![]() |
Paardenkruiden
Peper en zout strooi je sowieso op je paardenvlees.
Misschien ook een beetje paprika bijdoen? Gember? Gemalen koriander? |
Citaat:
Voor het bakken |
allemaal zever
|
Grote chef koks doen het nochtans altijd op mijn manier.
|
Citaat:
Ik heb de proef al gedaan: een serieuze steak in 2 gesneden, de ene helft vooraf gezouten en de andere achteraf, en in dezelfde pan gebakken. Geen verschil gezien of geproefd. |
Citaat:
"vooraf" is voor mij 5 sekonden voor het in de (hete) pan gaat, dus van vocht onttrekken kan geen sprake zijn. Het vlees zal onmiddelijk korsten, en de kombinatie van het zout en de Maillard-reaktie zorgt voor een smaakvol korstje, maar zoals gezegd kan dat zouten ook achteraf. Overigens, bij vlees hoort een saus, en die geeft onnoemelijk veel meer smaak dan het effect van het verschil vooraf/achteraf zouten ooit kan hebben. |
Paardenvlees maak je best klaar met stoofkruiden.
Er is maar een soort vlees die beter is dan paardenvlees met stoofkruiden, en dat is kamelenvlees met stoofkruiden. |
Citaat:
|
Citaat:
Je moet rekening houden met het feit dat ik geen chef-kok ben he. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb nog veel vragen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Citaat:
Portosaus (met spekjes,zilveruitjes en champignons) Champignonsaus (met weinig room, geen pap) Groenepepersaus (idem) Bordelaisesaus (met merg!) enz... Lekkerrrrrrrr! |
Ik panneer mijn paardevlees vooraf altijd in pulver van gebakken garnalenpantsers.
Dat is omdat ik het niet zou smaken, maar ik wil het toch eten. Ik sta daar immers kloek van. :| |
paard eet ge met basilicum, koriander en cayennepeper.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be