![]() |
borden bebouwde kom zijn racistisch
![]() Je ziet ze overal in België : de platen die de bebouwde kom markeren, bij het binnenrijden van een stads- of dorpscentrum. Niks mis mee?!? Ik denk toch niet meer van deze tijd. Dat kerkgebouw op die borden stoort mij mateloos. Dit is nog zo'n typisch relikwie uit de tijd dat kerk en staat nauwelijks gescheiden waren van elkaar. Het confronteert telkens weer met dar archaïsche Vlaanderen onder de kerktoren, naar de oerblanke tijd waarin diversiteit niet mocht bestaan. Kan de wetgever dit bord nu eindelijk eens naar de prullenbak verwijzen zodat alle mensen zich kunnen thuisvoelen wanneer ze een gemeente of stad binnenrijden? Dank u |
Wie zegt dat dat een kerktoren is? Dat lijkt me eerder moderne architectuur.
|
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Citaat:
Kom eens wat meer buiten, beste vriend. |
Haarklieverij.
Ik ben atheist, maar het is nu eenmaal een feit dat in de typische "skyline" van Vlaanderen een kerktoren nooit ver weg is. Trouwens, op de toren van het pictogram staat geen kruis; is het dan wel een kerk? |
Zo'n bord moet religieneutraal zijn. Het zou neutraliteit moeten uitstralen. Zoals in scholen, bedrijven en overheidsdiensten.
|
Was me nooit opgevallen, maar ik ben natuurlijk een walgelijke blanke met een katholieke achtergrond. Maar eigenlijk vind ik deze borden aartslelijk, ik vond de oude beter.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
.....
|
Er zijn sommige mensen die toch erg veel tijd op overschot hebben..... of ze zijn een beetje ziek.
|
Citaat:
"Als we zelf lullen, lullen we beter" |
Citaat:
|
Citaat:
Ik geef toe dat ik geloofsgeloofgebouwen niet mijn ding zijn !! |
Citaat:
|
Citaat:
|
gekker moet het echt niet meer worden..
|
Kerken zijn geen religieuze gebouwen meer.
Voor die drie procent van de bevolking, en dan gemiddeld nog boven de 80 jaar, die er wekelijks naar toe rollaten, een begrafenis of een echtscheidingsplechtigheid even achterwege gelaten, .. mogen we niet meer spreken van religie-gebonden. . |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be