bericht 7373439)
Een beetje psycholoog verstaat waar die woede vandaan komt. Een volwaardig psycholoog beseft dat zulk gedrag ongezond is en niet getolereerd mag worden.

Je hebt gelijk, de werkgevers en de overheid moeten bestraft worden.

illegal_alien 22 oktober 2014 23:08

en het is nog niet gedaan met het feest

Athelas 22 oktober 2014 23:20

Ik begin mij nu echt wel serieus af te vragen op welke cijfers en feiten deze wanhopigheid gebaseerd is. Ja, ik ga minder overhouden omdat ik meer ga bijdragen. Maar ga ik in de armoede geraken? Neen, niet in het minste. Daarvoor had ik persoonlijk bij Di Rupo veel meer problemen voor het plannen en uitzien op lange termijn omwille van maatregels �* la loonstop, bijdrage voor bedrijfswagens waar je 4 jaar aan vast hangt edm.

De indexsprong zorgt er bij mijn bedrijf voor dat budget voor opslag niet op voorhand bepaald wordt hoe het wordt uitgegeven (harde werkers krijgen wat extra). Verminderen van de woonbonus zorgt voor een voorspelde daling van 6% op huizen. Als ik de rekening maak, dan wordt mijn toekomst rooskleuriger. Zijn de stakers allemaal mensen die niet kunnen/willen tellen of zie ik wat over het hoofd? Ik ga zeker niet klagen over mijn loon maar zit wel onder het gemiddelde in België en ben alleenstaand dus draai alleen op voor alle (gemeenschappelijke) kosten...

fcal 22 oktober 2014 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 7373531)
Ik begin mij nu echt wel serieus af te vragen op welke cijfers en feiten deze wanhopigheid gebaseerd is. Ja, ik ga minder overhouden omdat ik meer ga bijdragen. Maar ga ik in de armoede geraken? Neen, niet in het minste. Daarvoor had ik persoonlijk bij Di Rupo veel meer problemen voor het plannen en uitzien op lange termijn omwille van maatregels �* la loonstop, bijdrage voor bedrijfswagens waar je 4 jaar aan vast hangt edm.
De indexsprong zorgt er bij mijn bedrijf voor dat budget voor opslag niet op voorhand bepaald wordt hoe het wordt uitgegeven (harde werkers krijgen wat extra). Verminderen van de woonbonus zorgt voor een voorspelde daling van 6% op huizen. Als ik de rekening maak, dan wordt mijn toekomst rooskleuriger. Zijn de stakers allemaal mensen die niet kunnen/willen tellen of zie ik wat over het hoofd? Ik ga zeker niet klagen over mijn loon maar zit wel onder het gemiddelde in België en ben alleenstaand dus draai alleen op voor alle (gemeenschappelijke) kosten...

Rekenen is een vak, dat in het onderwijs verboden zou dienen te worden. Men rekent zich rijk of arm en deze uitkomsten veroorzaken psychologische trauma's. Stabiliteit is nodig en gezien niet iedereen rijk kan zijn, is het beter dat iedereen arm is. Alleen aan de leiding waaraan veel sociale eisen gesteld worden, mag compensatie gegeven worden. De sociale volksrepubliek wijst de weg. Noord-België dient Noord-Korea op eigen veld te verslaan! Groene wind en voeding en een eigen atoombom!

Allesstroomt 23 oktober 2014 03:54

Linkse loosers en hun staken. Dat helpt niets. Wat wel helpt is zich invaliet laten verklaren of van de werkloosheid leven of op brugpensioen gaan gelijk 3/4 van ons goede Vlamen hier op het forum. Gewoon ophouden dus met werken. Dat is pas actie!

patrickve 23 oktober 2014 04:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt (Bericht 7373570)
Gewoon ophouden dus met werken. Dat is pas actie!

