Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Goedkope NMBS tickets NMBS voor stakingsdagen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=208910)

Stoute Jos 5 november 2014 10:52

Goedkope NMBS tickets voor stakingsdagen

Is dit nu om te lachen of zo?
Dat betekend dat de NMBS top dit goedgekeurd heeft?

Eyjafjallajökull 5 november 2014 10:59

Yep, ze verschieten dan dat er moet bespaard worden.

manta 5 november 2014 11:07

Als ze enkele duizenden mensen voor hun loket hebben staan aan te schuiven die niet op hun bestemming geraken zouden er wel eens duizenden rechtszaken van kunnen komen...
Tegenwoordig hebben reizigers ook rechten en mogelijkheden om klachten in te dienen...
Dat alleen al lijkt me een serieus risico. :?

Athelas 5 november 2014 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stoute Jos (Bericht 7394856)

Ik heb net op de radio gehoord dat de top dit niet als een evenement beschouwd en een onderzoek gaat intstellen naar het wie/wat/waar van deze beslissing.

Anna List 5 november 2014 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 7394938)
Ik heb net op de radio gehoord dat de top dit niet als een evenement beschouwd en een onderzoek gaat intstellen naar het wie/wat/waar van deze beslissing.

ik stel iets anders voor.

laat het doorgaan als evenement,

zo kunnen de betogers eens geteld worden en krijgen we een beeld over de regionale verdeling van deze 'activisten'

lijkt me bijzonder zinvol om over die kennis te beschikken.

Athelas 5 november 2014 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7394951)

zo kunnen de betogers eens geteld worden en krijgen we een beeld over de regionale verdeling van deze 'activisten'

Maar alé, vertrouw je een zekere Mr. Leemans of Mr. De Leeuw dan niet? Die zullen je de cijfers zo ook wel geven hoor. ;-)

Jan van den Berghe 5 november 2014 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stoute Jos (Bericht 7394856)

Alhoewel ik helemaal niet warm loop voor deze stakingsronde, zie ik geen probleem in deze beslissing. Naar mijn aanvoelen lijkt het mij juist goed dat de NMBS een zekere commerciële reflex aan de dag legt.

Karel Martel B 5 november 2014 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7394885)
Als ze enkele duizenden mensen voor hun loket hebben staan aan te schuiven die niet op hun bestemming geraken zouden er wel eens duizenden rechtszaken van kunnen komen.

Dat ze dan de automaat gebruiken.

Of wil je soms zeggen dat betogers daar te lomp voor zijn?

djimi 6 november 2014 05:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7396496)
Alhoewel ik helemaal niet warm loop voor deze stakingsronde, zie ik geen probleem in deze beslissing. Naar mijn aanvoelen lijkt het mij juist goed dat de NMBS een zekere commerciële reflex aan de dag legt.

Wélke 'commerciële reflex'?

:?

Is het dan niet langer zo dat de NMBS niet zonder 'subsidies' kan?

:?

manta 6 november 2014 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 7396519)
Dat ze dan de automaat gebruiken.

Of wil je soms zeggen dat betogers daar te lomp voor zijn?

Die dingen werken NOG trager... :?
En daarbij, zie dat er plots geen elektriciteit meer is, dan sta je voor een nutteloze blikken doos...

Vette Pois(s)on 6 november 2014 07:59

liggen er bladeren op de rails?

manta 6 november 2014 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 7396758)
liggen er bladeren op de rails?

Neen, 't zijn Luxemburgse documenten... ;-)

Sukkelaar 6 november 2014 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 7394938)

Dat is tenminste goed nieuws van uit de NMBS

brother paul 6 november 2014 09:04

jammer dat de brand in brussel centraal al opgelost is, ongelofelijk hoe commercieel ze zijn voor een stakingsdag niet in het honderd te laten lopen

Anna List 6 november 2014 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 7396816)
jammer dat de brand in brussel centraal al opgelost is, ongelofelijk hoe commercieel ze zijn voor een stakingsdag niet in het honderd te laten lopen

vond de man van Infrabel ook opvallend gisteren : "desnoods werken we heel de nacht voort!" :-)

Anna List 6 november 2014 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 7395039)
Maar alé, vertrouw je een zekere Mr. Leemans of Mr. De Leeuw dan niet? Die zullen je de cijfers zo ook wel geven hoor. ;-)

ik heb meer vertrouwen in een parlementaire vraag en de wettelijke openbaarheid van bestuur ...

maar dit blijft België ... dus afwachten maar of we die cijfers ooit zullen krijgen

Cheminot 6 november 2014 09:39

Citaat:

Kunnen we dan ook tellen hoeveel er een stempel komen halen en daarna ofwel naar huis gaan, ofwel op café, ofwel de Aarschotstraat opzoeken, ofwel alles behalve mee opstappen in de betoging.

IanVD 7 november 2014 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7396749)
Die dingen werken NOG trager... :?
En daarbij, zie dat er plots geen elektriciteit meer is, dan sta je voor een nutteloze blikken doos...

Ik veronderstel dat die mensen toch wel op voorhand wisten dat ze naar Brussel gingen en dat het druk ging zijn. Tickets kan je ook enkele dagen eerder of via internet kopen.

IanVD 7 november 2014 09:55

Citaat:

En bij evenementen zijn de organisatoren aansprakelijk voor eventuele schade. :D

SXSWBLD 7 november 2014 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Willem De Vlaemingh (Bericht 7394866)
Het is bittere ernst.

De NMBS ziet dit als een evenement. Zo zie je maar, dat telkens opnieuw wordt bewezen, dat profiteurs nog het meest van allemaal in de watten worden gelegd.

Ik dacht dat de stakers het groepstarief aangerekend kregen?

Het lijkt mij dan eerlijk dat ze korting krijgen ,anders zou het discriminatie zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be