Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Spooktreinen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=208680)

vlaams realist 30 oktober 2014 19:46

Spooktreinen
 
De lege thallys was al bekend . De andere lege trein krijgt nu bekendheid .
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ooktrein.dhtml

Natuurlijk werkt de NMBS volgens de wafelijzer-politiek .
Dus bij nader onderzoek gaat men spooktreinen in het Zuiden ontdekken .

Deze geldverspillingen wegwerken kan men onmogelijk "slecht bestuur " noemen .
De verantwoordelijken voor dit sollen met openbare middelen kunnen gezocht worden . De vakbonden die dit toelaten (ons kent ons) mogen het is komen uitleggen . Liefst voor ze staken .

Xenophon 30 oktober 2014 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7385266)
De lege thallys was al bekend . De andere lege trein krijgt nu bekendheid .
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ooktrein.dhtml

Natuurlijk werkt de NMBS volgens de wafelijzer-politiek .
Dus bij nader onderzoek gaat men spooktreinen in het Zuiden ontdekken .

Deze geldverspillingen wegwerken kan men onmogelijk "slecht bestuur " noemen .
De verantwoordelijken voor dit sollen met openbare middelen kunnen gezocht worden . De vakbonden die dit toelaten (ons kent ons) mogen het is komen uitleggen . Liefst voor ze staken .

Citaat:

"De discussie over kosten en baten voeren we geregeld", zo zegt de NMBS aan de VRT. "Je zou inderdaad reizigers kunnen toelaten op die trein", geeft woordvoerder Bart Crols toe. "Maar dat betekent een extra treinbegeleider en extra kosten te betalen aan infrastructuurbeheerder Infrabel."
Lege treinen laten rijden blijkt het goedkoopste.

vlaams realist 30 oktober 2014 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7385342)
Lege treinen laten rijden blijkt het goedkoopste.


Als volle treinen gevuld zijn met steuntrekkers , dan is dat correct .
Misschien de bezettingsgraad eens vergelijken ?

bembem 30 oktober 2014 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7385352)
Als volle treinen gevuld zijn met steuntrekkers , dan is dat correct .
Misschien de bezettingsgraad eens vergelijken ?

?

brother paul 30 oktober 2014 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7385342)
Lege treinen laten rijden blijkt het goedkoopste.

Nu sowieso kunnen treinen in de start niet volzinnen. Ze starten leeg, en ze eindigen leeg. Ze rijden gemiddeld zelfs volgens mis zeker 25% van de tijd leeg
Dus de lege treinsyndroom is axiomatisch als het ware altijd inherent systemisch en kun je maar oplossen door te stoppen maar rijden als de laatste uitstapt

Het zou maar werken moest treinen gesplitst worden in shuttles en stilvallen als de laatste uitstapt

brother paul 30 oktober 2014 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7385358)
?

Ja treinen vol steuntrekkende gepensioneerden doppers asiel zoekers en invaliden is niet meer dan een pretpark dat je organiseert op kosten van de gemeenschap

Voor eentje om in te kaderen

Jan van den Berghe 31 oktober 2014 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7385266)
De lege thallys was al bekend . De andere lege trein krijgt nu bekendheid .

Er is toch een trein naar Bazel die reizigers wel meeneemt? Bij mijn weten stopt die in Brugge, Aalter, Gent, Brussel, Gemboux, Namen, Ciney, enzovoort.

Xenophon 31 oktober 2014 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 7385622)
Nu sowieso kunnen treinen in de start niet volzinnen. Ze starten leeg, en ze eindigen leeg. Ze rijden gemiddeld zelfs volgens mis zeker 25% van de tijd leeg
Dus de lege treinsyndroom is axiomatisch als het ware altijd inherent systemisch en kun je maar oplossen door te stoppen maar rijden als de laatste uitstapt

Het zou maar werken moest treinen gesplitst worden in shuttles en stilvallen als de laatste uitstapt

Ja, uiteraard vertrekt hij leeg en stopt hij leeg, zoveel is duidelijk. Maar daar ging het niet om, passagiers zijn bij de NMBS financieel geen toegevoegde waarde.

brother paul 31 oktober 2014 01:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7386021)
Ja, uiteraard vertrekt hij leeg en stopt hij leeg, zoveel is duidelijk. Maar daar ging het niet om, passagiers zijn bij de NMBS financieel geen toegevoegde waarde.

