![]() |
In de auto zijn we: ongemanierd, gehaast en asociaal
...
Asociaal en agressief. Maar ook het gedrag van de automobilisten is de oorzaak van heel wat bijna- en échte ongelukken. We rijden vaak aarzelend, maar dikwijls ook asociaal en agressief en zijn daardoor een gevaar voor de verkeersveiligheid. Vind je dat 'gemakkelijk gezegd'? We wilden het aan de lijve ondervinden en stapten in de auto voor twee proeven op de som: 1.Naar de Brusselse agglomeratie. Hier hielden we ons aan de verkeersregels op het gebied van: snelheid, invoegen en voorsorteren, stoppen voor het rode licht of zebrapad, juist rijden op rotondes 2.Op de autosnelweg E 40. Meer bepaald op het traject Brussel-Leuven-St. Truiden. Vervolg en volledige artikel; http://www.seniorennet.be/Magazine/a...st-en-asociaal Herkent u dit? |
we ?
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je hebt er evengoed die vriendelijk en attent zijn. |
Ge vergeet agressief nog :D
So what? Wie moraalridder wil spelen moet maar bij de mannen van het koud water gaan. Maar die zijn zelf geen haar beter dus .. en worden heel hun leven uitgelachen en voor stront aan zien. welkom in 2014. Vandaag weer een nieuwe leuke dag. |
Uit het artikel:
Citaat:
Ik ben al jaren van mening dat er serieus wat moet veranderen aan de rijopleiding in dit land. Verder zou een kleine (praktische) test om de 5 jaar ook niet mis zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En wslk wisten dezelfde sommige mensen dat (al die achterpoortjes van vóór 9-2006) maar al te goed. |
Vlot en correct rijden is weinig mensen gegeven.
Volgens mijn bescheiden mening is een aanzienlijk aandeel van dit fenomeen te zoeken in de privésfeer van de bestuurders. De mens is in het algemeen ongelukkig en voelt zich snel persoonlijk het slachtoffer in een situatie, hoe banaal deze ook moge zijn. Die mentaliteit zorgt voor een egoïstisch en impulsief denkpatroon wat dan weer een directe impact heeft op het rijgedrag. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alweer een staaltje hoezeer de Belgische overheid met de verkeersveiligheid omgaat... |
Citaat:
Ik rij al ruim 35 jaar jaar rond op ons wegennet, ik schat minstens een miljoen kilometers. Het aantal keren dat ik agressie heb ondervonden is op de vingers van 1 hand te tellen. De idee dat iedereen als een asociale en agressieve halvegare rondrijdt is gewoon dikke bullshit. |
Citaat:
uit Staatsblad... blz 3: Citaat:
Citaat:
* Citaat:
|
Met beide voeten trapt hij er toch weer in...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be