![]() |
Wie is de vijand van de fazanten
De fazantenjacht in mijn dorp verloopt weinig vlot , deze zomer kon je er over struikelen , nu zijn er bijna geen .
Boosdoener zou zogezegd de vos zijn , echter , de vos eet ook in de zomer . De echte reden lijkt te zijn de grote landbouwmachines , fazanten zetten zich bij gevaar , die machines komen aangedonderd en de fazanten kunnen niet tijdig wegvliegen . |
Vossen krijgen altijd de schuld van boeren.
|
Je hebt teveel naar het "beestenbos is boos" gekeken.
|
vossen zijn rood (ros) Bijgevolg is alles, net als bij de rooie sossen, hun schuld
|
Best wel geestig.
Ik heb onlangs fazantenpatee gegeten. Heerlijk met appelsienconfituur. |
Het zou een goed idee zijn die landbouwmachines om te bouwen voor de fazanten.
Dan kunnen ze er misschien in 1 geheel, gepluimd en al uitkomen. Win win situatie. |
Of in pakjes maisfazantenpaté.
|
Fazanten zijn lui en niet inheems.
|
Citaat:
Fazanten zijn op hun best , 2 maand uitgezet , afgeschoten en dan met een wildsausje aangevuld met bosbessen en kroketten . Leer eens de cultuur van uitheemsen te aprecieren . |
Citaat:
Dat vlees is zwart , en taai . Anderzijds , fazanten uit de commerce smaken naar kiekens . Zoals ik eerder zei , pas uitgezette jonge fazanten , schietgraag en een beetje verwilderd . Smaakt naar fazant . |
Citaat:
De survivors zitten heden ten dage in grachtkanten . Of in maisvelden waar ze platgereden worden . De dood door een jager is beter dan de dood door een boer . |
Citaat:
De fazanten zijn domme beesten die beter zouden wegvliegen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Landbouwmachines bestaan al lang, de vossenplaag is recenter. Het zijn de vossen
|
Citaat:
Hou jij ze arm , ik hou ze dom zei de pastoor vroeger tegen de kasteelheer . |
Citaat:
De maismachines van nu zijn breder en sneller dan vroeger , ook al is de vos een niet te onderschatten roofdier . |
Citaat:
|
Citaat:
als die beesten ergens te velde een afrastering tegenkomen (al is het een stukje van 3 m of iets van 30 cm hoog waar ze makkelijk over of rond zouden kunnen) ... dan blijven die beesten daar voor zitten ... wellicht omdat ze geconditioneerd zijn te denken dat ze daar eten krijgen ... ge moet die beesten daar wegjagen, of ze zitten daar tot ze verhongerd zijn ! ik mis dus de optie "O t is de schuld van den draad" |
Citaat:
Punt is dat deze regel , uitgezette fazanten absurd is , alle fazanten zijn uitgezet , ze zijn geimporteerd uit Azie . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be