andev |
30 oktober 2014 11:57 |
En weer een portie multiculhypocrisie...
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141029_01349964
Citaat:
De Congolese gemeenschap roept migranten in ons land op om één dag te staken, op de 'stayaway-dag'. Zo willen ze hun economische meerwaarde tonen aan Theo Francken (N-VA), staatssecretaris voor Asiel en Migratie. Die trok dat in een Facebookbericht uit 2011 in twijfel.
‘Ik woon al sinds 1962 in België en ik ben nog nooit zo gekwetst geweest’, zegt dokter Béatrice Léonard Lomami (59) uit Oud-Heverlee, anatoom-patholoog en internationaal consulente in haar vakgebied. ‘Hoe moet ik dit aan mijn vier kinderen uitleggen? Ik voel me zo vernederd.’
De Congolese gemeenschap pikt de uitspraken van Francken niet. In een Facebookbericht had hij zich afgevraagd of de economische meerwaarde van Congolese, Algerijnse Marokkaanse migranten te vergelijken was met onder meer de Indiase en de joodse diaspora.
Lomami roept alle migranten op om mee te doen aan een nationale staking, maar wil ook overleg met Francken. 'Ik beschouw de N-VA dan ook niet als de vijand. Ik voel geen haat over de uitspraken van Theo Francken, wel veel droefheid', zegt ze in een gesprek met De Standaard.
|
Waarom hypocrisie? Omdat het niet gaat over de bovenstaande "internationale consulente in haar vakgebied" maar over de duizenden nietsnutten waar onze maatschappij niets, maar dan ook niets kan mee aanvatten! Dat mens eventjes voor de kar spannen van de NVA-bashers verandert niets aan de dagelijkse werkelijkheid! Diegenen die iets nuttigs doen voor en in onze maatschappij gaan eens een dagje staken om te tonen hoe nuttig ze zijn? Wanneer gaat men al diegenen uit die bevolkingsgroep die niets doen eens een maand geen enkele cent uitbetalen van hetgeen ze zogezegd en vanzelfsprekend "recht" op hebben? Leeflonen, kindergeld, sociale woningen, gratis dit en dat en wat anders...
En dan eens beide sommen vergelijken!
Een aantal lieden in dit landje neemt de rest van de autochtone bevolking voor onnozelaars! Ga eens horen en zien in wijken waar veel migranten uit die bevolkingsgroep zitten en hoor eens hoe ze er daar over denken!
Voor diegenen die altijd zo graag afkomen met de nazitijd: het is niet omdat er een ook paar fatsoenlijke mensen kunnen ontdekt worden die in die groep zullen gezeten hebben dat we het nazisme als een "verrijkende periode" uit de geschiedenis moeten voorstellen!
En dat is wat men nu doet met bepaalde "verrijkende groepen" die alles behalve verrijkend zijn voor ons landje!
"Meer of minder Marokkanen" is nog zo'n gortig stukje komedie! Waar zitten al die mensen die er echt meer willen??? In welke landen?
Maar misschien is dat duidelijk zeggen en schrijven "racisme" zeker?
|