![]() |
Betalen Stakers Btw?
Met één oor gehoord op Radio 1 dat :
de geplande betogingen-stakingen federaal provinciaal te comprimeren zijn tot 2 volle dagen deze 2 volle dagen zorgen voor een daling van 2% van het BNP. deze daling heeft gevolgen voor de verhouding staatsschulden/BNP in de negatieve zin. en we flirten al geruime tijd met een gevaarlijke grens uiteraard moet de begroting ook nog eens 2 % minder BNP incasseren deze 2 volle dagen zorgen blijkbaar ook voor 400 miljoen € minder inkomsten in de sociale zekerheid. wat ik me afvraag. de mensen die betogen-staken en een inkomst krijgen. een inkomst als stakingsvergoeding betalen die BTW op die inkomst ? |
Citaat:
Btw-plichtigen: Alle personen die een economische activiteit uitoefenen op geregelde en zelfstandige basis, en hierbij goederen leveren of diensten verrichten die in het btw-wetboek zijn omschreven, zijn belastingplichtig Ze voeren geen economische activiteit uit, ze leveren geen goed of verrichten geen dienst zoals omschreven in het btw-wetboek... Waarom zou er dan in hemelsnaam btw aan te pas komen? U betaalt toch ook geen btw op het loon dat u krijgt? |
@ TS: Weet jij eigenlijk wel wat BTW is?
|
Citaat:
werd hierop bedrijfsvoorheffing/roerende voorheffing ingehouden en betaald, lijkt mij een correctere vraag. |
Stakingsvergoedingen zijn vrijgestelde inkomsten.
Syndicale bijdragen zijn bovendien aftrekbaar. |
Citaat:
Hypocrisie ten top dus alweer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
op mijn lap top van het werk moet ik BTW betalen ik heb wel mijn eigen privé lap top stakers mogen zonder 1 € BTW een inkomen in hun zak stoppen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
nee uiteraard is een wetteloze organisatie zoals de vakbond een vereniging die buiten elk wettelijk kader toch blijft bestaan, legitimiteit eist terwijl ze niet eens een boekhouding voert, belastingen betaalt, btw betaalt , mensen aanspoort tot criminele daden. Het is duidelijk dat al wie ontworteld is in de maatschapij samenhokt in de vakbond |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De vraagstelling is nog niet zo absurd. Waarom dienen lobbybedrijven BTW aan te rekenen voor hun diensten en zijn syndicale acties hiervan vrijgesteld ?
|
Citaat:
|
Citaat:
BTW = belasting op toegevoegde waarde. Zover ik weet voegt staken nergens waarde toe. Op je laptop betaal je VAA : voordeel alle aard |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be