![]() |
Liga tegen antisemtisme maakt slachtoffer bij CdH
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2131034
Een privé-chat op internet werd Thierry Van De Plas fataal. Hij werd naar eigen zeggen uit de partij gezet omdat hij een negationist uit een TV-programma citeerde. Het is Liga tegen antisemtisme dat in de privé-chats van betrokken persoon ging grasduinen en het vermeend negationisme melde bij het bestuur van CdH. De deontologische commissie van CdH zette prompt het slachtoffer uit de partij. Wat vindt U hiervan ? |
Wat is Cdh ? Is het relevant voor de Vlaamse samenleving ?
Indien ja , waarom . Indien nee K+K . |
Privé-chat? Hoe is dat dan tot bij de liga tegen antisemitisme geraakt?
|
Facebook is al veel mensen "fataal" geworden (ontslag, edm). Waarom discussiëren die mensen niet meer op anonieme fora? Hoewel negationisme voor mij zeker geen platform hoeft te krijgen.
En een negationist citeren is niet hetzelfde als zeggen dat je tot dezelfde conclusie bent gekomen! Van De Plas pleegde weldegelijk negationisme met zijn uitspraak. Ik vind het besluit van de deontologische commissie van CDH niet meer dan normaal. |
Citaat:
|
Citaat:
Zonder een volledig gesprek te kunnen zien kan men ook niet stellen wat de context is. Iemand daarop veroordelen is voor mij een brug te ver. |
Ik begrijp niet waarom de context ertoe doet. De overheid heeft zich niet te bemoeien met onze overtuigingen en meningen. Zij moet de vrijheid van meningsuiting verdedigen.
Bovendien maakt zij zich extreem verdacht als zij uitsluitend de officiële visie op iets toestaat, want goede wijn behoeft geen krans, en al zeker geen gedachtepolitie. Als je niet mag afwijken van het officiële shoah-verhaal, kan dat alleen maar betekenen dat er een reukje om de officiële versie hangt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Anders is het een interne afrekening . Dat politiek correcte , racisme en discriminatie-roepers iemand straffen zonder proces lijkt me dan weer jaren 30 te zijn . |
Citaat:
(of heb ergens iets gemist en staat die tekst toch op 't intersmet ? dan is 't :oops: voor mij) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Praat tegen vaak. CDH heeft federaal niets meer te vertellen.
|
Citaat:
Ik vind de discussie van hoe onze maatschappij evolueert naar een klikspaanmaatschappij beter op zijn plaats in "Maatschappij en samenleving" dan in "Binnenlands nieuws". |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be