Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Blanke taxichauffeur op bestelling in Engeland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=208365)

Universalia 23 oktober 2014 08:47

Blanke taxichauffeur op bestelling in Engeland

Bron

Detail tekst:

Citaat:

Een taxibedrijf uit de Noord-Engelse regio Rochdale stuurt een blanke bestuurder als de klant daarom vraagt.
Ergens verschiet ik daar niet echt van dat men zo van die 'toestanden' in het leven roept en 'doomdenker' als ik ben zal het er echt niet beter op worden in deze wereld, integendeel.

Zou dat een 'duistere' vorm van apartheid zijn :?

vlaams realist 23 oktober 2014 16:22

In de zomer waren er ook meer dan 20 taxiverkrachtingen in het Brusselse .
Die zijn ondertussen in de doofpot beland .
Misschien is het Engelse idee zo slecht niet voor dames in Brussel ?

steventje 24 oktober 2014 12:48

Zo'n borden zouden ze ook in Antwerpen mogen plaatsen.

Anna List 24 oktober 2014 13:15

makkelijk naar een ander wijzen ...

wie z'n ogen niet sluit, ziet in heel de wereld geen gemoedelijke multicul smeltkroes, maar overal ter wereld heerst haast absolute segregatie, ook in uw clubke.

dalibor 24 oktober 2014 13:20

Ga dan in Rochdale wonen als 't er zo goed is. :-)

Anna List 24 oktober 2014 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7375411)
Ga dan in Rochdale wonen als 't er zo goed is. :-)

ik heb daar geen waardeoordeel over geventileerd, ik stel alleen vast dat er een bepaalde deel van de mensheid absoluut blind is voor de realiteit in alle steden, overal ter wereld ...

S-K 12 november 2014 21:16

Als klant moet je gewoon de vrije keuze hebben door wie of wat je wilt laat vervoeren.

S-K 12 november 2014 21:16

Als klant moet je gewoon de vrije keuze hebben door wie of wat je wilt laat vervoeren.

Mahalingam 12 november 2014 21:57

Toegestane discriminatie/apartheid in japan:

TheFourHorsemen 13 november 2014 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam (Bericht 7407187)
Toegestane discriminatie/apartheid in japan:

Verschil is natuurlijk dat je kiest voor een tattoo, en niet voor je etniciteit. Misschien wil het etablissement in kwestie gewoon marginalen buiten houden.

plakker 13 november 2014 11:02

Ik betaal, ik kies.
Straks moet ik in een bakkerij verplicht afwisselend een bruin en een wit brood kopen omdat dat bruin brood er niet voor gekozen heeft bruin te zijn...

Kodo Kodo 13 november 2014 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 7407635)
Verschil is natuurlijk dat je kiest voor een tattoo, en niet voor je etniciteit. Misschien wil het etablissement in kwestie gewoon marginalen buiten houden.

Mohammedaan zijn is wel een keuze voor wie de jaren van verstand heeft bereikt. In de katholieke kerk werd deze keuze overigens geformaliseerd (plechtige communie/vormsel), zij het misschien op iets te jeugdige leeftijd.

Wie voor de koran kiest, en voor de doodsbedreigingen aan ons adres die daarin staat, kiest ervoor om als potentiële moordenaar te worden behandeld. Dat hij die behandeling vrijwel nooit krijgt, is een gevolg van de discriminatie waarvan niet-moslims het slachtoffer zijn in onze maatschappij. Want als wij doodsbedreigingen uiten, zijn we wél strafbaar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be