Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Liga tegen antisemtisme maakt slachtoffer bij CdH (https://forum.politics.be/showthread.php?t=208567)

ViveLaBelgique 27 oktober 2014 14:13

Liga tegen antisemtisme maakt slachtoffer bij CdH

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2131034

Een privé-chat op internet werd Thierry Van De Plas fataal. Hij werd naar eigen zeggen uit de partij gezet omdat hij een negationist uit een TV-programma citeerde.

Het is Liga tegen antisemtisme dat in de privé-chats van betrokken persoon ging grasduinen en het vermeend negationisme melde bij het bestuur van CdH. De deontologische commissie van CdH zette prompt het slachtoffer uit de partij.

Wat vindt U hiervan ?

vlaams realist 27 oktober 2014 16:25

Wat is Cdh ? Is het relevant voor de Vlaamse samenleving ?
Indien ja , waarom . Indien nee K+K .

babel 27 oktober 2014 16:30

Privé-chat? Hoe is dat dan tot bij de liga tegen antisemitisme geraakt?

Guinevere 27 oktober 2014 17:24

Facebook is al veel mensen "fataal" geworden (ontslag, edm). Waarom discussiëren die mensen niet meer op anonieme fora? Hoewel negationisme voor mij zeker geen platform hoeft te krijgen.

En een negationist citeren is niet hetzelfde als zeggen dat je tot dezelfde conclusie bent gekomen! Van De Plas pleegde weldegelijk negationisme met zijn uitspraak. Ik vind het besluit van de deontologische commissie van CDH niet meer dan normaal.

Guinevere 27 oktober 2014 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door babel (Bericht 7380288)
Privé-chat? Hoe is dat dan tot bij de liga tegen antisemitisme geraakt?

Chat op the wall zeker? :lol:

Ratatosk 27 oktober 2014 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7380327)
Facebook is al veel mensen "fataal" geworden (ontslag, edm). Waarom discussiëren die mensen niet meer op anonieme fora? Hoewel negationisme voor mij zeker geen platform hoeft te krijgen.

En een negationist citeren is niet hetzelfde als zeggen dat je tot dezelfde conclusie bent gekomen! Van De Plas pleegde weldegelijk negationisme met zijn uitspraak. Ik vind het besluit van de deontologische commissie van CDH niet meer dan normaal.

Ik heb het gesprek niet kunnen zien.

Zonder een volledig gesprek te kunnen zien kan men ook niet stellen wat de context is.

Iemand daarop veroordelen is voor mij een brug te ver.

Kodo Kodo 27 oktober 2014 20:36

Ik begrijp niet waarom de context ertoe doet. De overheid heeft zich niet te bemoeien met onze overtuigingen en meningen. Zij moet de vrijheid van meningsuiting verdedigen.

Bovendien maakt zij zich extreem verdacht als zij uitsluitend de officiële visie op iets toestaat, want goede wijn behoeft geen krans, en al zeker geen gedachtepolitie. Als je niet mag afwijken van het officiële shoah-verhaal, kan dat alleen maar betekenen dat er een reukje om de officiële versie hangt.

Jan van den Berghe 27 oktober 2014 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7380153)
Een privé-chat op internet werd Thierry Van De Plas fataal. Hij werd naar eigen zeggen uit de partij gezet omdat hij een negationist uit een TV-programma citeerde.

Het is Liga tegen antisemtisme dat in de privé-chats van betrokken persoon ging grasduinen en het vermeend negationisme melde bij het bestuur van CdH. De deontologische commissie van CdH zette prompt het slachtoffer uit de partij.

Wat vindt U hiervan ?

Iedere partij doet natuurlijk wat ze denkt te moeten doen. Alleen vind ik het bijzonder erg dat er blijkbaar private zaken bovengehaald worden om iemand op af te rekenen.

Jan van den Berghe 27 oktober 2014 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7380285)
Wat is Cdh ? Is het relevant voor de Vlaamse samenleving ?
Indien ja , waarom . Indien nee K+K .

Ja natuurlijk, dit gaat immers over onze Belgische wetgeving.

Guinevere 27 oktober 2014 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 7380369)
Ik heb het gesprek niet kunnen zien.

Zonder een volledig gesprek te kunnen zien kan men ook niet stellen wat de context is.

Iemand daarop veroordelen is voor mij een brug te ver.

Lees AUB eens het volledige artikel...

vlaams realist 28 oktober 2014 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7380834)
Ja natuurlijk, dit gaat immers over onze Belgische wetgeving.

Kweet niet wat interne problemen bij cdh met de Belgische wetgeving te maken hebben . Is er een klacht ingediend ? Is de man veroordeeld ?
Anders is het een interne afrekening .
Dat politiek correcte , racisme en discriminatie-roepers iemand straffen zonder proces lijkt me dan weer jaren 30 te zijn .

Klojo eerste klas 28 oktober 2014 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7380900)
Lees AUB eens het volledige artikel...

Wanneer in een discussie de ene X zegt en de andere Y, is het misschien toch interessant om de bewijzen te zien ? Hier dus de volledige tekst waarin die zin voorkomt...... Ik vraag me af hoe het komt dat geen van beide partijen die tekst openbaar maakt..... :twisted:
(of heb ergens iets gemist en staat die tekst toch op 't intersmet ? dan is 't :oops: voor mij)

Ratatosk 28 oktober 2014 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 7381497)
Wanneer in een discussie de ene X zegt en de andere Y, is het misschien toch interessant om de bewijzen te zien ? Hier dus de volledige tekst waarin die zin voorkomt...... Ik vraag me af hoe het komt dat geen van beide partijen die tekst openbaar maakt..... :twisted:
(of heb ergens iets gemist en staat die tekst toch op 't intersmet ? dan is 't :oops: voor mij)

Inderdaad, enkel die ene zin. De zin zelf is inderdaad strafbaar moest men dit in het openbaar zeggen. Wat is echter de context van die zin in het gesprek? Dat zie je in de artikels nergens staan.

Rudy 28 oktober 2014 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7380153)
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2131034

Wat vindt U hiervan ?

Post dit binnen het binnenlands nieuws aub.

Jan van den Berghe 28 oktober 2014 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7381191)
Kweet niet wat interne problemen bij cdh met de Belgische wetgeving te maken hebben . Is er een klacht ingediend ? Is de man veroordeeld ?
Anders is het een interne afrekening .
Dat politiek correcte , racisme en discriminatie-roepers iemand straffen zonder proces lijkt me dan weer jaren 30 te zijn .

Euh, ik verdedig het optreden van de CdH niet, maar ik gaf een antwoord op de vraag waarom we over dit onderwerp zouden discussiëren. Alles zit gebonden aan onze rare wetgeving op dat vlak.

Rudy 28 oktober 2014 21:48

Praat tegen vaak. CDH heeft federaal niets meer te vertellen.

ViveLaBelgique 28 oktober 2014 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7382204)
Post dit binnen het binnenlands nieuws aub.

Rationale ?

Ik vind de discussie van hoe onze maatschappij evolueert naar een klikspaanmaatschappij beter op zijn plaats in "Maatschappij en samenleving" dan in "Binnenlands nieuws".

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be