![]() |
Vlaanderen krijgt eigen sociale zekerheid
Het gaat alleszins de goeie kant op ... :thumbsup:
Citaat:
|
Wie gaat dat betalen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor mij is die kennis WIJ. en zijt gij dat niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Het is net alsof we nu in Vlaanderen geregeerd worden door nieuwe sossen. |
Citaat:
|
Citaat:
iemand die in Menen woont, tegenover Halluin: idem dito, maar de hoofdvogel is toch wel Baarle Hertog !! Enclaves in enclave heb je daar. . |
Citaat:
|
Citaat:
Ik herinner mij dat mijn vader zaliger, toenmalig voorzitter van de plaatselijke COO (commissie van openbare onderstand) al vertelde dat die Nederlanders in ons dorp nogal snel waren met steun vragen (en krijgen). Ik heb jarenlang gemeentebelasting betaald, terwijl mijn erg bemiddelde Nederlandse dorpsgenoten geen cent afdroegen aan de gemeente, maar wel mee konden genieten van de voordelen. Maar daar gaat het niet over. Franstaligen zijn nog altijd landgenoten. En een sociaal zekerheidssysteem is een verzekering. Een verzekering is altijd gebaat bij een zo groot mogelijke spreiding (van zowel inkomsten als risico's). Of gaan we Limburgers maar uitsluiten van die nieuwe sociale zekerheid omdat statistisch gezien Limburg ontvanger is? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De solidariteit is er enkel tussen de politici en bestuurders, die weer goed voor zichzelf zullen moeten zorgen, door natuurlijk ook door "cumuls" de goede werking te controleren. Zoiets als Eandis, die met belastinggeld het net aanleggen en dan Electrabel een miljard betalen om te vertrekken. Terwijl het bestuur, half politiek en de andere helft vriendjes met de juiste partijkaarten, zichzelf zeer goed moeten verlonen. Als dat geen solidariteit is! |
Citaat:
Méér niet. Je mag een beetje overdrijven maar niet te veel. |
Citaat:
:roll::roll::roll: |
Citaat:
Het is heel wat goedkoper om de federale bedragen te verhogen dan om een extra systeem te bekostigen. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be