Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Van Rompuy hard aangepakt door de Britse eurofobe partij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=208898)

DeProf_eet 4 november 2014 23:02

Van Rompuy hard aangepakt door de Britse eurofobe partij

http://www.standaard.be/cnt/dmf20141...dccf7f64608899

mvd 4 november 2014 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 7394281)

''Hoe durft u ons met een dictatuur vergelijken'' zei hij, toen hij de oppositie de mond probeerde te snoeren.

Sukkelaar 5 november 2014 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvd (Bericht 7394340)
''Hoe durft u ons met een dictatuur vergelijken'' zei hij, toen hij de oppositie de mond probeerde te snoeren.

GB zit met een ernstig probleem, maar heeft niet in alles ongelijk.

D'ARTOIS 5 november 2014 20:44

Iemand bij vertrek een trap nageven, ook al is het wellicht terecht, is niet bepaald elegant.

De doelloze uitspraken van Van Rompuy hebben nooit enig gewicht in de Europese schaal gelegd, anderszins heeft de man weinig kwaad gedaan.
Let it be.

Kodo Kodo 5 november 2014 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 7396299)
Iemand bij vertrek een trap nageven, ook al is het wellicht terecht, is niet bepaald elegant.

De doelloze uitspraken van Van Rompuy hebben nooit enig gewicht in de Europese schaal gelegd, anderszins heeft de man weinig kwaad gedaan.
Let it be.

Van Rompuy wordt genoeg betaald om te incasseren. Genoeg, vind ik, om een tijdje gevangen te worden gehouden door ISIS of ander mohammedaans tuig. Ik zou eerlijk gezegd lachen als die baardapen eindelijk ook eens iets zinvols doen.

Kodo Kodo 5 november 2014 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 7394281)

Heb het artikel nu eens bekeken, en die UKIP'ers zijn wel grof en uit op zeer goedkoop succes.

Van Rompuy zelf is natuurlijk het soort sujet waar ik het minst achting voor heb.

Maar het ergste is De Standaard, die het woord "eurosceptisch" door "eurofoob" heeft vervangen. De bevolking wordt ook door deze krant klaargestoomd voor de dictatuur.

Ik walg van Van Rompuy, vind de stijl van UKIP ondermaats en De Standaard, tja, zelfs op de luchthaven van Alma-Bakoe zou ik er geen euro meer voor geven, en ik hoop dat ik niet de enige ben. Vies Vuil Vlaams Vodje, die krant. De Morgen en het Laagste Nieuws achterna!

DeProf_eet 5 november 2014 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 7396389)
Van Rompuy wordt genoeg betaald om te incasseren. Genoeg, vind ik, om een tijdje gevangen te worden gehouden door ISIS of ander mohammedaans tuig. Ik zou eerlijk gezegd lachen als die baardapen eindelijk ook eens iets zinvols doen.

Goed. LOL

Jay-P. 6 november 2014 02:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 7396503)
Heb het artikel nu eens bekeken, en die UKIP'ers zijn wel grof en uit op zeer goedkoop succes.

Van Rompuy zelf is natuurlijk het soort sujet waar ik het minst achting voor heb.

Maar het ergste is De Standaard, die het woord "eurosceptisch" door "eurofoob" heeft vervangen. De bevolking wordt ook door deze krant klaargestoomd voor de dictatuur.

Ik walg van Van Rompuy, vind de stijl van UKIP ondermaats en De Standaard, tja, zelfs op de luchthaven van Alma-Bakoe zou ik er geen euro meer voor geven, en ik hoop dat ik niet de enige ben. Vies Vuil Vlaams Vodje, die krant. De Morgen en het Laagste Nieuws achterna!

Ik steun de niet subtiele maar duidelijke benadering. De rest van de media mogen mee op dezelfde hoop worden gekieperd.
Mijn excuses aan de door mij ongekende uitzondering...

