Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   106 Israelische ex-generaals manen Israël op tot vrede (https://forum.politics.be/showthread.php?t=209096)

Tamam 8 november 2014 15:37

106 Israelische ex-generaals manen Israël op tot vrede

In Israël hebben 106 gepensioneerde generaals en toplui van de veiligheidsdiensten premier Benjamin Netanyahu opgeroepen om "een echt diplomatiek proces op te starten om te komen tot een vredesregeling met de Palestijnen".

bron

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2141736

Charlie don't Surf 8 november 2014 15:47

Citaat:

“Chickenshit,” the source said, in reference to the prime minister of the Jewish state, using a word that will go down in Israeli political lore. And over the years, Goldberg added, “Obama administration officials have described Netanyahu to me as recalcitrant, myopic, reactionary, obtuse, blustering, pompous, and ‘Aspergery.’”

circe 8 november 2014 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 7400955)
In Israël hebben 106 gepensioneerde generaals en toplui van de veiligheidsdiensten premier Benjamin Netanyahu opgeroepen om "een echt diplomatiek proces op te starten om te komen tot een vredesregeling met de Palestijnen".

bron

dus niet meer terugschieten? is dat wat ze bedoelen? Misschien wat joodse kindertjes in de eerste linie opstellen? In de tweede linie wat zwangere vrouwen enzo.

Charlie don't Surf 8 november 2014 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7400973)
dus niet meer terugschieten? is dat wat ze bedoelen? Misschien wat joodse kindertjes in de eerste linie opstellen? In de tweede linie wat zwangere vrouwen enzo.

Zwitser 8 november 2014 17:25

Citaat:

Jammer genoeg moet je voor vrede met zijn tweeën zijn.

Tamam 8 november 2014 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 7401123)
Jammer genoeg moet je voor vrede met zijn tweeën zijn.

No way Sherlock !

maddox 8 november 2014 18:52

In dit geval hebben de leiders er baat bij geen echte vrede te hebben.

Varrus 8 november 2014 19:42

Citaat:

bron

Belachelijk. De Palestijnen willen Israël met al haar joodse bewoners vernietigen, ik zie de onderhandelingen al voor me: een Palestijnse staat voor de islamieten (een soort tweede Saoudi-Arabië aan de Middellandse Zee), in ruil voor minder joden afslachten? Slechts 90% van de joden vermoorden? Slechts 70% als de Pally's heel Jeruzalem krijgen?

zonbron 8 november 2014 19:52

Domme toch, de zoveelste zinloze draad inzake het MO. *zum k.. *

Tamam 8 november 2014 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Varrus (Bericht 7401316)
Belachelijk. De Palestijnen willen Israël met al haar joodse bewoners vernietigen, ik zie de onderhandelingen al voor me: een Palestijnse staat voor de islamieten (een soort tweede Saoudi-Arabië aan de Middellandse Zee), in ruil voor minder joden afslachten? Slechts 90% van de joden vermoorden? Slechts 70% als de Pally's heel Jeruzalem krijgen?

:roll:

Varrus 8 november 2014 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 7401441)

Bedankt voor uw sterke inhoudelijke reactie. Ik zal dan maar antwoorden op de reactie die ik had verwacht zeker?

Het heeft geen enkele zin om met deze mensen te onderhandelen. Hamas wil alle Israelis dood. Ik wou dat het een karikatuur was, maar dat is het niet.
Fatah, zogezegd gematigd, veroordeelt in het Engels de aanslagen op joodse burgers, maar looft in het Arabisch de offers van de martelaars. Met die mensen valt niet te praten. En je kan veilig in Europa wel zitten afgeven op Israël, maar deze staat wordt al 70 jaar aangevallen, niet op een slagveld, maar op straten en pleinen, met raketten, auto's, messen, alles waar dat Palestijnse tuig maar aan kan komen. Gewone burgers worden afgeslacht door dolgedraaide, met VN-geld geïndoctrineerde vroege middeleeuwers, maar Israël moet "praten"? Als de Palestijnen wilden praten, hadden ze in 1967 een staat gehad. Maar dat maakt geen verschil. Als je morgen een Palestijnse staat opricht, wordt dat net zo'n rattenkooi als Iran of Saoudi-Arabië. Deze staat zal Israël, de Israëliërs blijven aanvallen.

zonbron 8 november 2014 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Varrus (Bericht 7401476)
Bedankt voor uw sterke inhoudelijke reactie. Ik zal dan maar antwoorden op de reactie die ik had verwacht zeker?

Het heeft geen enkele zin om met deze mensen te onderhandelen. Hamas wil alle Israelis dood. Ik wou dat het een karikatuur was, maar dat is het niet.
Fatah, zogezegd gematigd, veroordeelt in het Engels de aanslagen op joodse burgers, maar looft in het Arabisch de offers van de martelaars. Met die mensen valt niet te praten. En je kan veilig in Europa wel zitten afgeven op Israël, maar deze staat wordt al 70 jaar aangevallen, niet op een slagveld, maar op straten en pleinen, met raketten, auto's, messen, alles waar dat Palestijnse tuig maar aan kan komen. Gewone burgers worden afgeslacht door dolgedraaide, met VN-geld geïndoctrineerde vroege middeleeuwers, maar Israël moet "praten"? Als de Palestijnen wilden praten, hadden ze in 1967 een staat gehad. Maar dat maakt geen verschil. Als je morgen een Palestijnse staat opricht, wordt dat net zo'n rattenkooi als Iran of Saoudi-Arabië. Deze staat zal Israël, de Israëliërs blijven aanvallen.

Gans het MO zit blijkbaar vol tuig. Waarom zou U er zich druk om maken? Totaal uit den boze...

Tamam 9 november 2014 05:48

Citaat:

Tamam 9 november 2014 05:50

Charlie don't Surf 9 november 2014 20:09

Peretz announces intent to resign from coalition over Netanyahu's policies

Citaat:

“I do not intend to remain in this government. Netanyahu isn’t the solution, he’s the problem,” Peretz said. “When everything around is burning, the prime minister sets the ground on fire instead of calming things down. At the ceremony in memory of Yitzhak Rabin, Netanyahu actually chose to fan the flames, but out of respect for the occasion I didn’t get up and walk out. I’ve done everything I can to advance the peace process and fight for the [ability] to live with dignity for Israeli citizens — for the elderly and poor children,” Peretz said.

“The deterioration is in every area — diplomatic, social and economic — and on Monday in the Knesset I won’t vote for the budget. I have no intention to continue serving Netanyahu’s policy, which has become captive to the right. Prime Minister Netanyahu has led us to despair — the time has come to usher in hope. He has missed all the opportunities he’s had and chosen to be captive and paralyzed by the extremists.”

D'ARTOIS 9 november 2014 20:22

Geen enkele politicus heeft baat bij een vrede tussen de Israëli's en de overige bewoners van het aardse midden die een kamelendrijver tot god hebben verkozen.

Ik vraag me af waarom de Arabieren islamiet zijn geworden en geen katholiek te tijde van de kruisvaarten en daarna.
De Romeinse kerk bood in de loop der geschiedenis evenveel geweld als die van de Islam nu.

Dixie 11 november 2014 00:22

Citaat:

:lol: strike!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be