Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   N-VA is gelukkig nu ook een establishmentpartij ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=208618)

De schoofzak 29 oktober 2014 07:26

N-VA is gelukkig nu ook een establishmentpartij !

Dit lezen we vandaag, 29 oktober 2014, in De Standaard:

Citaat:

Vermits ook de NVA
al tien jaar deel uitmaakt
van de Vlaamse regering,
dragen alle establishmentpartijen
in dit dossier hun verantwoordelijkheid.
Dat betekent dat het flamingantisme en de autonomie-gedachte binnen gedrongen is in het DNA-stelsel, onze genen, van de Vlaming.

En d�*t is heel wat belangrijker dan andere zaken die betiteld kunnen worden als aanmodderen in de marge.

Tot spijt van wie het benijdt. Ter linker, ter rechterzijde, van langs boven of van langs onder.

.

reservespeler 29 oktober 2014 08:15

Ik weet niet of iedereen dat op deze manier zal interpreteren hoor.

De schoofzak 29 oktober 2014 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7382672)
Ik weet niet of iedereen dat op deze manier zal interpreteren hoor.

Daarom heb ik ook geschreven: "tot spijt van wie het benijdt. Ter linker, ter rechterzijde, van langs boven of van langs onder."

.

Another Jack 29 oktober 2014 10:27

En wat zijn zoal de verwezenlijkingen?

hollande 29 oktober 2014 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7382804)

het Spelende Kind 29 oktober 2014 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7382624)

Dat betekent dat het flamingantisme en de autonomie-gedachte binnen gedrongen is in het DNA-stelsel, onze genen, van de Vlaming.

En d�*t is heel wat belangrijker dan andere zaken die betiteld kunnen worden als aanmodderen in de marge.

Tot spijt van wie het benijdt. Ter linker, ter rechterzijde, van langs boven of van langs onder.

.

De N-VA is altijd een establishmentpartij geweest. Ze is geboren uit de VU (die ook een establishmentpartij was) en haar 'rebelse' kantjes zijn nooit meer dan een brave manier van image branding geweest. Haar programma is nooit radicaal geweest, haar leden zijn nooit radicaal geweest en haar kiesvee is nooit radicaal geweest.

De schoofzak 29 oktober 2014 14:42

Citaat:

Nu reeds teveel om op te sommen.
Hoe dan ook,
het lof over onze verwezenlijkingen zal mee gezongen worden door de blauwsels en de tsjeven.
Iets minder door de roden, bijvoorbeeld deze van de nmbs.
Het beste overzicht schijnt in het bezit te zijn van de archieven van notionelen De Leeuw.

.

Bolleke Wol 30 oktober 2014 12:09

Ik zou eerder zeggen dat België is binnengedrongen in het DNA-stelsel van (voormalige) Vlaams-nationalisten.

Vette Pois(s)on 30 oktober 2014 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hollande (Bericht 7382822)

spijtig van de nummerplaten...

Johan Bollen 30 oktober 2014 12:59

Citaat:

establishmentpartij
Klinkt niet goed voor de Vlamingen in Brussel bv.

ViveLaBelgique 30 oktober 2014 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7383187)
Nu reeds teveel om op te sommen.

Wat is jouw top 3 ?

Steben 30 oktober 2014 17:53

Citaat:

Jij gelooft nog in het schijnniveau van politiek of wat? :D
er is hier nog niet veel veranderd.

Verandering wordt niet "bij regering" gerealiseerd.

De schoofzak 31 oktober 2014 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7384815)
Wat is jouw top 3 ?

Eerst jij antwoorden op mijn vraag van 4 jaar geleden, toen Di Rupo enkele maanden de plak aan het zwaaien was, en ik jou jouw top 3 vroeg van wat hij toen al verwezenlijkt had.

(toch een tipje van de sluier voor mij: dat de PS er uit ligt en dat La Mitrailette daarvoor eenderwat uit de kast moest halen om vervroegde Haloween te spelen .... politieker gezegd: een regeerverklaring aankondigen met beleid dat de Vlaming al lang verkiest ...)

.

ViveLaBelgique 31 oktober 2014 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7386622)
Eerst jij antwoorden op mijn vraag van 4 jaar geleden, toen Di Rupo enkele maanden de plak aan het zwaaien was, en ik jou jouw top 3 vroeg van wat hij toen al verwezenlijkt had.

Ik heb hier reeds bij herhaling op geantwoord in de draad "Di Rupo spread".

Het asielbeleid van Maggie De Block was ook een trendbreuk met het verleden. Met de hulp van N-VA heeft Elio Di Rupo I ook de euthanasiewetgeving minder conservatief kunnen maken.

Herr Oberst 1 november 2014 03:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 7384577)
Ik zou eerder zeggen dat België is binnengedrongen in het DNA-stelsel van (voormalige) Vlaams-nationalisten.

2

ilfalco 1 november 2014 06:59

Als ik al enige sympathie begon te krijgen voor mensen als francken en storme en dus voor de n-va..... dan heeft homans er mij brutaal aan herinnert wat voor een geschift politiek correcte partij de n-va wil zijn om bij het knuffelclubje te horen.

De schoofzak 1 november 2014 07:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 7388180)
Als ik al enige sympathie begon te krijgen voor mensen als francken en storme en dus voor de n-va..... dan heeft homans er mij brutaal aan herinnert wat voor een geschift politiek correcte partij de n-va wil zijn om bij het knuffelclubje te horen.

Dan zijn we beiden blij met zoveel duidelijkheid.

.

manta 1 november 2014 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 7384577)

En het ergste is dan nog dat ze het niet inzien... :-(

Ondertussen hoor je meer en meer mensen een link leggen tussen Vlaams-nationalisme en het leegpersen van de bevolking. :?
De Bbb (Bart's belgische belastingsregering) is het ergste dat Vlaanderen kon overkomen, het wekt een aversie op voor de Vlaamse gedachte.
Een referendum over onafhankelijkheid zou nu precies geen goed idee zijn...:-(

De Brabander 1 november 2014 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7382624)

.

M.a.w. N-VA = particratie. Smerige boel dus.

De schoofzak 1 november 2014 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 7388328)
M.a.w. N-VA = particratie. Smerige boel dus.

1.366.414 smeerlappen van kiesgerechtige gele bollekeskleuders voor de federale kamer ... zet die op een rij, en ge hebt één smeerlappenrij.

Drie bub-mensen op een rij, dat is ook een rij.

.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be