Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Eenzaam in Lebbeke (https://forum.politics.be/showthread.php?t=209112)

Johan Bollen 8 november 2014 17:33

Eenzaam in Lebbeke

Ik krijg hier het verhaal te horen van een Boliviaan die gefascineerd is door chocolade en uiteindelijk in België terecht gekomen is bij Callebout in Lebbeke door het achtervolgen van zijn droom. Ik ken de jonge man (twintiger) persoonlijk niet. Maar Boliviaanse familie in La Paz vroeg me, omdat ik Belg ben, of ik niemand ken uit die buurt. De jongen zou dan wel helemaal doordrongen zijn van chocolade, maar tevens schijnt hij zich nogal te vervelen de rest van de tijd, niemand te kennen, en niet goed Nederlands noch Frans te spreken. Engels zou moeten lukken heb ik begrepen. Of Spaans natuurlijk. Ik dacht “misschien iets voor K&K”.

Kandidaten redders die willen tonen dat Vlaanderen/België meer is dan fabrieken en lege straten gezocht dus. Stuur me misschien een PB voor zijn email.

Demper 8 november 2014 17:34

wahahahahahahaa

dalibor 8 november 2014 17:35

Mijn tip: op café gaan in Aalst.

Eduard Khil 8 november 2014 17:39

en is diene mens hier legaal :lol:?

Demper 8 november 2014 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7401150)
en is diene mens hier legaal :lol:?

Theo moet hem op de vlieger flikkeren!!!

Bel hem op!

Allesstroomt 8 november 2014 17:43

Spijtig. Had ik nog in Deiremonne gewoond dan kon ik hem de streek leren kennen.

manta 8 november 2014 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7401134)
Ik krijg hier het verhaal te horen van een Boliviaan die gefascineerd is door chocolade en uiteindelijk in België terecht gekomen is bij Callebout in Lebbeke door het achtervolgen van zijn droom. Ik ken de jonge man (twintiger) persoonlijk niet. Maar Boliviaanse familie in La Paz vroeg me, omdat ik Belg ben, of ik niemand ken uit die buurt. De jongen zou dan wel helemaal doordrongen zijn van chocolade, maar tevens schijnt hij zich nogal te vervelen de rest van de tijd, niemand te kennen, en niet goed Nederlands noch Frans te spreken. Engels zou moeten lukken heb ik begrepen. Of Spaans natuurlijk. Ik dacht “misschien iets voor K&K”.

Kandidaten redders die willen tonen dat Vlaanderen/België meer is dan fabrieken en lege straten gezocht dus. Stuur me misschien een PB voor zijn email.

't Is een beetje uit de buurt. Er is ergens zo'n chocolademuseum maar da's in die streken die je hier niet mag noemen want anders is Demper weer kwaad.
Dus 't zal voor koeien en kalveren uit die bepaalde niet uit te spreken kanten van 't land zijn... ;-)

Zeus 8 november 2014 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt (Bericht 7401162)
Spijtig. Had ik nog in Deiremonne gewoond dan kon ik hem de streek leren kennen.

Dendermonde, waar het paard altijd kloek staat.

Wapper 8 november 2014 20:46

Bij ons op de markt staat het alle weken stijf van de Bolivianen.
Tot de politie opdaagt. Die mannen kunnen inpakken op 5 seconden :lol:

Johan Bollen 10 november 2014 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7401400)
Bij ons op de markt staat het alle weken stijf van de Bolivianen.
Tot de politie opdaagt. Die mannen kunnen inpakken op 5 seconden :lol:

Muzikanten zeker?

Het is geen illegaal.

Kodo Kodo 10 november 2014 19:38

De reacties hier zijn nogal beschamend en bijzonder ongastvrij. Een initiatief als dit is daarom echter des te nuttiger.

Sommigen schijnen geen onderscheid te kunnen maken tussen de uitwassen van de immigratie, zoals halsstarrig geloof in de koran, volgens welke wij horen te worden vermoord, of grootschalig misbruik van de verzorgingsstaat (waarvoor de immigranten zelf niet de hoofdverantwoordelijken zijn), en de eer die ons te beurt valt wanneer een vreemdeling uit verre streken ons wil leren kennen.

Bovendien heeft niemand iets aan de reacties hierboven.

In Zuid-Europa, Noord-Europa, Oost-Europa, Afrika en Amerika zijn de mensen veel gastvrijer, weet ik uit eigen ervaring en dankzij de ervaring van mijn zoon. Zelfs vlakbij, in Nederland, Frankrijk en Duitsland, zijn de mensen stukken gastvrijer.

En hopelijk bewijst nu iemand het tegendeel.

Wapper 10 november 2014 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7403925)
Muzikanten zeker?

Het is geen illegaal.

Die Zuidamerikaanse mannen/vrouwen op de markt zijn ook geen illegalen.
Verkoop van allerhande meestal zelfgemaakte sieraden, truien, mutsen,...
Dikwijls is er wel iets mis met staangeld/leurvergunning; ze moeten dus heel snel kunnen opkramen als er kontrole is.

Xenophon 10 november 2014 20:05

I Wont Chocolat!

Xenophon 10 november 2014 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7404025)
I Wont Chocolat!

I WONT CHOCOLAT!

Klojo eerste klas 10 november 2014 20:08

Als je, zoals ondergetekende, niet van die streek bent, kan je niet veel zeggen, hé...

Derk de Tweede 10 november 2014 20:14

Vanmorgen nog hier op de teevee een item over chocolade Zwarte Pieten die gemaakt worden ergens in Antwerpen in een chocoladefabriek.
En dat terwijl in Nederland de ene na de andere Zwarte Poet om zeep wordt geholpen. :twisted:

Derk de Tweede 10 november 2014 20:16

Vandaag als lunch een hele grote reep gekregen van mijn moedertje.
Ben er nog misselijk van. :roll:

Klojo eerste klas 10 november 2014 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 7404067)
Vandaag als lunch een hele grote reep gekregen van mijn moedertje.
Ben er nog misselijk van. :roll:

Van die reep, of door 't feit dat je een hele grote reep van je moedertje hebt gekregen ? Je moet toch iets meer detailleren, hé.... Wij alhier ten kante kunnen dat op die 2 manieren begrijpen, en moest 't dat tweede zijn, dan krijgen wij teveel informatie over de gezinstoestanden ten huize Derk de Tweede......

koe de poing 10 november 2014 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 7403970)
De reacties hier zijn nogal beschamend en bijzonder ongastvrij. Een initiatief als dit is daarom echter des te nuttiger.

Vlaanderen op zijn engst.

Visjnu 10 november 2014 21:26

Ik zou hem in eerste instantie aanraden om zich aan te sluiten bij een expat community. Op www.expatica.com staat veel info hierover, of www.meetup.com om groepsbijeenkomsten in de buurt te zoeken (bvb. http://www.meetup.com/Expat-Club/).

Hij zou ook mensen in gelijkaaridige situaties kunnen leren kennen door het volgen van taalcursussen. Vooral de lessen aangeboden op universiteitscampussen zijn daar wel interessant voor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be