DeProf_eet 6 november 2014 02:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 7396503)
Ik walg van Van Rompuy, vind de stijl van UKIP ondermaats.

Ik denk eerlijk gezegd dat ik nog meer van hem walg dan jij.

Maar over de stijl van UKIP gesproken. Denk je nu echt dat ook maar iemand UKIP nog maar zelfs zou opgemerkt hebben, laat staan geweten zou hebben dat er een anti-€ partij bestond, als ze zich niet zouden gedragen zoals ze nu doen. UKIP moet zijn zoals ze nu zijn om zelfs maar iets te betekenen tegen die grote politiek-correcte EU.

OMGClayAiken 7 november 2014 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 7396699)

Maar over de stijl van UKIP gesproken. Denk je nu echt dat ook maar iemand UKIP nog maar zelfs zou opgemerkt hebben, laat staan geweten zou hebben dat er een anti-€ partij bestond, als ze zich niet zouden gedragen zoals ze nu doen. UKIP moet zijn zoals ze nu zijn om zelfs maar iets te betekenen tegen die grote politiek-correcte EU.

Ik vind dit ook wat overdreven. Er wordt gedaan alsof hij vergeleken wordt met Sadam Houssein zijn regime terwijl de man van UKIP op humoristische wijze de ontkenning van problemen binnen de EU top wil aanwijzen. Niks mis mee.

Kodo Kodo 7 november 2014 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 7396699)

Maar de hersenspoelers van De Standaard hebben je toch lekker beetgenomen, want je hebt de leugenachtige en lasterlijke term "eurofoob" al van die bedriegers overgenomen.

zonbron 7 november 2014 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 7398871)
Maar de hersenspoelers van De Standaard hebben je toch lekker beetgenomen, want je hebt de leugenachtige en lasterlijke term "eurofoob" al van die bedriegers overgenomen.

Opmerkelijk.

Kodo Kodo 7 november 2014 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7398906)
Opmerkelijk.

Zo zie je maar hoe ze ons beïnvloeden: geheel volgens de marxisten van de Frankfurter Schule, die de maatschappij wilden veranderen door eerst onze woordenschat te veranderen, zodat we een andere, marxistische mentaliteit zouden krijgen voordat we er zelf erg in hadden.

De ironie is dat ze ons daarmee van ons "valse bewustzijn" wilden... bevrijden!

Inmiddels zijn de marxistische praktijken gewoon overgenomen door de vijfde colonne van de haute finance ofte high finance (door links nog steeds tot het grootkapitaal gerekend, al is het veeleer andersom). Geen wonder, want Marx schreef zijn "kapitaal" paradoxaal genoeg in het belang van de bankiers, en niet in het belang van het "proletariaat". Ik vraag me nog steeds af of het opzettelijk was.

Edit: om de draad (thread) weer op te nemen: van links heeft de EU in haar wet- en regelgeving (verdragen, verordeningen, richtlijnen, jurisprudentie) de politiek-correcte hersenspoelmethoden (Frankfurter Schule, mei '68) overgenomen. Dit stelt haar in staat om ten aanzien van geldzaken de belangen van "rechts" te dienen (d.w.z. van de superrijken, die zich voor liberaal uitgeven maar het niet zijn).

Op een post als die van Van Rompuy raak je alleen maar als je de weg kent naar de lobby's van de haute finance, en een voldoende grijze muis bent om door hen als ideale kontlikker te worden onderkend. Je moet beter dan alle anderen kunnen trappen naar beneden en slijmen naar boven. Je moet m.a.w. een grote nul zijn.

Wat dat betreft, heeft UKIP natuurlijk gelijk, maar leggen ze wel ergens duidelijk uit hoe dat komt? Toch niet in hun redevoeringen. En dat is het probleem met die partij: als je uit de EU wil, is het animo natuurlijk niet groot om de vinger op de wonden te leggen, en de EU richting democratie te helpen sturen.

