![]() |
Help, het management is incompetent
Momenteel worstel ik met een serieus probleem. Waar ik werk zitten we opgescheept met een totaal incompetent management. Op de managers na ziet iedereen het probleem. De problemen zijn ontstaan na een doorlichting door een extern bureau : hun eerste conclusie was dat een directeur totaal onbekwaam was. Dit liet de directie niet over zijn kam gaan. Het rapport werd veranderd naar : de structuren zijn onvoldoende. Zodus werd een fantasiestructuur opgezet waarmee iedereen lachte. Maar helaas, nu begon het geviseerde directielid deze structuur op te vullen met personen die heel volgzaam waren aan haar en geen enkele competentie hadden. Diegene die competenties hadden vlogen er al snel uit.
Na enkele jaren is het lachen ons vergaan : deze incompetente personen zitten op sleutenfuncties en zijn nu aan fase 2 begonnen : het buitenkrijgen van oudere personeelsleden die tegenwind durven geven. Het gevolg is : ongeveer alle projecten falen, op bepaalde diensten is er een verviervoudiging van het personeelsbestand terwijl er nog nauwelijks rendement is. Ten gevolgde van de crisis is men nu ook beginnen bezuinigen ... er worden extra managers aangeworven om zo volgens hun overbodig personeel te kunnen weg saneren. Mijn vraag is nu : hebben jullie tips om hiermee om te gaan ? |
Citaat:
Ik heb moeten wachten tot de directie veranderd werd (om de 5 jaar bij ons). De nieuwe heeft er de borstel doorgehaald. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://pestenophetwerk.net/ U kan ofwel een collectieve klacht neerleggen, of een persoonlijke klacht indien er voldoende bewijzen kunnen voorgelegd worden. zie vooral ook de verschillende fasen: http://pestenophetwerk.net/Pesten/Fasen.html Veel succes en "prepare for exit". |
Citaat:
|
Citaat:
Het probleem met dat soort legale dinges, is dat je dan de ganse machine tegen U krijgt. En natuurlijk zijn er bij iedereen altijd wel wat fouten en dingen te vinden, en daar gaan ze dan naar zoeken en dat uitvergroten. Het erge daaraan is niet zozeer op legaal vlak, maar het feit van voor elk onnozel detail door 't slijk gehaald te worden. Als je bijvoorbeeld ooit eens 10 minuten te laat bent gekomen, of ooit eens 10 minuten vroeger bent weggegaan omdat je een afspraak had of zo, dan gaat men daar een gans ding rond doen. Als je anders geregeld een half uur overtijd maakt om iets af te werken of een vergadering laten uit te lopen of gelijk wat, gaat men naar die 10 minuten zoeken die je "gestolen" hebt. Of als je ooit eens nerveus geweest bent en een wat onvriendelijke mail gestuurd hebt, gaat men dat aankaarten om te zeggen dat je een onmogelijk karakter bent om mee te werken en dergelijke. Mijn collega heeft dat gedurende bijna een jaar over zich gekregen, is toen in ziekteverlof gegaan wegens depressie, en heeft toen een ontslagregeling aanvaard met een zekere extra opstappremie. Het is die affaire die de nieuwe directie toegelaten heeft om de zaak eens uit te pluizen en te zien wat er allemaal mis ging, maar voor mijn collega was het te laat. Ikzelf ben er wel bij gevaren, omdat ik mijn "gevecht" pas aangegaan ben toen ik zag dat er met de nieuwe directie te praten viel. Maar als er geen hoop is op steun van helemaal vanboven, forget it. Probeer de schade te beperken, en pak uw valies. Je tweede link is voor 80-90 % toepasbaar op mijn (en zijn) geval geweest. Ik herken bijna alle punten daarin. |
Ik kan me aansluiten bij andere bijdrages hier "prepare for exit"......(want begin te voelen dat ik in dezelfde fase aan het belanden ben...)
Het verslechterende economisch klimaat helpt natuurlijk niet. |
De enigste slimme zaak die je kan doen is het afbollen naar ander en beter.
Nu weet je misschien ook beter wat je zoekt in een job ? Gericht zoeken naar een job die goed aansluit op uw eisen en kwaliteiten. |
Citaat:
dat maakt het allemaal moeilijker en moeilijker om ergens anders succesvol te soliciteren. |
Citaat:
Gelieve U bij de zaak te houden en uw zever ergens anders te posten. |
Citaat:
|
Citaat:
Doppen is ook maar niks. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn zoon is er onlangs nog door uitbetaald, in elk geval.
Dus ik zou me geen zorgen maken... |
Citaat:
|
Citaat:
Onmiddellijk daar gezamenlijk naar toe en het is opgelost. Zo ging het bij ons. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be