Ja ze krijgen teveel zonder werken, treinreizen is spotgoedkoop voor studenten en mensen die naar centra werket
Als je naar Parijs pendelt betaal je in Frankrijk 100euro
Mijn studenten pendelen voor een fractie de ene betaalt 1euro, de andere 50euro

brother paul 31 oktober 2014 01:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7386021)
Ja, uiteraard vertrekt hij leeg en stopt hij leeg, zoveel is duidelijk. Maar daar ging het niet om, passagiers zijn bij de NMBS financieel geen toegevoegde waarde.

Ja ze krijgen teveel zonder werken, treinreizen is spotgoedkoop voor studenten en mensen die naar centra werket
Als je naar Parijs pendelt betaal je in Frankrijk 100euro
Mijn studenten pendelen voor een fractie de ene betaalt 1euro, de andere 50euro

brother paul 31 oktober 2014 01:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7386021)
Ja, uiteraard vertrekt hij leeg en stopt hij leeg, zoveel is duidelijk. Maar daar ging het niet om, passagiers zijn bij de NMBS financieel geen toegevoegde waarde.

Ja ze krijgen teveel zonder werken, treinreizen is spotgoedkoop voor studenten en mensen die naar centra werket
Als je naar Parijs pendelt betaal je in Frankrijk 100euro
Mijn studenten pendelen voor een fractie de ene betaalt 1euro, de andere 5euro

Allesstroomt 31 oktober 2014 05:59

Er rijden ook spooktreinen tot helemaal in Oost Europa om daar een groot onderhoud te krijgen.

Klojo eerste klas 31 oktober 2014 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7385342)
Lege treinen laten rijden blijkt het goedkoopste.

Ze zouden natuurlijk ook die trein kunnen onderhouden in Brussel ? Maar dat is misschien te simpel ?

Xenophon 31 oktober 2014 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 7386804)
Ze zouden natuurlijk ook die trein kunnen onderhouden in Brussel ? Maar dat is misschien te simpel ?

De NMBS die functioneel gaat werken? En 15.000 man ontslaan?

DewareJakob 31 oktober 2014 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7386017)
Er is toch een trein naar Bazel die reizigers wel meeneemt? Bij mijn weten stopt die in Brugge, Aalter, Gent, Brussel, Gemboux, Namen, Ciney, enzovoort.

Al jaren niet meer. Uit de tijd dat men in Oostende de boot naar Engeland nam.

Vrijheideerst 31 oktober 2014 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7386922)
Al jaren niet meer. Uit de tijd dat men in Oostende de boot naar Engeland nam.

Ik nam in 1999 de boot naar London te Calais :-)

brother paul 31 oktober 2014 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7386910)
De NMBS die functioneel gaat werken? En 15.000 man ontslaan?

wel kijk dat is ook efficientie, het outsourcen van arbeid naar landen met lage loonlasten. Dus uw trein doen opknappen in polen is inderdaad goedkoper dan in belgie; Zo kun je dat leger ambtenaren in stand houden hier in Belgie, en lekker laten verder parasiteren.

Niko457 31 oktober 2014 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 7387161)
wel kijk dat is ook efficientie, het outsourcen van arbeid naar landen met lage loonlasten. Dus uw trein doen opknappen in polen is inderdaad goedkoper dan in belgie; Zo kun je dat leger ambtenaren in stand houden hier in Belgie, en lekker laten verder parasiteren.

Al die ambtenaren bij de NMBS met een vaste benoeming, dat zijn oude rakkers nu, en die gaan niet veel treinen meer onderhouden. Een gazet vasthouden gaat nog net.

Boduo 31 oktober 2014 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 7386804)
Ze zouden natuurlijk ook die trein kunnen onderhouden in Brussel ? Maar dat is misschien te simpel ?

De terminus van heel wat treinen is Oostende.
Logisch dat ze daar onderhouden & gereinigd worden (uitgenomen de graffiti)

DewareJakob 31 oktober 2014 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7387705)
De terminus van heel wat treinen is Oostende.
Logisch dat ze daar onderhouden & gereinigd worden (uitgenomen de graffiti)

Onderhoud van tgv's is heel specifiek, moet in de werkplaats van Vorst. Oostende heeft daarvoor de uitrusting niet.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be