Als we veel te weinig felle kritiek op het EU-apparaat blijven krijgen van mensen die de EU willen behouden, zullen we onze toevlucht moeten nemen tot de nationalistische critici van de EU, en het antidemocratische gedrocht op nationale basis moeten verlaten in plaats van het te hervormen. Dat zal dan een gemiste kans zijn.

parcifal 7 november 2014 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OMGClayAiken (Bericht 7398500)
Ik vind dit ook wat overdreven. Er wordt gedaan alsof hij vergeleken wordt met Sadam Houssein zijn regime terwijl de man van UKIP op humoristische wijze de ontkenning van problemen binnen de EU top wil aanwijzen. Niks mis mee.

Net zoals er niks mis is om Nigel Farrage te vergelijken met Joseph Goebbels dus?

DeProf_eet 7 november 2014 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 7398871)

Is die term van hen ? Anderen gebruiken die term ook.

DeProf_eet 7 november 2014 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 7398938)
Op een post als die van Van Rompuy raak je alleen maar als je de weg kent naar de lobby's van de haute finance, en een voldoende grijze muis bent om door hen als ideale kontlikker te worden onderkend. Je moet beter dan alle anderen kunnen trappen naar beneden en slijmen naar boven. Je moet m.a.w. een grote nul zijn.

Leuk, daar geniet ik van.

Citaat:

Wat dat betreft, heeft UKIP natuurlijk gelijk, maar leggen ze wel ergens duidelijk uit hoe dat komt? Toch niet in hun redevoeringen. En dat is het probleem met die partij: als je uit de EU wil, is het animo natuurlijk niet groot om de vinger op de wonden te leggen, en de EU richting democratie te helpen sturen.

Ik denk dat de EU op lange termijn niet houdbaar zal blijven.

OMGClayAiken 8 november 2014 07:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 7399257)
Net zoals er niks mis is om Nigel Farrage te vergelijken met Joseph Goebbels dus?

Als dat met humoristische achtergrond is? Waarom niet? Enkel is de vergelijkingen met eurocritici en nazis zonder humoristische achtergrond.

Ja_an 8 november 2014 11:14

Citaat:

Edit: om de draad (thread) weer op te nemen: van links heeft de EU in haar wet- en regelgeving (verdragen, verordeningen, richtlijnen, jurisprudentie) de politiek-correcte hersenspoelmethoden (Frankfurter Schule, mei '68) overgenomen. Dit stelt haar in staat om ten aanzien van geldzaken de belangen van "rechts" te dienen (d.w.z. van de superrijken, die zich voor liberaal uitgeven maar het niet zijn).

Wat een onzin.

De EU gebruikt linkse instrumenten?

Leg ons dat eens uit. Verdragen bestaan al eeuwen, maar als het gaat over het EU Verdrag is een verdrag een links instrument? (idem i.v.m. jurisprudentie)

En wat is de EU dan inhoudelijk? Is het ook links of gebruikt het enkel linkse instrumenten. Waarom zou het links zijn als het op het eerste zicht duidelijk een liberaal project is? Zijn die schijnrechtsen waarvan u spreekt dan ook links of nog iets anders?

U gebruikt blijkbaar graag grote concepten als het gaat over de EU (democratie, scheiding der machten, links vs. rechts), maar u slaat er maar een mal figuur mee als u ze foutief of non sensicaal gebruikt.

Sukkelaar 8 november 2014 15:01

[quote=Kodo Kodo;7396503

Ik walg van Van Rompuy, vind de stijl van UKIP ondermaats en De Standaard, tja, zelfs op de luchthaven van Alma-Bakoe zou ik er geen euro meer voor geven, en ik hoop dat ik niet de enige ben. Vies Vuil Vlaams Vodje, die krant. De Morgen en het Laagste Nieuws achterna![/QUOTE]

Klopt maar is niet nieuw.

Klein Licht 10 november 2014 14:08

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be