Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   was koning Boudewijn ooit op een verjaardag feest van Leopold III ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=208425)

MORPHEUS 23 oktober 2014 20:22

was koning Boudewijn ooit op een verjaardag feest van Leopold III ?

sorry, maar ik gebruik graag de spiegeltechniek

er was heisa rond de nva en het bijwonen van een verjaardagsfeest van een collaborateur.

de Belgische nationalisten grepen dit aan

sta mij toe de spiegel te draaien naar dezelfde Belgische nationalisten.

Was koning Boudewijn I ooit op een verjaardag feest van collaborateur Leopold III ?

DucDEnghien 23 oktober 2014 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 7374544)

er was heisa rond de nva en het bijwonen van een verjaardagsfeest van een collaborateur.

Was koning Boudewijn I ooit op een verjaardag feest van collaborateur Leopold III ?

Ja. En het was er ijzig, kil en stil.

MORPHEUS 23 oktober 2014 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7374546)

hij was dus aanwezig op een verjaardagsfeest van een collaborateur

even de reactie nu zien van de Belgische nationalisten

't zal stil zijn denk ik

Knuppel 23 oktober 2014 20:37

Citaat:

Het is een publiek geheim dat de leden van het meest disfunctionele koningshuis ter wereld elkaar het licht in de ogen niet gunnen.

Of Saint Boudewijn op het verjaardagsfeest van zijn collaborerende papa aanwezig was doet niet ter zake. Le roi de Belgique konkelfoesde met Hitler met een welbepaald oogmerk. D�*�*r gaat het om. D�*t wordt hem echter door geen énkele Belgische nationalist kwalijk genomen. Het wordt De Wever wel verweten dat hij Leopold III van hetzelfde laken een pak geeft als alle andere konkelfoezers die, eveneens met een welbepaald oogmerk, maar zonder bij Hitler op de koffie te gaan, op een wederdienst aasden.

Eduard Khil 23 oktober 2014 20:39

het koningshuis is van duitse afkomst: dus allemaal nazi's!

MORPHEUS 23 oktober 2014 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7374563)
het koningshuis is van duitse afkomst: dus allemaal nazi's!

Duitse of Oostenrijkse ?

Knuppel 23 oktober 2014 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 7374564)
Duitse of Oostenrijkse ?

Het Belgische koningshuis is van Oostenrijkse bloed en bodem, maar dat was Hitler ook.

quercus 23 oktober 2014 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7374575)
Het Belgische koningshuis is van Oostenrijkse bloed en bodem, maar dat was Hitler ook.

Sorry lieve Knuppel, maar daar bent u fout. Zij komen uit Saksen-Coburg, gelegen in de regio van Dresden en Weimar. Met Oostenrijk hebben zij niets te maken.

MORPHEUS 23 oktober 2014 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7374575)

wat ik me nog steeds afvraag

Hitler liet de overgave van Frankrijk niet tekenen in Parijs of de spiegelkamer van chateauversailles ( waar het land Duitsland werd uitgeroepen )
Hitler liet Frankrijk tekenen in hetzelfde treinwagon op dezelfde plaats in Compeigne als de overgave van Duitsland in november 1914.
dat kan ik begrijpen.

Maar waarom liet Hitler België tekenen in het kasteel van Wijnendaele ( Torhout west vlaanderen ) ?
dat begrijp ik niet

weet iemand meer ?

quercus 23 oktober 2014 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 7374585)

Hitler liet de overgave van Frankrijk niet tekenen in Parijs of de spiegelkamer van chateauversailles ( waar het land Duitsland werd uitgeroepen )
Hitler liet Frankrijk tekenen in hetzelfde treinwagon op dezelfde plaats in Compeigne als de overgave van Duitsland in november 1914.
dat kan ik begrijpen.

Maar waarom liet Hitler België tekenen in het kasteel van Wijnendaele ( Torhout west vlaanderen ) ?
dat begrijp ik niet

weet iemand meer ?

Zeer eenvoudig, tijdens de laatste dagen van de 18-daagse veldtocht had Leopold III als opperbevelhebber van het leger zijn hoofdkwartier gevestigd op die plaats. Hitler wou op een of andere wijze toch nog met het eergevoel van Leopold een beetje rekening houden. Bijgevolg liet Hitler voor de ondertekening van de capitulatie zijn tegenstander niet bij zich "ontbieden" maar liet hij een Duitse delegatie zich naar Wijnendaele begeven. Een beetje het verhaal van Mohammed en de berg.

Eduard Khil 23 oktober 2014 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7374591)
Zeer eenvoudig, tijdens de laatste dagen van de 18-daagse veldtocht had Leopold III als opperbevelhebber van het leger zijn hoofdkwartier gevestigd op die plaats. Hitler wou op een of andere wijze toch nog met het eergevoel van Leopold een beetje rekening houden. Bijgevolg liet Hitler voor de ondertekening van de capitulatie zijn tegenstander niet bij zich "ontbieden" maar liet hij een Duitse delegatie zich naar Wijnendaele begeven. Een beetje het verhaal van Mohammed en de berg.

waarmee bewezen is dat polle III een nazi was.
hierdoor is bewezen dat gans de koninklijke familie nazi's zijn
Hierdoor kunnen we concluderen dat iedereen die pro belgië zijn nazi's zijn

MORPHEUS 23 oktober 2014 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7374591)

dank voor de inbreng.
er is ook een andere benadering

in 1917 was Vlaanderen even onafhankelijk

net na het einde van WO I heeft Hiltler nog even in west vlaanderen gebleven daar heeft hij van vlaamse soldaten die uit de loopgraven kwamen een groeiend vlaams nationalisme kunnen vaststellen

tijdens herstel van de kaderdraal van ieper werd de kist gevonden van " de leeuw van vlaanderen "
Deze R VBTH zijn kasteel was die van wijnendaele

de andere benadering van het verhaal is , dat hitler symbolisch wijnendaele ook koos om het einde van belgiê te ondertekenen en vlamingen een onafhankelijke staat te beloven in een europa van volkeren
net zoals de president van amerika deed in 1917

MORPHEUS 23 oktober 2014 21:17

Citaat:

laat me de vraag doortrekken

was
koning Boudewijn
koning Albert
koning Filip

ooit op een verjaardag feestje van collaborateur Leopold III ?

Sukkelaar 23 oktober 2014 21:21

Citaat:

Is het daarom misschien dat Boudewijn bij het begin van zijn koningschap bij elk van zijn toespraken tekens over zijn vader had? En niet in ijzige of kille bewoordingen hoor.

MORPHEUS 23 oktober 2014 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7374611)
Is het daarom misschien dat Boudewijn bij het begin van zijn koningschap bij elk van zijn toespraken tekens over zijn vader had? En niet in ijzige of kille bewoordingen hoor.

zat laurette onkelinx dan al in de politiek ?

Xenophon 23 oktober 2014 23:13

Citaat:

De gewone toestand dus.

Ook vandaag nog.

MORPHEUS 24 oktober 2014 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7374878)
De gewone toestand dus.

Ook vandaag nog.

u bedoelt Boudewijn ?

reservespeler 25 oktober 2014 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 7375719)
u bedoelt Boudewijn ?

Dat begrijp ik niet.

Gewoon de sfeer was niet koet

circe 25 oktober 2014 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 7374585)

dat kan ik begrijpen.

dat begrijp ik niet

weet iemand meer ?

Daar zat Leopold III toch ondergedoken ?

dalibor 25 oktober 2014 11:50

Citaat:

Was jij ooit op het verjaardagsfeest van je vader?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be