![]() |
Waartoe leiden "verworven rechten"?
Laten we een kijkje nemen bij Air France : daar verdienen ervaren piloten 240.000 Euro per jaar. Hierdoor kan Air France niet meer concureren en is het structureel verlieslatend.
Omdat de piloten niet aan hun verworven rechten wensen te laten raken gingen zij in staking. Die staking koste het bedrijf 500 miljoen Euro. Gevolg : Air France is bijna technisch failliet en er zullen vele banen moeten verdwijnen om die piloten hun verworven rechten te financieren. Wat voor de ene een verworven recht is leidt tot het ontslag van meerdere niet-verworven-rechten-werknemers en zal onvermijdelijk leiden tot het faillissement van alle werknemers. http://www.elsevier.nl/Economie/acht...rpageid=158493 De Italiaanse premier zei tegen de vakbondstop dat er geen vaste banen meer bestaan. Onze hele maatschappij is zich aan het aanpassen aan de globaliteit vd economie maar de ambtenarij blijft zich halstarrig vastklampen aan voordelen die onbetaalbaar zijn en jobs vernietigen! |
Citaat:
|
Citaat:
Bijna alle EU maatschappijen hebben het nu moeilijk, hoofdzakelijk omwille v.d. wereldwijde crisis. De rest is gazettenpraat. |
Citaat:
100 % zeker ! |
Citaat:
|
Citaat:
Hoeveel procent van de vluchten waar problemen zijn, weten de piloten veilig aan de grond te zetten zonder geautomatiseerde systemen ? En als je die systemen vervangt door operatoren of piloten in de vluchtleidingscentra hoeveel verschil zou dit maken ? |
Citaat:
Het probleem van onze op schulden opgebouwde welvaartstaten is dat wij geen afstand wensen te doen van onze "verworven rechten". Mijn punt is dat wij die "verworven rechten" niet kunnen financieren en dat wij onze verloning moeten aanpassen. Bijvoorbeeld door mensen die jong en produktiever zijn meer laten verdienen dan oudere minder produktieven, uitbolbanen, afstappen van vaste benoeming maar evolueren naar gegarandeerd werk, thuiswerk, ... Onze vakbonden staan wat de nieuwe realiteit betreft nergens. Zij zijn vastgeroest. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Laat ze verder maar staken die Air France kerels; als het boeltje overkop gaat, lossen ze het probleem eigenhandig op. Genoeg andere luchtvaartmaatschappijen die kwalitatief een pak hoger staan, om dat gat op te vullen. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Hetzelfde getal gebruiken dat als loon gehanteerd wordt, maar de uitgeoefende functie zo laten zakken ... Voor de rest vind ik het wel duidelijk: het is een verworven recht in de privé dat je failliet kan gaan. Dat is zelfs een basisvoorwaarde van het goed en fatsoenlijk draaien van onze economie. . |
Citaat:
En als je het puur over de benaming piloot versus commandant wil hebben: wie denk je dat die rollen op zich neemt in een vliegtuig? Een piloot, een co-piloot, een boordtechnicus en een "commandant" die het boeltje in de gaten houdt? Ik dacht het niet. Dus ja, als Boduo dan komt zeggen alle ervaren piloten dat verdienen, dan mag hij/zij dat gerust eens onderbouwen. Niet dat dat antwoord er zal komen, maar goed. |
Citaat:
Voor de rest kan je tien keer gelijk hebben; ik weet het niet, ik ken niets van die sector. . |
Morgen is er een speciale ondernemingsraad bijeengeroepen op de hoofdzetel van Air France-KLM te Parijs. De vakbonden vrezen voor massaal jobverlies.
Bron : De Telegraaf |
Citaat:
|
Citaat:
|
Werknemers hebben maar één recht: het werk doen wat hun baas hen beveelt te doen.
Wanneer was hier een bloeiende industrie en handel? Juist... ten tijde van Daens. Toen wist een werknemer nog wat hij waard was. Zijn kostprijs en meer ook niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat kan gewoon niet. Kostenefficiëntie daar hebben die werklui nog nooit van gehoord. Steeds minder werken voor meer geld en allerlei extra voordelen. Eens moet het stoppen he. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be