Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Tenminste één mens wordt de stakingsNMBS beu (https://forum.politics.be/showthread.php?t=208621)

De schoofzak 29 oktober 2014 11:27

Tenminste één mens wordt de stakingsNMBS beu

1 Bijlage(n)
Dit doet de ronde via mail: een brief aan de buurtbewoners van Goossens van de acod van de nmbs.
Als ik goed begrepen heb, moet die brave stakersman in een randgemeente van Gent wonen.
De brief is verstuurd met de post.

Is het fake ? Wel minstens is het toch een signaal.

.

DewareJakob 29 oktober 2014 11:32

Zelfs bij de gewone NMBS-werknemer is er een héél grote weerstand tegen die stakingen die telkens weer vanuit dezelfde hoek komen aanwaaien.

Vrijheideerst 29 oktober 2014 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7382909)
Zelfs bij de gewone NMBS-werknemer is er een héél grote weerstand tegen die stakingen die telkens weer vanuit dezelfde hoek komen aanwaaien.

Dat weet ik.

Maar het blijft een feit dat het niet kan dat de rode bonden nog steeds ongemoeid worden gelaten.

Klojo eerste klas 29 oktober 2014 12:54

Doet me denken aan Schouppe, die indertijd in Liedekerke (waar hij dus woont) een permanent samenscholingsverbod voor de woning van 'hoge personaliteiten' liet goedkeuren :twisted:

Vrijheideerst 29 oktober 2014 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 7383077)
Doet me denken aan Schouppe, die indertijd in Liedekerke (waar hij dus woont) een permanent samenscholingsverbod voor de woning van 'hoge personaliteiten' liet goedkeuren :twisted:

Diene mens heeft veel gedaan hoor.

Vooral met zijn goedgevulde zakken.

DewareJakob 29 oktober 2014 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7383032)
Dat weet ik.

Maar het blijft een feit dat het niet kan dat de rode bonden nog steeds ongemoeid worden gelaten.

Inderdaad, hoeveel zouden er binnen NMBS nog echt achter hen staan? Niet echt veel, zelfs bij SNCB zijn het enkele hardroepers zonder interesse in de mening van de 'achterban'.

fonne 29 oktober 2014 20:08

Hiet is verbazend dat de NMBS werknemers nog tijd overhouden om te staken. Ze werken al maar 36 uren per week.
Concreet houdt dat in dat ze20 verlofdagen, 10 feestdagen en 26 ADV dagen hebben. Blijven 207 werkdagen, waarvan ze er 12% 'ziek' thuisblijven. Dus 182 effectieve werkdagen minus de stakingsdagen. Daarmee komen we op 1400 gepresteerde uren per werknemer.
Een NMBS werknemer zit dus meer dagen thuis dan dat hij werkt.
Ondanks dat bedraagt de gemiddelde kost per werknemer 60.000 Euro.

Bij de Lijn bedraagt het aantal gepresteerde uren per VTE 1567, 12% meer dan bij NMBS. Bij De Lijn bedraagt de personeelskost 62.000€ per VTE.
Alles bij elkaar moet de medewerker van De Lijn dus 10% harder werken voor zijn geld.

En dan komen die van de NMBS zagen als er eens iemand de waarheid over zegt. Verwende kinderen kunnen verdomd lastig doen.

Niko457 29 oktober 2014 20:12

Citaat:

Ik dacht dat ALLE NMBS-werknemers een rode vakbondskaart hadden.

Niko457 29 oktober 2014 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 7383686)
Hiet is verbazend dat de NMBS werknemers nog tijd overhouden om te staken. Ze werken al maar 36 uren per week.

LOL

Neeneen, wie kwam er nu weeral zeggen dat dat een misrekening is, in feite werken ze 48 uur per week !!

Rahowa 29 oktober 2014 20:16

Waaw ik wel ook wel een job waar je maar 36 uur per week moet werken.

Niko457 29 oktober 2014 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7383700)
Waaw ik wel ook wel een job waar je maar 36 uur per week moet werken.

Aanwezig zijn. 36 uur aanwezig zijn.

Doet me denken aan mijn schooltijd.

giserke 29 oktober 2014 20:49

Citaat:

Natuurlijk, zij moeten extra werken. De NMBS zet extra treinen in om naar Brussel te gaan betogen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be