bembem |
3 november 2014 21:44 |
Boiler reparateur eist op voorhand betaling via bancontact, mag dit wel?
Beste forummers,
Zoals jullie wellicht bijna allemaal weten zit ik in een echte benarde financiële situatie. Vandaag viel mijn boiler in panne en heb ik de technische dienst moeten bellen. Overmorgen komen ze langs, maar men vertelde me dat 'er op voorhand met bancontact dient betaald te worden anders wordt men niet geholpen'. Ik heb toen direct geïnformeerd of er mogelijkheid was om de factuur nadien op te sturen. Daarop antwoordde men resoluut "nee" ..
Nu zit ik echt wel geambeteerd met dit aangezien ik afgelopen zomer ruzie had met m'n zus - de enige die me nog zo af en toe financieel ondersteunde .. Nadat ik haar in de loop van de dag in allerijl contacteerde en smeekte om mij hiermee alsnog niet in de steek te laten, kreeg ik vanavond antwoord "dat het volgens haar onprofessionele praktijken zijn dat die kwieten op voorhand eisen/vragen te betalen via BCC, en dat ik de factuur naar haar moet laten toekomen anders wordt er NIETS BETAALD!"
Nu weet ik niet of dat mijn zus dat echt meent of dat ze dat onder de invloed van haar alsnog aanwezige colère tov. mij heeft gezegd. Ik wil haar geen volgende e-mail sturen want het is een franke tut die mij toch niet wilt geloven en denkt dat ik dat van dat bancontact maar uit mijn duim zuig om geld van haar proberen af te troggelen.
Nu zit ik hier echt mee verveeld, want ik durf overmorgen niet aan die reparateur te zeggen dat ze de factuur naar maar m'n zus moeten opsturen. Want ik zit met de peut dat ie dat niet gaat accepteren.
Nu, in het slechtste geval betaal ik dus met bancontact, vraag dat ie alsnog ter plekke een factuur opstelt, die ik dan naar m'n zus opstuur ... (Maar daar zie ik zo tegenop!!) en de kans bestaat alsnog dat ze die niet gaat willen betalen vermits ze mij klaar en duidelijk liet verstaan dat ik NIET OP VOORHAND dien te betalen. Ter verduidelijking: Mijn zus doet tegendraads omdat dit haar manier is om me te laten verstaan dat het nog steeds niet bijgelegd is tussen ons .... Daarmee dat ze eist dat ik haar procedure volg, als jullie begrijpen wat ik bedoel .... Maar ik dwaal af ....
Mijn vraag naar jullie toe is: "Weet iemand van jullie misschien of de reparatiedienst dit überhaupt wettelijk mag doen, namelijk eisen dat er op voorhand met bancontact zou betaald worden, of is dit slechts intimidatie van hun kant - omdat ze - en dat begrijp ik ook wel - willen trachten te voorkomen dat de mensen achteraf hun factuur te laat of gewoonweg niet betalen ..
Alvast op voorhand mijn excuses voor deze lange post, en mijn zoveelste zaag-topic :oops::oops::oops:
Thanx thanx ...
|