![]() |
Wie is er bang in het donker?
In het vooruitzicht van een mogelijke blackout voor komende winter lijken sommigen een beetje nerveus te worden.
Beschavingsverslaving komt hard aan wanneer het licht uitgaat, kan ik mij voorstellen. Geen feesboek of politics.be meer, geen 'slimste mens' meer op TV en vooral lange, koude, donkere nachten... Hoe zal uw reactie zijn op een blackout? Welke voorzorgsmaatregelen heeft u genomen? En hoe hard zal u die vertrouwde lichtjes van stad missen? ![]() |
'k Heb twee schuiven vol kaarsen :lol:
Ik zal het erger vinden dat mijn verwarming niet meer gaat dan dat het donker is. Nu heb ik laatst eens een testje gedaan : lichten uit en een aantal kaarsen aan. Hoe de mensen het vroeger deden, snap ik niet, ik kan niet lezen bij zo'n zwak kaarslicht. En vroeger deden de vrouwen 's avonds nog handwerk bij kaarslicht! Die hadden zeker uilenogen! :-o |
Citaat:
werkt perfect hoor. |
Nachtkijker kopen?
|
Citaat:
![]() |
En het belangrijkste: stel u voor dat ge dan geen FC De Kampioenen kunt zien. Da's pas erg.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hopelijk valt de blackout samen met de VRT-staking van 24u FC De Kampioenen...
|
Citaat:
![]() Bijzonder energiezuinig in laagste stand. |
Ik heb gelukkig nog wat kapotte lampen liggen om die dan te gebruiken.
|
Ik denk vooral dat de criminaliteit naar 'n hoogtepunt zal stijgen.
http://www.tulsaworld.com/archives/b...tml?TNNoMobile Of je huis in de fik door ongevalletjes met kaarsen... Je zal op zo'n moment ook maar net in 'n lift zitten, gezellig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het donker heeft schrik van mij.
|
|
ik ben niet bang van het donker. Het échte donker, zonder enige vorm van kunstmatig licht, is prachtig. Dan kan je tenminste de sterrenpracht weer in al zijn glorie zien en kan ik eens het onderste uit de kan halen van mijn telescoop
![]() |
de melkweg bij een echt donkere hemel
[IMG] ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Op een heldere nacht kijk ik er graag naar met m'n 15x70. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be