Aan de staat gaan "werken" is de ultieme wraak :-)

Bad Attila 23 oktober 2014 07:52

Tiens, is er geen regel dat bepaalt dat wie vrijwillig een trein tegenhoudt, een vergoeding moet betalen per minuut vertraging?
Ik weet dat dat bestaat bij de MIVB hier in Brussel, maar voor de NMBS weet ik het niet...

patrickve 23 oktober 2014 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7373643)
Tiens, is er geen regel dat bepaalt dat wie vrijwillig een trein tegenhoudt, een vergoeding moet betalen per minuut vertraging?
Ik weet dat dat bestaat bij de MIVB hier in Brussel, maar voor de NMBS weet ik het niet...

Inderdaad, jaren geleden had mijne nonkel zich eens slecht geparkeerd op een rond punt waar een bus moest draaien, en daardoor kon die bus, en de tweede bus, en de derde bus niet draaien. Hij heeft toen een factuur van meer dan 100 000 Bfr gekregen !!

C2C 23 oktober 2014 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 7373398)
En staken maar!

En middenstanden maar!

M.a.w.: het is niet echt de schuld van de middenstanders dat ze middenstanden, en je mag ze niet straffen zodat ze het nog kunnen doen?

C2C 23 oktober 2014 09:00

Trouwens, kijk eens het lijstje na van regimes die vakbonden en stakingen verboden. Dat lijstje is niet zo knap hoor.

Pinochet, Adolf Hitler, dictator Ne Win, de latijns-amerikaanse militaire Junta's, etc... En na het vermoorden van vakbondsleiders verklaarde de Amerikaanse nazi-generaal Sherman Bell leutig: "Habeas corpus be damned," he declared, "we'll give 'em post mortems."

Distel 23 oktober 2014 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 7373690)
En middenstanden maar!

M.a.w.: het is niet echt de schuld van de middenstanders dat ze middenstanden, en je mag ze niet straffen zodat ze het nog kunnen doen?

en op welke manier is dit relevant?

Bobke 23 oktober 2014 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pure horror (Bericht 7373802)
De meeste zelfstandigen werden onder de PS-staat echt kapot belast.
Hebben die het land plat gelegd?

Nee want als zij staken dragen ze daar zelf de gevolgen van.

Knuppel 23 oktober 2014 14:47

Citaat:

Jean Pierre Goossens, voorzitter van het ACOD Spoor, komt terug op zijn reactie op het met verf bekladden van het MR-hoofdkwartier door vakbondsmilitanten. Woensdag keurde hij die actie niet af, intussen wel. 'Ik had niet veel nieuws gezien omdat ik de dag ervoor met koorts in bed lag', zegt hij aan onze redactie.
Citaat:

Jean Pierre Goossens @GoosJeanpierre
Follow
Ik was fout in mijn reactie op de vernieling bij de #MR. Dit is niet waar het syndicalisme van #ACOD en #ABVV voor staat.

10:29 AM - 23 Oct 2014
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141023_01337328

Zozo... De rode vakbond staat niet voor dit soort acties. Behalve als een kopstuk van de rode vakbond koorts heeft blijkbaar. Heeft dat soort dan ooit géén koorts?

Allesstroomt 23 oktober 2014 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 7373572)
Aan de staat gaan "werken" is de ultieme wraak :-)

In dat geval spreken we over het hele forum ipv over 3/4de.

HRobin 23 oktober 2014 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7373442)
Je hebt gelijk, de werkgevers en de overheid moeten bestraft worden.

Die worden al genoeg gestraft als er een paar heethoofden hun bedrijf blokkeren of godbetert bezetten :roll:

Knuppel 23 oktober 2014 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt (Bericht 7374068)
In dat geval spreken we over het hele forum ipv over 3/4de.

Je bedoelt dat jij eveneens een staatsambtenaar bent?

Allesstroomt 23 oktober 2014 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7374118)
Je bedoelt dat jij eveneens een staatsambtenaar bent?

Bedoel jij dat ik 1/4 van politics.be ben ? :D
Maar inderdaad. Ik heb 15 jaar slavernij voor klootzakken van ondernemers geruild voor een zetel in het salon van de bende van de zwarte hand.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be