Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   N-VA ( Annick De Ridder) roept op tot boycot De Standaard. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=208495)

ViveLaBelgique 25 oktober 2014 13:47

N-VA ( Annick De Ridder) roept op tot boycot De Standaard.

Citaat van de publieke post van Annick De Ridder op haar Facebook op datum van 25.10.2014:

Dat een zogenaamde kwaliteitskrant zich laat misbruiken als megafoon om dergelijke haatboodschappen week na week in onze samenleving te injecteren is ronduit wraakroepend.
Vrije meningsuiting, zegt u?
Welnu, dan etaleer ik bij deze ook met plezier de mijne, in de vorm van een dubbele boodschap:
- Vlaming, zeg massaal uw abonnement van De Standaard op. Maak duidelijk dat u dit niet pikt. Dat u objectieve berichtgeving met pittige opinies en duidingen verwacht, maar geen lippendienst aan extremisten.
- Vlaamse bedrijven, stop met adverteren in De Standaard. Maak duidelijk dat ook jullie dit niet pikken. Dat jullie wensen te investeren in een krant die aan nieuwsgaring doet, niet in een krant die mee de oproep lanceert ons economisch weefsel te vernietigen en onze samenleving plat te leggen.
Jawel, ook dat is vrije meningsuiting.

Jan van den Berghe 25 oktober 2014 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7376956)
Jawel, ook dat is vrije meningsuiting.

Dat is de kracht van de consument. Voor het overig betaal ik al jaren niet meer voor DS. Sedert ze AVV-VVK van de eerste bladzijde hebben gehaald. DS lees ik nu in de bib of kreeg ze doorgespeeld van enkele vrienden.

ilfalco 25 oktober 2014 14:43

Wat ik hoopte gebeurd..... nu nog daden qua migratie!!!

Allesstroomt 25 oktober 2014 15:04

Annick de Ridder gaat migreren ?

dalibor 25 oktober 2014 15:22

Annick "u mag me neuken in ruil voor een mandaat" De Ridder?

Na de Zeeuwse mossel is het nu aan de Standaard om de woede van astrante annick over zich heen te krijgen.

Tóraí 25 oktober 2014 15:30

Ik ben bij De Standaard gebleven in de gedachte dat dit het minste kwaad was. Deze positie is jammer genoeg niet houdbaar. De laatste weken neem ik af en toe Het Pallieterke mee uit de winkel, en heb daar veel meer genot van gehad, hoewel ik geen Vlaams-Separatist ben. Dit is echter geen dagblad.

Weet iemand misschien waar ik online, Engelstalig dan maar, een alternatieve dagelijkse nieuwsbron kan vinden?

Het Oosten 25 oktober 2014 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7376982)
Dat is de kracht van de consument. Voor het overig betaal ik al jaren niet meer voor DS. Sedert ze AVV-VVK van de eerste bladzijde hebben gehaald. DS lees ik nu in de bib of kreeg ze doorgespeeld van enkele vrienden.

Sindsdien koop ik De Standaard regelmatiger.

reservespeler 25 oktober 2014 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7377112)
Sindsdien koop ik De Standaard regelmatiger.

Hahaha, geen hond die daar geloof aan hecht.

Geert C 25 oktober 2014 18:47

Een politica die oproept om een krant te boycotten omdat die een opiniestuk heeft gepubliceerd dat haar niet bevalt...

Ik zou hier nu iets kunnen zeggen over Vlaams-nationalisten en vrije meningsuiting, maar De Ridder is natuurlijk geen Vlaams-nationaliste. Sterker nog, in gans haar politieke loopbaan heeft zij zich nog nooit op enige ideologische overtuiging laten betrappen.

dalibor 25 oktober 2014 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 7377379)
Een politica die oproept om een krant te boycotten omdat die een opiniestuk heeft gepubliceerd dat haar niet bevalt...

Ik zou hier nu iets kunnen zeggen over Vlaams-nationalisten en vrije meningsuiting, maar De Ridder is natuurlijk geen Vlaams-nationaliste. Sterker nog, in gans haar politieke loopbaan heeft zij zich nog nooit op enige ideologische overtuiging laten betrappen.

