![]() |
Ook onze snelwegen zijn bij de dodelijkste per 1000 km
na de quasi 3e-laatste plaats bij de verkeersdoden tussen 15 en 30 jaar (ander topic), zou België met Italië en Griekenland de meeste snelwegdoden hebben per 1000 km snelweg:
Citaat:
Gaat nu eindelijk eens een belletje rinkelen in de ivoren toren (blinde focus snelheid) ? |
Reed er iemand te snel ? LOL
http://www.autojunk.nl/2014/10/bumpe...ar-ie-om-vroeg Video: Bumperklever krijgt waar ie om vroeg |
en hoeveel vrachtwagens zijn daarbij betrokken?
|
hopelijk zal dit het probleem van de vergrijzing oplossen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vrachtwagenbestuurders zijn ook beroepsbestuurders. Zo nu nog de relevantie weten van je vraag. In al die landen rijden veel vrachtwagens op snelwegen... Of moet ik nu vragen: hoeveel motorrijders of personenwagenbestuurders zijn daarbij betrokken ? :? Ik weet het niet, in BE bestaan daar geloof ik ook geen databank van. Ik zal eens wat surfen voor jou: Citaat:
Zo de rest moet je zelf zoeken, de link heb je al. Feit is dat wslk de grootste ongevaloorzaak op onze snelwegen - veiligheidsafstand - hier niet gehandhaafd wordt (of wie weet er meer ?), er bestaat zelfs geen degelijke wetgeving over. In het buitenland ziet het er heel anders uit, vb Hessen (6 milj inwoners) had 8 doden door te weinig veiligheidsafstand en dit op 974 km snelweg (BE 1764 km), Hessen investeerde in 2012 in nieuwe 3 D-afstands/snelheidsapparatuur, 3 x 200.000 €, die kunnen overal de afstanden meten ook in bochten enz... (de oude systemen hebben ze ook nog): Citaat:
|
Vwala , effe uit het VTM-nieuws:
http://nieuws.vtm.be/binnenland/1142...wegen-onveilig http://nieuws.vtm.be/binnenland/1142...het-buitenland |
Citaat:
Tja wat nu. Zone 30 op de snelweg en voldoende drempels ? :roll: In Nederland vallen er 11 (in feite 22) maal meer doden door te weinig veiligheidsafstand als door te hoge snelheid op de snelweg, geregistreerd door de politie. Dat is pas duidelijk, want ik heb een sterk vermoeden dat men nog meer op mekaars bumper zit in Belgie aan 120 kmh... uiteraard rijdt men dan niet "te snel" omdat het te druk is... En btw, overdreven snelheid lager als de snelheidslimiet wordt niet gehandhaafd of geflitst. De zware voertuigen zijn ook begrenst op 90 kmh, dus die ook al niet op alle wegen waar minstens 90 kmh mag (topic = snelweg) |
Hoeveel vrachtwagens per jaar rijden er in op stilstaande files met meestal verscheidene doden tot gevolg?
|
Citaat:
|
Citaat:
Blijkbaar komt die studie plots van de ##BIVV, normaal komt die van Eurostat CARE database # met hun regelmatige "EU road safety reports" ## http://www.flanderstoday.eu/current-...around-antwerp niet op de kemels en kronkels van de BIVV=overheid letten, kan natuurlijk ook een drukfout zijn. De excuses kan men snel doorprikken. # http://ec.europa.eu/transport/roadsa...ays_022005.pdf table 3 page 3-4 ook toen waren we op een gemiddelde van 10 jaar (1993-2002) quasi 2e slechtste op EU-14 landen. Citaat:
|
Iedere tien kilometer wel een op- en afrit,bovendien in een van de dichtst bevolkte gebieden ter wereld,en gelegen "plof" in een belangrijke inter-Europese doortocht-corridors.
Waarmee vergelijkt men eigenlijk? Hoe lang KAN het nog de Vlaamse overheid zijn die het beheer van deze routes doet? |
Het meest doden per 1000km snelweg? En dan?
Zou men niet beter het aantal doden bekijken per 1000 kilometer gereden op de snelwegen in de plaats?! Als ze morgen op de noordpool 1000 kilometer snelweg gaan aanleggen, wordt dat ongetwijfeld de veiligste snelweg ter wereld met het minste doden per 1000 kilometer snelweg. Simpelweg omdat er géén kat gebruik van maakt! |
Citaat:
De autosnelweg is ook in BE nog altijd bijna 4 maal minder dodelijk (2,1) als de overige wegen (7,7) en dit wel per miljard voertuigkilometer. (bron Irtad) Naja de autosnelwegen zijn ook zo ontworpen en er is geen langzaam verkeer en-of kwetsbare weggebruikers, het zou er nog aan mankeren. In elk geval blijkt -volgens de federale politie- bijna de helft van de verongelukte bestuurders (46 %) op de autosnelweg geen gordel aan te hebben. Als ongevalverzwarend feit en dus véél meer kans op dodelijke afloop kan dit wel serieus tellen. Citaat:
Tussen zeggen en doen blijkt nog een groot verschil te liggen. ook gisteren stond het nog maar eens in de krant: Citaat:
In het buitenland klikt men véél meer zijn gordel aan, zelfs meer als 90 %. Geen wonder dus dat Be-terweterland steeds achteraan in de EU bengelt qua verkeersdoden. |
Lijkt me duidelijk hoe men het cijfer omlaag kan krijgen:
Citaat:
|
Citaat:
Bekijk onze wegmarkeringen, bij iets of wat regenweer zie je ze gewoon niet. In heel veel landen is drie rijstroken het minimum, hier is dat twee. Enz.... |
Citaat:
Het is een publiek geheim dat onze rijopleiding/rijopvoeding bij de slechtste is in Europa, het aantal jonge verkeersdoden 15-30 jaar is overtuigend genoeg. http://www.uhasselt.be/Documents/IMO...-2007(HLN).pdf Of bestaat een rijopleiding erin ook eens (zeer) snel te rijden op een drukke snelweg en dit ook ´s nachts en-of bij slecht weer, ook in snelle bochten enzo, natuurlijk met aangepaste veiligheidsafstand ? (ik heb een D-link klaar ;-)) Gaat de rijopleiding ook verder als er ijzel en sneeuw op de weg ligt of wordt die verschoven ? Ook qua gordeldracht blijken we ook nog eens achteraan te bengelen (tja die cafépraat). Citaat:
Het buitenland zet daar altijd op reflecterende wegmarkeringen (vooral brede witte rijbaanrand) in combinatie met onderhouden reflectoren langs de weg. Enkel waar druk verkeer 24 h/24 h rijdt zetten ze extra wegverlichting in. Kijk in het buitenland bestaan afgestudeerde verkeerskundigen (Universitair of Hogeschool) soms al meer dan 50 jaar, in BE maar een jaar of 8... En naar de wijze raad van het buitenland hebben we toen quasi nooit geluisterd. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En 2 of 3 rijstroken maakt niet uit dan is de vrachtwagenmuur x2 : ![]() bron: https://www.google.be/search?q=Lkw+s...g&ved=0CB4QsAQ en tekst: dat die vrachtwagenfiles wslk nog fel gaan toenemen want men verwacht 70 % meer goederenverkeer tegen 2025: Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be