![]() |
Van Overtveldt: ‘Er is echt geen alternatief’
Bron
Detail tekst: Citaat:
Wie waren die roepers eigenlijk, zij die om 3u 's nachts in ellenlange rijen staan aan te schuiven voor de nieuwe iPhone? Zij die al voor de school eindigde voor een vakantie stonden aan te schuiven op Zaventem om het één of andere snoepreisje te ondernemen? Zouden beter hun al dan niet 'groot bakkes' gehouden hebben want wat met op huidig ogenblik probeert te doen is het rechttrekken van een jarenlang verkeerd beleid en dat vraagt 'offers' ... Als wij daar met zen allen in lukken die offers op een 'deftige' (ik heb niet de kennis en de kunde dat uit te rekenen) manier te brengen zullen die op de lange duur misschien vruchten afwerpen en onze kinderen en kleinkinderen al niet direct met een torenhoge schuld opsolferen van bij de geboorte en wij mensen er uiteindelijk zelf 'terug' beter van worden. Ik kan mij vergissen maar 'vernissen' is menselijk niet? :-) |
Ik ben wat ongelukkig met de uitspraak. Niet omdat ze niet origineel is, want niets is origineel. Men zou bete zeggen dat er geen beter alternatief is. Dat is discussieerbaar. Dat er geen alternatief is whatsoever, is nonsens.
|
Als men op internationaal vlak blijft beggar thy neighbour doen dan is er inderdaad geen alternatief. En dan is er dra weer (of meer) oorlog ook.
|
Citaat:
Moet iedereen maar tevreden zijn met een homp brood en een matras om op te slapen? Is dat de verandering; een samenlevingsmodel weggeplukt uit de film Soylent Green? |
Van Overtveldt : de "paus" van aandeelhouders en beursspeculanten :roll:
|
Wat van Overtveldt eigenlijk wil zeggen is: "Wij, degenen die zichzelf rekenen tot het establishment, degenen die zichzelf beschouwen als onontbeerlijk en superieur, wij zullen er geen boterhammetje minder om eten. Daarom halen wij dat boterhammetje naar aloude gewoonte bij u, het voetvolk, want dat is uw raison d'être. Indien we dat niet zouden doen, dan stuikt ons zorgvuldig opgezet pyramidespel in elkaar en dat heeft een directe impact op ons superioriteitsparadigma waarmee we u onderwerpen. It's a big club and you ain't in it."
|
Citaat:
Het geld van de anderen dat opgesmost werd, is nu OP. Ander en beter, en betoog er gerust op los! (tot de stakingskassen leeg zijn :lol: ) |
Citaat:
Ik onthou dat als overheidspersoneel voortaan mijn loon en pensioen afhankelijk zijn van economische factoren... Dat zal later misschien nog wel eens in mijn voordeel uitvallen... |
Citaat:
|
Citaat:
Voor wie gaan we dan "koek" bakken?? |
Citaat:
Zo gaat men op termijn de ambtenaren dwingen van - zoals elke eerlijke mens, een stiel te leren. |
Citaat:
(maar vergeet niet van voor "de goei" stemmen de volgende keer) |
Citaat:
Is het misschien nog steeds je frustratie die meespeelt omdat je met moeite je getuigschrift basisonderwijs hebt behaald? |
Citaat:
|
Citaat:
Wat is er "verkeerd" aan om met wat spaargeld enkele aandelen te kopen. Is dat soms "immoreel"? Ik heb verdorie reeds decennia lang met spaargeld nooit iets anders gekocht dan dat. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be