Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Knack (https://forum.politics.be/showthread.php?t=208782)

vlaams realist 2 november 2014 12:59

Knack

Ik ken knack al vele jaren . Ik kende het als een magazine dat over maatschappij en samenleving ging . Soms met neutrale interviews , soms kritisch en soms lovend . Wel altijd diepgravend .
Vandaag heb ik hun opinie onderdeel eens gelezen .
Nu heb ik de indruk dat ze dat onderdeel uitbesteed hebben aan "kifkif" het "minderhedenforum" en de PVDA .
Ik ga geen link plaatsen , je vind het zelf wel .
Mocht oikofobie strafbaar worden gesteld , dan kromp dat onderdeel met 80 percent .

fonne 2 november 2014 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7389581)
Ik ken knack al vele jaren . Ik kende het als een magazine dat over maatschappij en samenleving ging . Soms met neutrale interviews , soms kritisch en soms lovend . Wel altijd diepgravend .
Nu heb ik de indruk dat ze dat onderdeel uitbesteed hebben aan "kifkif" het "minderhedenforum" en de PVDA .
Mocht oikofobie strafbaar worden gesteld , dan kromp dat onderdeel met 80 percent .

De Kack is overgenomen door het rode regime. Alles wat niet rood genoeg was is eind 2012 buitengegooid (Meulenaere, Van Cauwelaert, Demol) en vervangen door afleggertjes van De Morgen. Het aantal abonementen daalde pijlsnel onder de 100.000 als gevolg van de drastische kwaliteitsvermindering die de Kack sindsdien onderging.

de vuile muilekoek 2 november 2014 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 7389713)
De Kack is overgenomen door het rode regime. Alles wat niet rood genoeg was is eind 2012 buitengegooid (Meulenaere, Van Cauwelaert, Demol) en vervangen door afleggertjes van De Morgen. Het aantal abonementen daalde pijlsnel onder de 100.000 als gevolg van de drastische kwaliteitsvermindering die de Kack sindsdien onderging.

Hun forum was ook van dat ... "paar felle verhaaltjes en ge vloog eruit...en ge mocht geen eigen mening hebben ,ook geen politieke voorkeur , triestig ....

Klojo eerste klas 2 november 2014 16:14

'k Ben er ook over aan 't denken om mijn abonnement op te zeggen (uit zuivere luiheid dat elk jaar nog uitgesteld, maar het begint me ook ferm op de zenuwen te werken, al dat oppervlakkig gedoe tegenwoordig). Welk tijdschrift is eigenlijk nog de moeite waard ?

vlaams realist 2 november 2014 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 7389836)
'k Ben er ook over aan 't denken om mijn abonnement op te zeggen (uit zuivere luiheid dat elk jaar nog uitgesteld, maar het begint me ook ferm op de zenuwen te werken, al dat oppervlakkig gedoe tegenwoordig). Welk tijdschrift is eigenlijk nog de moeite waard ?

Uiterst groen van me , geen krant hoeft nog gedrukt te worden.
Spijtig voor de drukkers .
Ook spijtig voor de mensen die hun vizie in de kranten konden verspreiden .
Populistische discours zoals "kernwapenvrij' of "multiculti" worden nietszeggend .

Klojo eerste klas 2 november 2014 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7389884)
Uiterst groen van me , geen krant hoeft nog gedrukt te worden.
Spijtig voor de drukkers .
Ook spijtig voor de mensen die hun vizie in de kranten konden verspreiden .
Populistische discours zoals "kernwapenvrij' of "multiculti" worden nietszeggend .

jaja, elk zijn/haar goesting. Maar ik lees toch graag iets, en liefst een 'deftig' tijdschrift, terwijl ik wacht op, zit, sta, hang in de trein op weg naar de werkplaats en naar huis, al naargelang het tijdstip van de dag. Di gratis krant 'Metro' is toch binnen de minuut, allé, binnen de 5 minuten, uitgelezen...En ik vertik het om zo'n e-dinges te gebruiken.

Peche 2 november 2014 23:38

Citaat:

De P tiens!

bembem 2 november 2014 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7390639)
De P tiens!

hahahahaha! :lol: viespeukske! :-P

Peche 2 november 2014 23:42

Echt waar, nooit voor de vrouwen gekocht. Die mannen hebben tenminste gevoel voor humor. En da meenek echt :)

bembem 2 november 2014 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7390643)
Echt waar, nooit voor de vrouwen gekocht. Die mannen hebben tenminste gevoel voor humor. En da meenek echt :)

yep same here :-)

Guinevere 2 november 2014 23:52

Citaat:

de Knack. Moest ik een abonnement nemen op een tijdschrift, dan zou het ook dat worden, hoor.

bembem 2 november 2014 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7390652)
de Knack. Moest ik een abonnement nemen op een tijdschrift, dan zou het ook dat worden, hoor.

niet de Flair? :-o

lombas 2 november 2014 23:59

Een degelijk, rechts opinieblad zoals Spectator of Elsevier kennen we in Vlaanderen niet.

Guinevere 3 november 2014 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7390654)
niet de Flair? :-o

Wat is daar de meerwaarde van? Ik lees trouwens liever niet al teveel fictie...

bembem 3 november 2014 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7390672)
Wat is daar de meerwaarde van? Ik lees trouwens liever niet al teveel fictie...

is er dan een meerwaarde aan de K? hihihi :lol:

Klojo eerste klas 3 november 2014 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7390639)
De P tiens!

1/ Mijn vrouw leest mee (het desbetreffende tijdschrift, niet dees forum)
2/ Staat daar de tv-programmatie in ? (zie 1/)

Klojo eerste klas 3 november 2014 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7390652)

'k ben hier uitgebreid aan 't berichten dat de Knack op niks, nul, nouga de botten meer trekt, en dan ga jij mij de Knack aanraden ter vervanging ? 8O

Rudy 3 november 2014 14:30

Knack.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7389581)

Beste Vlaamse Realist.

Het magazine Knack was in de jaren 70 de bron van algemene kennis voor scholieren. Er was niets beters voor wie wat wijzer wilde worden, ook al was het maar voor de vorm.

Je leest tegenwoordig beter een goeie krant met duiding zoals De Standaard.

Knack heeft afgedaan. En als je de geschiedenis van dit destijds intellectueel weekblad kent, dan weet je ondertussen ook wel waarom.

Peche 3 november 2014 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 7391053)
1/ Mijn vrouw leest mee (het desbetreffende tijdschrift, niet dees forum)
2/ Staat daar de tv-programmatie in ? (zie 1/)

Ja. Games ook. Maar het beste is het feitenfestival.

Guinevere 3 november 2014 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 7391057)
'k ben hier uitgebreid aan 't berichten dat de Knack op niks, nul, nouga de botten meer trekt, en dan ga jij mij de Knack aanraden ter vervanging ? 8O

Je overdrijft en er is geen beter alternatief. De artikels die je niet aanstaan, hoef je niet intensief te lezen of analyseren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be