Wel op een goede neus waar men hoort te zijn als men een politiek mandaat wil. Naar Open VLD in de hoogdagen van Verhofstadt en toen N-VA op apegapen lag. Dat uitgerekend zij Abou Jahjah aanvalt is een soort teken dat de man wellicht een punt heeft.

Jan van den Berghe 25 oktober 2014 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* (Bericht 7377068)
Ik ben bij De Standaard gebleven in de gedachte dat dit het minste kwaad was. Deze positie is jammer genoeg niet houdbaar. De laatste weken neem ik af en toe Het Pallieterke mee uit de winkel, en heb daar veel meer genot van gehad, hoewel ik geen Vlaams-Separatist ben. Dit is echter geen dagblad.

Weet iemand misschien waar ik online, Engelstalig dan maar, een alternatieve dagelijkse nieuwsbron kan vinden?

Als ik je één Nederlandse krant kan aanraden, dan is het wel het NRC.

geertvdb 25 oktober 2014 20:46

Mevrouw De Ridder heeft een beetje last met het begrip vrijheid van meningsuiting.
En vreemd genoeg wil ze de Standaard straffen. Ik zou denken, als ze toch zo geschokt is over de opinies van Abou Jahjah, dat ze haar pijlen richt op Abou Jahjah zelve.
Maar nee, ze neemt het medium dat Abou Jahjah gebruikt in het vizier. Alsof de redactie van de Standaard het eens is met alle opinies die het publiceert, en daar ook rekenschap voor moet afleggen bij mevrouw De Ridder.

lombas 25 oktober 2014 21:36

De Telegraph is een oerdegelijke krant.

Ondanks de linkse invalshoek, is Het Parool eveneens degelijk.

lombas 25 oktober 2014 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 7377529)
Mevrouw De Ridder heeft een beetje last met het begrip vrijheid van meningsuiting.
En vreemd genoeg wil ze de Standaard straffen. Ik zou denken, als ze toch zo geschokt is over de opinies van Abou Jahjah, dat ze haar pijlen richt op Abou Jahjah zelve.
Maar nee, ze neemt het medium dat Abou Jahjah gebruikt in het vizier. Alsof de redactie van de Standaard het eens is met alle opinies die het publiceert, en daar ook rekenschap voor moet afleggen bij mevrouw De Ridder.

Me dunkt dat zij ook gewoon haar vrijheid van meningsuiting gebruikt.

geertvdb 25 oktober 2014 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 7377611)
Me dunkt dat zij ook gewoon haar vrijheid van meningsuiting gebruikt.

Mmm, een boycot uitroepen is niet meer meningsuiting. Dat is het opzettelijk beschadigen van een privé bedrijf. Ik vind dat toch raar voor iemand die liberaal is, of was.

Guinevere 25 oktober 2014 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 7377379)

Inderdaad. Dit doe je gewoon niet als politica. Ze dient zich neutraal op te stellen tov de vrije pers.

Weg met Annick bij de N-VA!

lombas 25 oktober 2014 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 7377722)
Mmm, een boycot uitroepen is niet meer meningsuiting. Dat is het opzettelijk beschadigen van een privé bedrijf. Ik vind dat toch raar voor iemand die liberaal is, of was.

Oproepen iets niet te kopen, is toch niet "beschadigen"?

Een individuele boycot staat toch de vrije handel niet in de weg?

koe de poing 25 oktober 2014 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 7377609)
De Telegraph is een oerdegelijke krant.

Ondanks de linkse invalshoek, is Het Parool eveneens degelijk.

De telegraaf is een vod.
Of bedoel je The Telegraph?

lombas 25 oktober 2014 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 7377730)
De telegraaf is een vod.
Of bedoel je The Telegraph?

De Britse krant, inderdaad

geertvdb 25 oktober 2014 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 7377726)
Oproepen iets niet te kopen, is toch niet "beschadigen"?

Nee? Ik zou denken van wel. vrij evident.

U bent blijkbaar rechts en u ziet het als uw missie om andere rechtse mensen tot in het oneindige te verdedigen.
Maar rechtse mensen doen toch ook af en toe een stommiteit, niet?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be