![]() |
Vakbonden afschaffen?
Haatzaaierij, oproep tot geweld, betogingen en stakingen ter sabotage van de verkiezingsresultaten, miljoenen aan schade door vernieling en vandalisme, miljarden aan schade voor de economie en de belastingbetaler.
Ik stel voor: de geweldenaars doen betalen voor de materiële schade en de vakbonden laten opdraaien voor de algemene schadekosten. En daarna allemaal afschaffen, want het is goed geweest. Die vakbonden hebben geen enkel nut, behalve zichzelf verrijken. |
Citaat:
;-) |
Citaat:
Ik zie wel geen enkele reden meer om vakbonden toe te laten zonder rechtspersoonlijkheid te laten functioneren, en ze winst laten boeken uit werkloosheidsuitkeringen lijkt me ook tegenproductief. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze zijn wel degelijk nuttig en vormen toch een buffer tegen de regering die ons ander zeker zou leegroven. Wat wél zou moeten gebeuren is een afvlakking van het machtsmisbruik en de discriminatie tussen prive en ambtenarij die de vakbonden sinds decennia cultiveren. Alles voor de ambtenaren en de prive nemen ze er bij omdat ze niet ander kunnen (een beetje zoals A'pen stad en de rest is parking:-)). Een mooi voorbeeld is de opkomst voor de betoging: 90% staat - 10% prive. Daar zit het grondig fout. De vakbond zou onpartijdig moeten opkomen voor alle werknemers en dezelfde belangen behartigen. Dan zou iedereen nu hetzelfde pensioen en dezelfde voordelen gehad hebben. Maar nee...in de goede jaren hebben ze zich verrijkt op kap van de staat en de abmtenaren goed gesiogneerd en nu dragen ze er de gevolgen van... Afschaffen niet...afstraffen wel. |
Citaat:
|
Dat ze al eens beginnen met een gepubliceerde jaarrekening/boekhouding en het betalen van belastingen.
|
vakbonden afschaffen = JA maar dat hadden ze al jaren geleden moeten doen.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gij dacht o lijdzaam volk dat 't gruwelijk getij der oude tyrannie voor eeuwig was voorbij. :-D |
Citaat:
|
Trends.be (Knack.be), ongeveer drie jaar geleden (december 2011) :
Citaat:
|
Afschaffen hoeft niet. Maar hen iig toch de taak van het uitbetalen van werkloosheidsuitkering afnemen.
|
Citaat:
Ik herinner mij dat Quicky van Kortrijk ooit niet alleen de senaat ging afschaffen maar ook de vakbonden wilde aanpakken. Maar zoals met alles waarmee die populist de politieke top bereikte is noch van het ene, noch van het andere iets terecht gekomen. De vakbonden afschaffen gaat nooit lukken. Hen rechtspersoonlijkheid geven en aan dezelfde wetten onderwerpen als iedereen had echter allang kunnen, en moeten gebeuren. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat ondervinden we (bijna) dagelijks en dat zal waarschijnlijk altijd zo blijven. |
De verdere acties van de vakbonden met medeplichtigheid van de Socialsten en tegen de verkiezingsuitslagen omwille van hun verlies van postjes a.k.a vetpotten, zullen de vorm nemen van stakingen die voorzien zijn als volgt:
* Een nationale staking op 15 december. * 3 beurtstakingen in de provincies. Die staan gepland op 24 november (Luik, Luxemburg, Limburg en Antwerpen), 1 december (Namen, Henegouwen, Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen) en 8 december (Vlaams-Brabant, Waals-Brabant en Brussel). Allemaal op maandagen, uiteraard. Kwestie van nagenoeg elke week van een verlengde week-end te kunnen genieten. Weg met die vakbonden, snel!! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be